پارس ناز پورتال

تصمیمات سفر دور دنیا

تصمیمات سفر دور دنیا

این حد نهایی سفر است: دور زدن زمین و توقف در هر کجا که تمایل داشته باشید. فوق العاده برای مسافرانی که می خواهند همه چیز را ببینند و تجربه کنند. اما رزرو بلیت برای سفر دور دنیا می تواند کار پیچیده ای باشد. این راهنمایی ما برای شروع کارشماست.

چگونه سفر کنیم
اقتصادی ترین راه برای این سفر خرید یک بلیت هوایی دور دنیا است که تنها از یک شرکت هواپیمایی استفاده کند. به صورت تئوری انتخاب هر مسیری ممکن است، اما با دانستن چگونگی کارکرد رزرو بلیت دور دنیا می توانید سفر ارزان تری داشته باشید. به عنوان مثال، پیمان استار، اتحادیه ای از ۲۷ شرکت هواپیمایی، یک بلیت دور دنیا با حداکثر ۱۵ توقف پیشنهاد می کند. اعضای اتحادیه به ۱۱۸۵ فرودگاه در ۱۸۵ کشور پرواز می کنند.

قوانینی وجود دارند: شما باید یک مسیر کروی را دنبال کنید (شرق یا غرب ــ بدون بازگشت)؛ سفر شما باید در همان کشوری که آغاز شده پایان یابد؛ و شما باید پیش از سفر همه پروازها را نهایی کرده باشید، اگرچه شما بعدا می توانید آنها را تغییر دهید (این امر ممکن است هزینه اضافی در برداشته باشد).

چه مدت زمانی نیاز دارید
اگر بدون توقف پرواز کنید می توانید جهان را در مدت یک هفته دور بزنید. اگرچه حداقل زمان اکثر بلیت های دور دنیا ده روزه است. به گونه ای برنامه ریزی کنید که با در نظر گرفتن میزان استحقاقی مرخصی سالانه خود و تعطیلات عمومی یا حتی مرخصی بدون حقوق بتوانید دو ماه و به صورت ایده آل ۶ تا ۱۲ ماه را برای این سفر در نظر بگیرید. حداکثر مدت یک بلیت سفر دور دنیا یک سال است.

چه زمانی بروید
وضعیت آب و هوایی در همه توقف های شما ایده آل نخواهد بود. بنابراین روی کاری که علاقه بیشتری به انجام آن دارید تمرکز کنید و در مورد شرایط محل آن تحقیق کنید. اگر به پیاده روی در هیمالیا علاقه بیشتری دارید، در فصل مانسون در نپال فرود نیایید؛ اگر می خواهید در سواحل غربی استرالیا با کوسه نهنگ ها (۱) شنا کنید بین ماه های آوریل و ژوئیه آنجا باشید. سپس بپذیرید که شما در بعضی مناطق در زمان نامناسبی خواهید بود؛ اگرچه این ممکن است مزایای غیرمنتظره ای را موجب شود (به عنوان مثال، زامبیا در فصل بارانی به معنی چشم انداز های سرسبز و قیمت های ارزان تر است).

به طور کلی، دیدن مناظر شهری می تواند در تمام طول سال انجام گیرد (فرارازگرما،سرما،باران شدید در موزه ها و کافه ها) اما ماجراجویی در طبیعت بیشتر متکی به توان بدنی شما و یک راهپیمایی لذت بخش در هوای مناسب است.

کجا بروید
بلیت های دور دنیای کلاسیک (و ارزان) شامل پرواز بین چند شهر بزرگ است، مثلا لندن، بانکوک، سنگاپور، سیدنی و لس آنجلس. اگر بخواهید مراکز کمتر شناخته شده ای (کینشاسا، پاراماریبو، بوگوتا، …) را به مسیر اضافه کنید قیمت ها به طور قابل توجهی بالا می روند. قیمت بلیت بر اساس کل مسافت پیموده شده یا تعداد کشورهایی که بازدید شده اند تعیین می شود.

به یاد داشته باشید شما لازم نیست بین هر دو نقطه پرواز کنید: در استرالیا شما می توانید در پرت فرود بیایید، زمینی سفر کرده و در کنز (۲) مجددا سوار هواپیما شوید. یا به مسکو پرواز کنید، سوار قطار سراسری سیبری شوید و برای ادامه سفر از پکن سوار هواپیما شوید.

برخی از نقاط و مسیرهایی را که برای شما خاص هستند؛ انتخاب کرده و بقیه برنامه سفر خود را حول آنها بچینید. به عنوان مثال، اگر کوه پیمای مشتاقی هستید، می توانید برنامه سفر پرو (گذرگاه اینکا)، نیوزیلند (مسیر میلفورد) و نپال (بیس کمپ اورست) را با گزینه هایی چون برزیل (ریودوژانیرو نقطه دسترسی مناسبی برای آمریکای جنوبی است) استرالیا و شمال هند ترکیب کنید.

اگر بودجه برای شما مساله است، زمان بیشتری را در کشورهای ارزان تر سپری کنید. هزینه های روزمره شما در اروپای غربی و آمریکای شمالی به مراتب بیشتر از آسیای جنوب شرقی است؛ به ویژه اندونزی، بولیوی و هند ارزان هستند.

نکات و اشتباهات
پیش از رزرو بلیت با یک متخصص مشورت کنید: شما برنامه سفری را در ذهن دارید، اما یک متخصص تور دور دنیا می داند که کدام مسیر بهتر است و هزینه کمتری دارد، چند اصلاح در مسیر می تواند به معنای صرفه جویی بزرگی باشد.

انعطاف پذیر باشید: جابه جایی زمان حرکت به مدت چند روز می تواند به صرفه باشد؛ عموما پروازهای وسط هفته ارزان تر هستند، همین طور پروازهایی که مصادف با برخی از تعطیلات عمومی سالانه هستند.

به سفرهای داخلی فکر کنید: ارزان تر خواهد بود اگر همزمان با رزرو بلیت دور دنیا اقدام به رزرو بلیت پروازهای داخلی کشورهای مقصد کنید، اما با افزایش جهانی شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت، شاید به این نتیجه برسید که خرید جداگانه آنها بهتر باشد و باعث شود برنامه شما از انعطاف بیشتری برخوردار شود.

توجه کنید: اگر یکی از پروازهای خود را کنسل کنید (مثلا ناگهان هوس کردید که به جای پرواز از بانکوک به سنگاپور به صورت زمینی سفر کنید) شرکت هواپیمایی شما احتمال دارد پروازهای بعدی را نیز لغو کند.