پارس ناز پورتال

معرفی فست فود با چربی اندک

مجموعه : رژیم و تغذیه
معرفی فست فود با چربی اندک

اغلب از من می پرسند که آیا تمام غذاهای آماده سریع برای بدن مضر هستند یا در کدام رستوران می توانند غذاهای آماده با درصد چربی پایین پیدا کنند. سوال هایی مثل این من را یاد زمانی می اندازد که این غذاهای سریع اینقدر حجم بزرگی نداشته اند… مرغ و ماهی فقط در حالت کاملاً سرخ شده استفاده می شد و کسی به عنوان نوشیدنی شیر بی خامه انتخاب نمی کرد. زمان در صنعت غذاهای آماده تغییر کرده است، و مطمئناً بهتر شده است.  برای شمایی که مداوماً از این نوع غذاها استفاده می کنید، در زیر نکته هایی برای پایین تر بردن چربی این غذاها آورده ایم.

برگرها و گوشت های سرخ کرده
کار غذاهای آماده اصولاً با همین برگرها آغاز شد اما در اندازه هایی کوچک تر. همه می دانند که هر چه برگر بزرگتر باشد درصد چربی آن هم بسیار بالاتر خواهد بود. تعجبی ندارد که پنیر، مایونز و سس های مخصوصی که به آن می زنند این چربی را بسیار بالاتر می برد.

پیشنهاد مفید: دقت کنید که کنار ساندویچتان چه چیزهایی می گذارید. سس گوجه، سس خردل، کاهو، گوجه فرنگی و خیار شور چربی اضافه ندارند، بنابراین به پایین آوردن درصد چربی ساندویچتان کمک می کند.

برای سایر گوشت های سرخ شده هم امر به همین منوال است.  گول تبلیغاتی را نخورید که می گویند در روغن های گیاهی سرخ شده است. روغن های گیاهی در مورد گوشت هایی مثل گوشت گاو درصد چربی را بالاتر هم خواهند برد.

مرغ و ماهی
برای مرغ و ماهی همه چیز کاملاً ساده و مشخص است. دنبال مرغ و ماهی باشید که کاملاً سرخ شده باشد، بسیار بهتر است چون چربی پایین تری دارد. ناگت مرغ غذایی است که معمولاً انتخاب می شود، اما یکبار هم یک تکه مرغ یا ماهی کباب شده، بریان شده یا سرخ شده انتخاب کنید چون بسیار بهتر است. مثل برگر، چیزی که کنار غذا می گذارید بسیار تعیین کننده است. 

پیشنهاد مفید: اگر رستوران غذای آماده مورد علاقه شما گوشت های کبابی ندارد، از آنها بخواهید که آن را هم به صورت غذا اضافه کنند.

سالاد
بیشتر رستوران های غذای آماده چنان سالادهای عالی ارائه می دهند که حتی می تواند جای یک وعده غذایی را هم بگیرد. بهترین کار این است که سالادی را انتخاب کنیم که سراسر رنگ باشد– قرمز…نارنجی…و یک عالمه سبز.

پیشنهاد مفید: سعی کنید سالادی را انتخاب کنید که مواد آن درصد کالری و چربی پایین تری داشته باشد.

حالا دیدید که حتی این غذاهای آماده سریع هم می توانند سالم باشند. فقط باید به انتخاب های خود دقت کنید تا چیزی انتخاب کنید که درصد چربی هر چه کمتری داشته باشد.

پیشنهاد آخر: وقتی می خواهید سفارش غذا بدهید درخواست اطلاعات تغذیه بکنید. امروزه بیشتر رستوران های مدرن دارای این امکانات هستند.