پارس ناز پورتال

چگونگی ماساژ سوئدی

چگونگی ماساژ سوئدی

اولین روش ماساژ مدرن در غرب ماساژ سوئدی است و برای کسانی که نخستین بار ماساژ و SPA را تجربه می‌نمایند، بسیار مناسب است. در این نوع ماساژ که از روغن‌های گیاهی و کرم استفاده می‌شود، ماساژور حرکات کششی، فشاری و لرزشی را با هدف افزایش اکسیژن موجود در خون و دفع سموم از عضلات به سمت قلب اعمال می‌نماید. با فزایش جریان خون عضلات گرم‌تر شده و دفع اسید لاکتیک، اسید اوره و سایر دفع شدنی‌های متابولیسم، احساس آرامش عمیقی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در این نوع ماساژ علاوه بر بهبود کیفیت پوست، با تحریک سیستم عصبی استرس‌های روحی و جسمی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. ماساژ سوئدی یک تجربه آرام بخش، نیرو دهنده و موثر است. تاریخچه ماساژ اسناد تاریخی نشان می‌دهد ماساژ قدیمی‌ترین شکل درمان جسم و روح است.


یکی از نخستین مراجع مکتوب در رابطه با ماساژ را می‌توان در کتاب طبی سنتی چینی یافت که تاریخ آن به قبل از میلاد باز می‌گردد که در آن ماساژ ماهیچه‌ها و پوست از شایع‌ترین شیوه‌های درمان است.

در سرتاسر جهان ماساژ برای افزایش تندرستی، رفع درد و رسیدن به آرامش استفاده می‌گردد که بطور گسترده‌ای میان مصریان باستان، یونانی‌ها و رومیان رواج داشته است. ماساژ هنر شفا بخش باستانی است که بر روی دستگاه‌های بدن فواید بسزایی داشته و موجب آرامش و تسکین دردهای عصبی و گرفتگی‌های عضلانی می‌گردد و با تشدید جریان خون فشار وارد بر رگ‌ها و سیاه رگ‌ها را کم کرده و از ناراحتی‌های قلبی می‌کاهد.

هم چنین ماساژ پا یکی از کهن‌ترین انواع ماساژ بوده که حدود پنج هزار سال قبل در چین ابداع شده است. ماساژ ساق پا گردش خون در پا‌ها را بهبود بخشیده و به جلوگیری از گشاد شدن سیاه رگ‌ها کمک می‌کند. تاریخچه ماساژ درمانی به حدود !!!! سال قبل بر می‌گردد. در متن کتاب امپراتور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین) برای درمان فلج و تب و لرز به ماساژ پوست و پا توصیه شده است.

اسناد قدیمی دال بر استفاده ژاپنی‌ها و نیز سایر تمدن‌ها نظیر مصر و روم از ماساژ درمانی موجود است. بقراط ضرورت استفاده از ماساژ را به عنوان یک درمان، بخصوص در درمان آسیب‌های ورزشی و جنگی به پزشکان توصیه می‌کرد.