پارس ناز پورتال

دانستنی های زیبایی پوست چرب

دانستنی های زیبایی پوست چرب

چگونگی مراقبت ازپوست های چرب، به اندازه درمان آن ،از اهمیت فراوانی برخوردار است . اگر شما پوست چربی دارید، ممکن است به خاطر درخشندگی وداشتن بافت چرب وجوش ها، احساس ناراحتی کنید . تقصیر را به گردن غذاهایی که می خورید، نیاندازید . به گفته(ربکا کایزن) استادیاردانشگاه پوست جان هاپکینز و مدیر پزشکی مرکز لوازم آرایشی و بهداشتی جان هاپکینز مرکز بالتیمور: هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که هر چه شما غذاهای چرب تری بخورید، پوست چرب تری خواهید داشت در حقیقت،افرادی که پوست چرب دارند ، اینگونه متولد شده اند؛ کار زیادی در این باره ، نمی توانند انجام دهند.

بایدهای پوست چرب:

خوشبختانه راهکارهای مختلفی برای نگهداری از پوست های چرب، وجود دارد. محققان می گویند:

    پوست چرب خود را با(سالیسیلیک اسید) بشویید. به گفته(لزلی بامان )پاک کننده هایی که حاوی (سالیسیلیک اسید )هستند، به داخل منافذ پوست نفوذ می کنند و به برداشتن چربی هایی که منافذ را مسدود کرده و منجر به جوش می شوند، کمک می کنند.    
    شب ها از کرم ضد چروک استفاده کنید. خواه بصورت آزاد یا با نسخه، کرم های ضد چروک ،چربی های ایجاد شده بر روی پوست را کاهش می دهند. به گفته دکتر باومن این محصولات ، به کاهش جوش ها کمک می کنند وتولید مواد چرب (سبیوم) را کاهش می دهند.


    از فون های فاقد چربی استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد درخشش و گرفتگی بالقوه منافذ،اطمینان حاصل کنید که از یک فون فاقد چربی استفاده می کنید. به همین دلیل از پن کک یا رژ گونه به جای کرم برای زیرسازی استفاده نمایید.

 


     ازکاغذهای جاذب چربی پوست استفاده کنید. شستن صورت در طول روز به خصوص برای خانم ها که آرایش می کنند، کار دشواری به نظر می آید؛  به همین خاطر متخصصان پوست ، استفاده از کاغذهای جاذب چربی پوست را؛ توصیه می کنند،به گفته دکتر کازین: شما می توانید چربی اضافه پوست خود را بدون نیاز به شستشوو  تحریک آن ، پاک کنید. در صورت عدم دسترسی ، می توان از دستمال کاغذی به جای کاغذهای جاذب چربی پوست مرطوب، استفاده نمود. اماکاغذهای جاذب چربی، به مراتب بهتر است؛  زیرا حاوی مقدار کمی پودر می باشد که رنگ پوست شما ر، ا باز می کنند.

نبایدهای پوست های چرب:

دانستن اینکه چه کاری را نباید انجام دهیم،  به اندازه دانستن کارهایی که باید انجام دهیم ، از اهمیت برخوردار است.

    از پاک کننده های چربی و شیر پاک کن، استفاده نکنید. این دسته از پاک کننده ها، باعث افزایش چربی های غیر ضروری پوست، می شوند که همین امر باعث می شود شما احساس کنید پوست چرب تری دارید. بهتر است از پاک کننده های حاوی گلیکولیک یا سالیسیلیک اسید، یا پاک کننده های مایع ملایم ،که حاوی ستافیل است، استفاده کنید.


    پوست خود را مرطوب نکنید. پیدا کردن یک مرطوب کننده عالی فاقد چربی ، این کار را ساده تر می کند. در عوض از یک ژل یا سرم حاوی مواد جوان سازی، استفاده کنید. به توصیه باومن از سرم س ای فرولیک یا رپلنیکس س اف، استفاده نمایید.

    به میزان SPF  اتکا و اعتماد، نکنید. اکثر ضدآفتاب ها بر پایه فرآورده های روغنی ساخته می شوند که احساس چرب کردن پوست را به شما می دهد. پس برای کسانی که پوست چرب دارند ، کرم های SPF (عامل محافظت پوست) می تواند وسوسه انگیز باشد.اما طبق توصیه باومن آنها به مقدار کافی   SPFندارند. حتی اگر روی بسته بندی آنها درج شده باشد. برای بدست آوردن SPF  قید شده بر روی بسته بندی ، لازم است 15 برابر مقدار معمول،  از آن، استفاده کنید.

      از زیاد شستن پوست خود ، خودداری کنید. داشتن پوست چرب، مشکلی نیست که شستشوی بیش از حد آن ، راه حلی مناسب باشد. اگر شما بیش از حد معمول صورت خود را بشویید ، از چربی های مفیدی که از  پوست شما ، در برابر مواد محرک محافظت می کنند، بی بهره می مانید. و این می تواند به شادابی پوست شما آسیب بزند. بهتر این است که صورت خود را،  2 بار در روز،  بشویید و زمانی که در طول روز احساس می کنید پوستتان براق شده، از کاغذ خشک کن، استفاده نمایید.دانستن نحوه مراقبت از پوست چرب مهم است . از راهنمایی های فوق برای داشتن پوست خوب، استفاده کنید.