پارس ناز پورتال

توصیه های مهم درمورد رقابت سالم

توصیه های مهم درمورد رقابت سالم

رقابت سالم در برنامه سلامت سازمان‌ها، رویکردی ضروری نه تنها برای سالم نگه داشتن نیروی کار بلکه برای بالا بردن بازده کار می‌باشد. برنامه سلامت سازمان چیزی است که از نیروی کار شرکت سرچشمه می‌گیرد. این وظیفه کارمندان است که سلامت سازمان را حفظ کرده و رویکردی مثبت داشته باشند. این برنامه، موفقیت زیادی به همراه خواهد داشت و اخلاقیات و منابع انسانی سازمان ترقی خواهد کرد. سلامت عمومی آنها تقویت شده و درنتیجه آن کارمندان با نهایت تلاش خود به کار ادامه می‌دهند.

چه باید بکنید؟

بعد از مدتی کوتاه، برای پرانگیزه و علاقه‌مند نگه داشتن کارمندان، برنامه سلامت نیاز به تقویت و  بازسازی دارد. درصورتیکه سازمان به بخش‌ها و گروه‌های مختلف تقسیم شده باشد، یک راه مورد تایید برای حفظ جذابیت برنامه، به چالش کشیدن و روبه‌رو کردن همه گروه‌ها و بخش‌های شرکت برای برآوردن اهداف شرکت است. بعنوان مثال، اگر سازمان، باشگاه ورزشی در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهد، می‌توانید برای آنهایی که بالاترین میزان کالری را روی دستگاه تردمیل یا الیپتیکال می‌سوزانند، پاداشی در نظر بگیرید. این پاداش می‌تواند خیلی ساده باشد، یک کارت هدیه ساده برای هر عضو از هر گروه مناسب نخواهد بود. علاوه‌براین، چند ساعت مرخصی هم می‌تواند پاداش مناسبی باشد.

از چالش می‌توانید در جایی که رویدادهای مختلفی به طور همزمان در حال انجام هستند نیز استفاده کنید. به برنده می‌توان جایزه‌ای مثل تی‌-شرت یا سوی‌-شرتی که نشاندهنده موفقیت آنها باشد، اهدا شود. در یک روز خاص از هفته، هر بخش یا دپارتمان  باید یک نوع غذای سالم تهیه کند. این می‌تواند آگاهی کارمندان درمورد تغذیه سالم را نیز افزایش دهد.

از طرف دیگر رقابت  به طور منظم می‌تواند به شدت مفید باشد. سازمان می‌تواند هدایا و پاداش‌هایی برای ایجاد تغییرات سالم در سبک‌زندگی مثل ترک سیگار در نظر گیرد. می‌توانید از کارمندان بخواهید که اهداف خود را مثل اینکه چند روز می‌توانند بدون سیگار کشیدن در محل‌کار بگذرانند، اعلام کنند. به محض اینکه بتوانند به هدفشان دست پیدا کنند، پاداش خود را دریافت کرده و هدفشان را گسترده‌تر می‌کنند، مثل به طور کل سیگار نکشیدن در طول روز.

نتیجه‌گیری

ایجاد رقابت‌های سالم می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت اخلاقیات و سلامت نیروی کار باشد که در نتیجه آن موفقیت کار شرکت نیز بالا خواهد رفت. درصورتیکه خود سازمان پشت این برنامه‌ها باشد نشاندهنده این است که شرکت اهمیت زیادی به ارتقای سلامتی کارمندان و نیروی کار خود می‌دهد.