پارس ناز پورتال

مادر و دختری که رکورد دوی ماراتن را شکستند

مادر و دختری که رکورد دوی ماراتن را شکستند
 یک مادر و دختر تگزاسی به خاطر حضور در یک نیمه ماراتن حرفه ای در امریکا به سوژه ای رسانه ای تبدیل شده اند. علت آن هم حضور دختر 6 ساله "کیلان" به عنوان کوچکترین رکورد دار حضور در مسابقات حرفه ای نیمه ماراتن در دنیاست. او موفق شد مسیر 13.1 مایلی مسابقه را در زمان 2 ساعت و 47 دقیقه و 30 ثانیه در کنار مادرش به اتمام برساند.


رکورد دوی ماراتن زنان شکسته شد ، وی همچنین توانست عنوان جوانترین فرد حاضر در مسابقات حرفه ای نیمه ماراتن در دنیا را از آن خود کند. این دختر کوچک به تشویق مادرش و در کنار او در این مسابقات شرکت کرد و تا پایان مسابقه هم پای بزرگسالان به تلاش خود ادامه داد. او علاوه بر حضورش برای یک مرکز خیریه کمک به زنان بی سرپرست باردار که در محل اقامتش فعالیت میکند پول جمع آوری کرد که مبلغ آن به حدود 3 هزار دلار رسید.


مادر او میگوید علاقه وی به دویدن از سنین خیلی پایین در او وجود داشته است به طوریکه از سن 4 سالگی تمرین دویدن را در کنار مادر و پدرش که هر دو از دونده های خوب امریکایی هستند آغاز کرده است. خانم " گلاس" مادر او میگوید بعد از مشورت با پزشک و زمانی که متوجه شد واقعا خطری دخترش را تهدید نمیکند تصمیم گرفت او را در مسابقات ثبت نام کند. او معتقد است دخترش میتواند در سن 10 سالگی در یک ماراتن واقعی شرکت کند.
کیلان در مورد حضورش در رقابتها ضمن ابراز علاقه به دویدن میگوید اگر مجبور نبود در کنار شرکت کنندگان عکس بگیرد و برای جمع آوری پول خیریه توقف کند احتمال داشت رکورد بهتری داشته باشد.