پارس ناز پورتال

شناسایی فکرهای معجزه آسا

شناسایی فکرهای معجزه آسا

بجای آنکه بگوییم به چه چیزی فکر نکنید ،به شما خواهیم گفت تا به چه چیزهایی فکر کنید تا موفق باشید.

افراد خوش بین ، موفق و کارآمد ، علاوه بر جستجوی چیزهای خوب و ارزشمند ، هفت جهت یابی یا روش کلی “فکر کردن”‌ دارند . مواردی که در این مقاله می آید، هفت موردی است که این افراد ، اکثر اوقات به آنها فکر می کنند :

1.درباره ی آینده فکر می کنند  : افراد خوش بین ،  ضمن اینکه در زمان حال زندگی می کنند و از "الان" خود لذت می برند ، آینده نگر نیز هستند . آنها اکثر اوقات به آینده فکر می کنند و درباره ی آن حرف می زنند ، آنها بیشتر به چیزی که می خواهند برسند فکر می کنند و درباره ی آن حرف می زنند ، نه درباره ی آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است . آنها در مورد آنچه که در آینده برایشان امکان پذیر است ، یک تصویر واضح و هیجان انگیز می سازند .
 
2. در مورد اهداف شان فکر می کنند: آنها هدفمند هستند . آنها اکثر اوقات به اهداف شان فکر می کنند و درباره ی آنها حرف می زنند . آنها بعد از این که آینده ی ایده ال خود را در عالم خیال مجسم کردند ، اهداف و طرح هایشان را به طور واضح و مشخص بر روی کاغذ می آورند و هر روز بر روی آنها کار می کنند . آنها تمام توجه و انرژی خود را بر آن متمرکز می کنند و با استفاده از اهداف شان بر روی آینده ی خود کنترل دارند .
2.به برتری فکر کنید :  افراد خوش بین ، برتری جو هستند . آنها تعهد می کنند تا در هر کاری که انجام می دهند بهترین باشند و به 10 درصد افراد برتر در زمینه ی تخصصی خود ، هر چه که باشد ، بپیوندند . آنها زمینه های نتیجه بخش کلیدی خود را شناسایی می کنند و برای خود معیارهای عملکرد برتر را در هر کدام از زمینه ها تعیین می کنند و هر روز بر روی رشد و پیشرفت خود کار می کنند و هرگز رشد ترقی را متوقف نمی سازند .

4.به راه حل فکر می کنند : آنها به دنبال راه حل هستند . آنها بیشتر به راه حل فکر می کنند تا به مشکل پیش آمده . آنها در مورد آنچه که باید انجام گیرد فکر می کنند نه در مورد کسی که باید سرزنش شود . آنها از روش های تفکر خلاق برای شعله ور کردن خلاقیت خود استفاده می کنند . آنها به اهداف شان به عنوان مشکلاتی نگاه می کنند که باید حل شوند و بر این باورند که هر نوع مشکلی ، راه حل منطقی دارد که باید پیدا شود .

5. به نتایج فکر می کنند : افراد خوشبخت و موفق ، شدیدا به نتیجه فکر می کنند . آنها از قبل برای هر روز خود به دقت برنامه ریزی می کنند . آنها کارهای روزمره ی خود را به ترتیب اولیت فهرست وار می نویسند . سپس بر روی فعالیت هایی که با انجام آنها می توانند از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنند ، کاری می کنند . آنها آنقدر کار انجام می دهند که به عنوان سودمند ترین افراد از لحاظ اقتصادی شناخته می شوند . آنها به خاطر کار زیادی که انجام می دهند به قدری موثر و کارا هستند که خیلی زود به جلو حرکت می کنند و در کار و دنیای اطراف ، نقش بزرگی ایفاء می کنند .

6.به رشد و ترقی فکر می کنند : افراد با عملکرد بالا ، رشد و ترقی را مدنظر خود قرار می دهند . آنها دائما مطالعه می کنند ، به برنامه های آموزشی – شنیداری گوش می کنند و در واحدهای درسی اضافی و سمینارها شرکت می کنند . آنها مصمم هستند تا درزمینه ی تخصصی خود همیشه در اوج باشند . آنها می دانند که آینده متعلق به افراد صاحب صلاحیت است. آنها می دانند که زندگی یک مسابقه است و آنها نیز در آن مسابقه شرکت دارند و تصمیم گرفتند که پیروز شوند .

7. به عمل فکر می کنند : شاید مهمتر از هر مرحله ی دیگر ، افراد کاملا موفق ، شدیدا عمل گرا هستند . آنها به این فکر می کنند که همین حالا چه کاری می توانند انجام دهند تا سریع تر به سمت اهداف شان حرکت کنند . دائما در حال جنب و جوش هستند . آنها کارشان را به موقع انجام می دهند و همیشه حس ضرورت دارند . آنها در هر زمینه ای اطلاعات دارند و بیشتر از افراد عادی کار می کنند . هر چقدر کار بیشتری انجام می دهند ارزشمند تر می شوند و نتیجه ی بیشتری به دست می آورند.