پارس ناز پورتال

اشتباهات خطرناک بعد از نامزدی کدامند؟

اشتباهات خطرناک بعد از نامزدی کدامند؟

بالاخره لحظه رویایی فرا رسیده است؛ حلقه نامزدی را در انگشت دارید و روی ابرها سیر می‌کنید. از همین حالا دلهره برگزاری جشن عروسی به دلتان افتاده و می‌خواهید که هر چه زودتر شروع کنید… درست در همین لحظه بهتر است کمی صبر کنید و این مطلب را بخوانید چون اشتباهات ساده‌ای هست که معمولا عروس ها و دامادهای جوان در فاصله نامزدی تا جشن ازدواجشان مرتکب می‌شوند و در آینده نمی‌دانند که پیامدهای این تصمیمان نادرست را چطور جمع و جور کنند.

1. هر کسی را که می‌بینید به مراسم عروسی‌تان دعوت نکنید
وقتی کسی را به مراسم عروسی‌تان دعوت کردید، دیگر نمی توانید این دعوت را پس بگیرید. در عین حال شما تازه نامزد کرده‌اید و هنوز نمی‌دانید که قرار است کجا و چطور عروسی بگیرید. علاوه بر این نمی‌دانید که لیست مهمان‌های همسرتان چند نفر خواهد بود پس تا زمانیکه مقدمات عروسی و برآورد هزینه ها شروع نشده صبر کنید و در آن زمان با خیال راحت درباره تعداد مهمانانتان تصمیم بگیرید.

2. به نامزدتان نگویید که همه هزینه‌ها را خودتان پرداخت می‌کنید
این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که معمولا دامادهای جوگیر مرتکب شده و هر چه به مراسم نزدیک تر می‌شوند، بیشتر مجبور به دست و پنجه نرم کردن با تبعات آن خواهند بود. برای اینکه باعث بوجود آمدن دلخوری در خانواده همسرتان نشوید بهتر است جلوی زبانتان را بگیرید و اجازه دهید که کارها همانطور که از قدیم رسم بوده جلو برود.

3. به والدینتان نگویید که هرطور دوست دارند برنامه ریزی کنند
شور و شوق نامزدی ممکن است چشمهای شمارا کور کند تا حدی که نفهمید والدینتان مشغول برنامه‌ریزی‌هایی هستند که 180 درجه با آنچه شما و نامزدتان می‌خواهید فرق دارد. مثلا آنها ممکن است نیمی از دوستانشان را به مراسمی دعوت کنند که شما می‌خواهید کاملا خودمانی و جوانانه باشد. عاقلانه تر این است که از همان اول حد و حدود خودتان را مشخص کنید و تعارف را کنار بگذارید البته در کمال احترام.

4. خانواده همسرتان را جدی بگیرید
اگر مسولیت همه کارها را به خانواده خودتان واگذار کنید، عروسی را در خانه مادربزرگتان بگیرید، از دخترخاله‌تان بخواهید ساقدوش باشد و خواهرتان را هم مسوول سابیدن قند کنید، شک نداشته باشید که خانواده همسرتان را ناراحت و دلخور می‌کنید. یادتان باشید که با احترام گذاشتن به طرف مقابل می توانید احترام او و تحسینش را جلب کنید پس موقع برنامه‌ریزی های عروسی از خانواده شوهرتان هم کمک بگیرید و به سلیقه آنها نیز احترام بگذارید.

5. عاشق اولین لباس عروسی که به چشمتان خورد، نشوید
بله، ما همه عروس‌هایی را می شناسیم که اولین لباسی را که امتحان کرده‌اند،خریده و 100 درصد از این انتخاب راضی بوده اند، اما باور کنید مساله انتخاب لباس عروس موضوعی نیست که بخواهید با عجله درباره آن تصمیم بگیرید. قبل از خرید نهایی به چند مزون سر بزنید و با افراد با تجربه مشورت کنید تا بعدا پشیمان نشوید.