پارس ناز پورتال

چندین ماسک برای صورت

چندین ماسک برای صورت

گذاشتن ماسک زیبایی بر روی پوست به طور روزانه علاوه بر مراقبت از پوست صورت، موجب درخشندگی پوست نیز می شود. ماسک ها علاوه بر خواص تسکین دهندگی، پاک کنندگی، سفت کنندگی و مرطوب کنندگی ، سبب شاداب شدن و جوان شدن عمیق پوست نیز می شود تا در مقابل آلودگی، نور خورشید و دود انواع دخانیات مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

ماسک های زیبایی اغلب مؤثر هستند و به آسانی قابل استفاده هستند. در این مقاله به چند ماسک خانگی که با کمترین قیمت قابل تهیه هستند اشاره می کنیم:

1- ماسک اصلاح کننده ی پوست

25 گرم مخمر را با مقدار خیلی کمی آب مخلوط  کنید. مخلوط را به مدت 30 دقیقه محل گرمی بگذارید تا پف کند. سپس 1 قاشق غذاخوری عسل ،1 قاشق غذاخوری خاک رس سبز و نصف قاشق ماست را به خوبی با مخمر مخلوط کنید و این مخلوط را روی پوست بگذارید.8 تا 10 دقیقه بعد با آب ولرم پوست را بشویید و سپس مقداری گلاب به پوست بزنید تا منافذ پوست دوباره بسته شوند.

2- ماسک برای روشن کردن پوست

برای به دست آوردن بهترین نتیجه به چند برش از خیار و مقدار کمی شیر نیاز دارید . خیار پوست گرفته شده را خرد کنید و با مقدار کمی شیر تازه مخلوط کنید تا مخلوط به صورت پوره درآید . مخلوط را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید . سپس  پوست را با آب ولرم کاملاً بشویید. به آرامی پوست را با حوله ای خشک کنید.

3- ماسک برای جوان شدن پوست

4 یا 5 برگ کاهو را جدا کنید و در داخل مقداری روغن زیتون قرار دهید . سپس برگ های کاهو را روی شعله ی ملایم آتش به مدت3 تا 4 دقیقه قرار دهید. بگذارید برگ های کاهو خنک شوند. سپس آن ها را روی پوست قرار دهید.

4- ماسک پاک کننده

زرده ی تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط حاصل را حداقل به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم پوست را بشویید. پس از خشک کردن پوست،مقداری گلاب به آن بزنید.

5- ماسک برای بستن منافذ پوست(مخصوص پوست خشک)

یک کیسه ی کوچک مخمر شیرینی را با زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید.مخلوط حاصل را به مدت 25دقیقه روی پوست بگذارید.سپس با آب ولرم بشویید.

6- ماسک برای پوست های چرب

دو قاشق غذاخوری خاک رس را با مقدارکمی آب ولرم مخلوط کنید تا به صورت خمیر غلیظی در آید . خمیر را به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید و با آب گرم بشویید. هرگز از آب داغ برای شست و شوی صورت استفاده نکنید.

7- ماسک برای پوست های ملتهب

دو قاشق آرد مرغوب را با مقدار کمی شیر خام مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید.سپس با آب ولرم پوست را شست و شو دهید و در آخر مقداری گلاب روی پوست بزنید.

8- ماسک برای کشیدن پوست

دو قاشق غذا خوری آرد ذرت را با سفیده ی تخم مرغ مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید. به محض کشیده شدن پوست با آب ولرم ماسک را پاک کنید.

9- ماسک برای از بین بردن پف چشم ناشی از خستگی

مقداری گیاه بابونه را دم کنید و بگذارید خنک شود. سپس به صورت کمپرس 2 مرتبه به مدت 15 دقیقه روی چشم ها بگذارید.

10- ماسک ضد چین و چروک صورت(پوست های خشک)

2 قاشق سوپ خوری خامه را با سفیده ی تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس به کمک یک لوسیون ماسک را پاک کنید . این ماسک چین و چروک پوست خشک را از بین می برد.

11- ماسک منقبض کننده برای منافذ باز پوست

سفیده ی تخم مرغ را در ظرفی هم بزنید سپس به مدت  20 دقیقه روی پوست بگذارید و با آب ولرم بشویید.

12- ماسک سفت کننده ی پوست

مقداری ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید تا خشک شود. سپس ماسک را با آب ولرم بشویید.

13- ماسک جوان کننده ی پوست

100 گرم گوشت چرخ کرده را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و سفیده ی تخم مرغ زده شده ، مخلوط کنید و روی پوست بمالید. ماسک را به مدت 1 ساعت روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد به خوبی بشویید.

14- ماسک ضد چروک

دو قاشق غذا خوری خاک رس سبز را با دو قاشق روغن ذرت مخلوط کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه خمیر به دست آمده را روی پوست بگذارید و با آب ولرم بشویید.

15- ماسک طراوت دهنده (برای پوست های تیره)

چند عدد توت فرنگی رسیده را کاملاً خرد کنید و با یک قاشق سوپ خوری روغن ذرت (روغن بادام) مخلوط کنید. مخلوط حاصل را بین گاز استریل یا پارچه ی توری قرار دهید و به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس ماسک را با شیر جوشیده ی ولرم از روی پوست پاک کنید.