پارس ناز پورتال

کفش و شخصیت بانوان

کفش و شخصیت بانوان

روان‌شناسان می‌توانند با ارزیابی رنگ و قیمت و مدل کفش خصوصیات اخلاقی، اجتماعی، احساسی و حتی جهت‌گیری‌های سیاسی صاحب آن کفش را هم حدس بزنند. اینکه کفش‌ها و اشکال مختلف آن چه تاثیری در روابط‌تان خواهند داشت را این جا مطالعه کنید.

نگاه زیرکانه طرف مقابل به کفش شماست
کفش قطعا تمام شخصیت‌ ما را شكل‌ نمی‌دهد اما وضع‌ ظاهر آن، اغلب‌ پایه‌ای‌ برای‌ قضاوت‌ اولیه‌ در موردتان است‌ و تاثیر شگرفی‌ بر قضاوت‌های‌ دیگران‌ نسبت‌ به‌ ما دارد. بنابراین‌ بهتر است‌ هنگام‌ روبه‌رو شدن‌ با مردم‌ به ویژه شخص خاص زندگی‌تان هیچ وقت پوشیدن کفش مناسب را فراموش نکنید چراکه او در همان نگاه اول تیپ شما در ذهنش خواهد ماند. انتخاب کفش خوب و پوشیدن آن باعث می‌شود که در اولین برخورد روی افراد تاثیری مثبت بگذارید و به دیگران این تفکر را می‌دهد که شما همانطور که در لباس پوشیدن‌تان دقیق و وسواسی هستید، در کار نیز منظم و دقیق هستید. شاید یکی از ساده‌لوحانه‌ترین جملاتی که یک خانم در مورد مردان می‌تواند بگوید این است که «هنگام ملاقات یک مرد ابتدا به کفش‌هایش نگاه می‌کنم.»  اما ظاهرا این روش برای شناخت شخصیت افراد آن‌قدرها هم بد نیست.

اگر روابط اجتماعی بالایی دارید، خساست نکنید
 این روزها برخلاف گذشته فقط ظاهر افراد است که اولین و آخرین تاثیر را روی ما می‌گذارد و نشان‌دهنده رفتار و شخصیت آنهاست. در محیط‌ها و روابط کاری این مسئله بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت پیدا می‌کند. پوشیدن کفش خوب اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود دیگران شما را جدی‌تر تلقی کنند. ربطی هم به سن و سال ندارد. چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفع‌تان است. پوشیدن کفش در محل کار بیشتر برحسب راحتی انتخاب می‌شود چرا که در کفش‌های راحت بازده کار بالاتر می‌رود. درست است که می‌توانید بدون صرف میزان زیادی پول، کفشی ساده به پا کنید که فقط در آن راحت باشید اما در مورد محیط رسمی به خصوص اگر روابط اجتماعی بالایی دارید بهتر است که خساست به خرج ندهید.

کفش خانم ها,مدل کفش,انتخاب کفش خوب

همیشه به یاد داشته باشید یک لباس مناسب شاید خیلی ساده باشد اما کفش نسبتا متناسب‌تر می‌تواند کم و کاستی‌های زیادی را برطرف کند.تعداد زیادی کفش خوش‌پا داشته باشید، این به شما کمک می‌کند که در نبود لباس‌های آن چنانی هنوز خوش‌تیپی خود را حفظ کرده و جلوه خوبی پیدا کنید. ولی موقع ست کردن کفش با شلوار و پیراهن خود حسابی دقت کنید. کفش وضعیت مالی فرد را هم نشان می‌دهد و در روابط کاری بسیار تاثیر گذار است به همین خاطر بی‌دلیل نیست که بعضی‌ها کلی پول برای خرید کفش می‌دهند. اما انتخاب کفش برای هر محیطی می‌تواند بیانگر توجه هر کس به دنیای اطرافش باشد.

 

با کفش‌تان اعتماد‌به‌نفس بگیرید
کفش خانم‌ها به میزان حساسیت به قدشان در ارتباط است، عموما خانم‌های قدکوتاه کفش‌های خیلی بلند انتخاب می‌کنند کفش‌هایی که علاوه بر پوشاندن پای آنها اعتماد‌به‌نفس ویژه‌ای در برقراری ارتباط با شخص مقابل‌شان به آنها می‌دهد. اما این را فراموش نکنید که در پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند تمرکز ویژه‌ای روی تسلط راه رفتن‌تان داشته باشید چون همان قدر که این کفش می‌تواند خوش ظاهرتان کند، به بد راه رفتن و درست‌کردن تصویر بد از شما بسیار کمک می‌کند.این نکته را هم به خاطر داشته باشید افرادی که نوعی اضطراب و نگرانی درباره روابط‌شان دارند کفش‌های نو پوشیده و آنها را سالم نگه می‌دارند، البته این اتفاق به نگرانی آنها درباره ظاهرشان و چگونگی تفکر دیگران درباره آنها برمی‌گردد. کفش‌ها اطلاعات ظریف اما سودمندی درباره مالک خود بیان می‌کنند و سرنخ‌های غیرکلامی مهمی به حساب می‌آیند، پس تنها به راحتی‌تان فکر نکنید.

با کفش نامناسب حسابی زیرسؤال می‌روید
برای كفش‌ها‌ی‌تان خوب خرج كنید و خوب هم وقت بگذارید. كفش‌ها قسمت ناطق تیپ شما هستند، آنها به سادگی با مخاطب حرف می‌زنند و معمولا مهم‌ترین بخش ظاهر شما هستند كه به‌خصوص خانم‌ها به آن توجه می‌كنند. بنابراین سعی كنید كفش‌های‌تان همیشه تمیز باشند و از تمیزی برق بزنند. آنها را به موقع واكس بزنید. حتی اگر بهترین لباس‌ها را پوشیده باشید و همه لباس‌های‌تان تمیز و اتو كشیده باشند، یك كفش كثیف می‌تواند به راحتی آب خوردن همه اینها را از بین ببرد. حیف است كه برای یك واكس 5 ‌دقیقه‌ای كل ظاهرتان را زیر سؤال ببرید‌، پس حواس‌تان حسابی به كفش‌ها جمع باشد.صندل‌ها درست مثل كفش‌ها نشان‌دهنده سلیقه شما هستند، صندل شما حتی اگر زیباترین و ‌آراسته‌‌ترین مدل بین مدل‌های ارائه شده سال باشد پوشیدن آن به همراه ترکیب نامناسب می‌تواند همه چیز را تنها ظرف مدت چند ثانیه خراب كند!

به جایگاه اجتماعی خودتان اهمیت ‌دهید
کفش‌های‌تان را تمیز نگه دارید. واکس و براقی کفش‌های‌تان نشان از نظم و ترتیب و میزان اهمیت دادن به جایگاه اجتماعی‌تان دارد. معمولا با هرکس ملاقات می‌کنیم نگاهش از روی صورت‌مان شروع و خیلی سریع به کفش‌های‌مان ختم می‌شود. کثیفی کفش نشان از بی سر و سامانی شما در کارها و روابط‌تان است، گرچه نوع کثیفی شاید با نوع شغل صاحبش در ارتباط باشد اما برطرف کردن آن همه کهنگی و کثیفی از چیزی که پای‌تان کردید از نزدیک شدن آدم‌ها به شما جلوگیری می‌کند. شخصی که کفشش سالم اما گرد و خاکی است شاید ظاهرش هم مرتب باشد اما کاملا می‌توان حدس زد درون صندوق عقب اتومبیل و داخل خانه‌اش هم نامرتب است. پس روابط‌های‌تان را به همین سادگی از بین نبرید، به آنچه به پا کرده‌اید اهمیت ویژه‌ای دهید.