پارس ناز پورتال

علت غیبت 12 ساله ژاله صامتی بازیگر زن ایرانی

مجموعه : اخبار سینما
علت غیبت 12 ساله ژاله صامتی بازیگر زن ایرانی
“ژاله صامتی” بازیگر پیشکسوت سینما ، تئاتر و تلویزیون با اشاره به دوری ۱۲ ساله اش از حضور در سریالها، در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  از گلایه‌ ها و دلیل غیبت 12 ساله‌ اش در تلویزیون سخن گفت: شاید برای هر سریال در دست تولید من تماسی را مبنی بر ایفای نقش از سوی دست اندرکاران آن اثر داشته باشم.

صامتی افزود: اما به عقیده من هر روز سطح کیفی فیلمنامه ها نسبت به گذشته پایین تر می آید و اکنون ۱۲ سال از دوری و حضورم در سریالهای تلویزیون می گذرد.
 
 

هنرپیشه فیلم سینمایی “رفیق بد” با اشاره به حضورش در برنامه “سین مثل سریال” تصریح کرد: در برنامه “سین مثل سریال” گفتم که دوست ندارم مخاطبان موقع تماشای سریال های من با یکدیگر حرف زده و درآخر بگویند که موضوع چی شد و اینکه با ندیدن چند قسمت بازهم به محتوای داستان پی ببرند.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران با اشاره به حرفه مقدس بازیگری، اظهار داشت: با وجود دشوار بودن حرفه بازیگری، همچنان عاشقانه و با جان و دل این کار را انجام می دهم.صامتی تصریح کرد: حرفه بازیگری از حرمت و تقدس خاصی برخوردار بوده و خوشبختانه هیچگاه به عنوان یک شغل به آن نگاه نکردم.

علت غیبت 12 ساله ژاله صامتی بازیگر زن ایرانی
 

صحنه نمایش را ترجیح می دهم
این بازیگر در خصوص ادامه فعالیت خود در تئاتر ابراز داشت: در صحنه تئاتر، تماشاگر فقط متمرکز به آنچه که روی صحنه بوده می شود و دیگر دغدغه آماده کردن شام و ناهار خود را ندارد.

با جان و دل تدریس می کنم
صامتی با اشاره به تدریس در کلاسهای بازیگری اش، تصریح کرد: یکسالی از تدریس بازیگری ام می گذرد و با همه وجود و عاشقانه تجربیات خود را تقدیم آنان می کنم.
این بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر افزود: در کلاسهای بازیگری من مبانی را تدریس می کنم تا شاید بتوانم شاگردان موفقی را تحویل جامعه دهم.


صامتی با اشاره به دوری مردم از فضای سینما و تئاتر گفت: زمانی چهره های زیبا مخاطبان را به سینما می کشاند ولی دیگر به خاطر آنها هم مردم به سینما و تئاتر نمی روند.صامتی ادامه داد: متاسفانه مردم بسیار درگیر و گرفتار شده اند و هر لحظه در زندگی با یک ماجرایی ذهنشان مشغول به اتفاقات افتاده می شود و به دنبال آن تمرکز خود را از دست می دهند.

صامتی با اشاره به توقع خود از مردم اظهار داشت: از مردم به دلیل نرفتن به سینما و تئاتر به دلیل گرفتاری ذهنی گله من نبوده و به شدت از لطف آنان نسبت به خودم سپاسگزار هستم.
بازیگر “گیلانه” اظهار داشت: با نقشهایم زندگی کردم و بیشتر روزها هم برای بودن در کنار مردم با اتوبوس و مترو سفر درون شهری خود را آغاز می کنم.

صامتی خطاب به دانشجویان خود گفت: در جلسه اول آنها را برای شنیدن و باورکردن مشکلات و احساسات مردم به متروها می فرستم تا بجز بخشهای تکنیکی باورشان هم تقویت شود.
این بازیگر سریالهای ماندگار تلویزیون خاطرنشان کرد: هیچ وقت به خاطر پول حرفه مقدس بازیگری را زیرسوال نبرده و هیچگاه برای ایفای نقش در دو مجموعه و یا فیلم سینمایی حاضر نمی شوم.

علت غیبت 12 ساله ژاله صامتی بازیگر زن ایرانی
 

بیوگرافی ژاله صامتی

ژاله صامتی متولد ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۵۱ در تهران است، وی فارغ‌ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر می باشد فعالیت هنری خود را با حضور کوتاه در فیلم «دت یعنی دختر» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد. او فعالیت حرفه ای را با بازی در فیلم‌های سینمایی «سایه به سایه»، «از جنوب تا شمال»، «خفاش»، «آخرین نبرد»، «فرار مرگبار» و «مربای شیرین» در پی گرفت. وی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «یحیی و گلابتون»، «سفر به سرزمین ملائک»، «هتل»، «فکر پلید»، «مجتمع فرخ و فرج»، «آژانس دوستی» و «این زمینی‌ها» حضور داشته است.

فیلم های ژاله صامتی

ضد گلوله (۱۳۹۰)
نیش زنبور (۱۳۸۸)
رفیق بد (۱۳۸۶)
قاعده بازی (۱۳۸۵)
گیلانه (۱۳۸۳)
روایت سه گانه (اپیزود سوم، ننه گیلانه) (۱۳۸۲)
مربای شیرین (۱۳۸۰)
آخرین نبرد (۱۳۷۶)
خفاش (۱۳۷۶)
بالاتر از خطر (۱۳۷۵)
سایه به سایه (۱۳۷۴)
فرار مرگبار (۱۳۷۴)
دشت ارغوانی (۱۳۷۳)
دت یعنی دختر (۱۳۷۲)