پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

انتشار عکس نیمه برهنه بازیگر زن زیبا برای تحریک حسادت +عکس انتشار عکس نیمه برهنه بازیگر زن زیبا برای تحریک حسادت +عکس با عجیب و دردناکترین مسابقه دنیا آشنا شوید (عکس) با عجیب و دردناکترین مسابقه دنیا آشنا شوید (عکس) تصاویر جالب از رستوران ایرانی در داخل هواپیما تصاویر جالب از رستوران ایرانی در داخل هواپیما عکس سلفی از چهره لیدی گاگا بدون آرایش عکس سلفی از چهره لیدی گاگا بدون آرایش محبــوب‌ همیشـــگی خانم ها ؟ محبــوب‌ همیشـــگی خانم ها ؟ ترفند شارژ mp3 player با استفاده از پیاز (عکس) ترفند شارژ mp3 player با استفاده از پیاز (عکس) خبر عجیب و جنجالی حامله شدن کودک 3 ساله + عکس خبر عجیب و جنجالی حامله شدن کودک 3 ساله + عکس مردانی که زنان خود را در حراجی می فروختند مردانی که زنان خود را در حراجی می فروختند پلیس اهواز آرزوی کودک سرطانی را برآورده کرد +عکس پلیس اهواز آرزوی کودک سرطانی را برآورده کرد +عکس سیندی جکسون 55 ساله، رکورد عمل زیبایی + (عکس) سیندی جکسون 55 ساله، رکورد عمل زیبایی + (عکس) عکس یخچالی فقط مخصوص هندوانه عکس یخچالی فقط مخصوص هندوانه زنی که برای اولین بار قرار است در مریخ زایمان کند!!! + عکس زنی که برای اولین بار قرار است در مریخ زایمان کند!!! + عکس رابطه اسم شما با رنگ رابطه اسم شما با رنگ گربه برای اشانتیون وام مسکن انتخاب شد + عکس گربه برای اشانتیون وام مسکن انتخاب شد + عکس باورتان میشود این زن میلیاردر یک روز بی خانمان بود باورتان میشود این زن میلیاردر یک روز بی خانمان بود التماس این دختر از مادرش برای ازدواج با یک پسر التماس این دختر از مادرش برای ازدواج با یک پسر دختر معروف به دختر بستنی!+عکس دختر معروف به دختر بستنی!+عکس سوزاندن نوجوان چینی برای کاهش وزن سوزاندن نوجوان چینی برای کاهش وزن مصاحبه جالب حمیدرضا ناصری مدلینگ زیبای ایرانی + عکس مصاحبه جالب حمیدرضا ناصری مدلینگ زیبای ایرانی + عکس خوشگذرانی عرب های پولدار (عکس) خوشگذرانی عرب های پولدار (عکس)

الگوی غذایی و الگوی خواب

مجموعه : رژیم و تغذیه

الگوی غذایی و الگوی خواب


مواد غذایی که شما در طول روز مصرف می کنید تاثیر مستقیمی بر روی شیوه ی خوابیدنتان می گذارد. اگر از فراورده های شیمیایی و مصنوعی بیش از حد مجاز استفاده می کنید، شاید نوبت به آن رسیده باشد که مقداری از محصولات طبیعی و سالم را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بد نیست میزان مصرف شکر، چربی و مواد نگهدارنده را حذف کرده، یا کاهش دهید و برای آنها جایگزین مناسب تری انتخاب کنید. این امر به شما کمک می کند تا شب ها راحت تر بخوابید و از این گذشته سلامت کلی بدنتان را نیز افزایش خواهد داد.

سعی کنید رژیم غذایی را به کار گیرید که در آن تعادل رعایت شده باشد.

تا جایی که می توانید میوه و سبزیجات تازه بخورید، از کربوهیدرات های مرکب استفاده کنید و پروتئین را از انواع غذاهایی انتخاب کنید که میزان چربی در آنها پایین باشد. به این منظور می توانید از جایگزین های بیشماری که این روزها برای گوشت به بازارها عرضه می شوند، مانند توفو، سویا، و برگرهای سبزیجات استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید سلامت عمومی بدن خود را تضمین نمایید، باید ببینید که نسبت به چه غذاهایی آلرژی دارید و پس از تشخیص سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و برایشان  جایگزین مناسبی پیدا کنید. اگر نسبت به غذایی حساسیت داشته باشید و از آن استفاده کنید، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی، ممکن است سیستم فکری و احساسی شما نیز تحت الشعاع قرار بگیرد.

عامل فوق می تواند بر روی خواب شما تاثیر منفی بگذارد و سبب ایجاد برخی مشکلات خوابیدن گردد. برخی از غذاهای آلرژی زا که گمان می رود سبب ایجاد بی خوابی می شوند به شرح زیر می باشند: ذرت، گندم، و شکلات.

سعی کنید آخرین وعده ی غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب میل کنید. شام را سبک تر در نظر گرفته و در آن از غذاهای سالم و طبیعی مصرف کنید. سعی کنید پرخوری نکنید چرا که احساس سنگینی و خواب آلودگی به شما دست می دهد.

اگر هنگام غروب و پس از صرف غذا، چرت کوتاهی بزنید، شب موقع خواب به مشکل برمی خورید و شب موقع خواب به مشکل برمی خورید. بنابراین سعی کنید هنگام غروب به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی به شما دست ندهد که بخواهید دنبال غذاهایی بگردید که سرشار از شیرینی و چربی هستند.

با این وجود اگر قبل از خواب باز هم احساس گرسنگی به شما دست داد، می توانید یکی دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب یک وعده اسنک کوچک بخورید. در این زمان باید از مصرف غذاهایی که دارای پروتئین زیادی بوده و سرشار از شکر و چربی هستند به شدت خودداری نمایید.

همچنین باید از مصرف غذاهای پرحجم و تند نیز پرهیز کنید. به عنوان مثال می توانید از مخلوط غلات و شیر استفاده کنید و یا یک وعده ماست کم چرب میل کنید. هدف شما از شام خوردن این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از شدت گرسنگی، دچار سوزش معده نشوید؛ نه اینکه هر چیز دم دستتان می آید بخورید و شکم خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن حس گرسنگی باشد؛ با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرام شده و به خوبی استراحت کند.

مطمئن شوید که در طول روز به اندازه ی کافی آب مصرف می کنید. تحقیقات گویای این مطلب هستند که میزان مصرف روزانه آب 8 لیوان یا همان 2 لیتر است.

اگر در طول روز به میزان مناسب آب مصرف کرده باشید و بدن به اندازه ی کافی آب داشته باشد، در طول شب برای آب خوردن بیدار نخواهید شد. سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خوابیدن آب مصرف نکنید چرا که مجبور می شوید در طول شب برای تخلیه ی ادرار از خواب بلند شوید.

هرچقدر بیشتر از غذاهای سالم استفاده کنید، به همان اندازه نیز هم از نظر فیزیکی و هم روحی احساس تعادل و توازن بیشتری به شما دست خواهد داد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی بود که به واسطه ی آن بتوانید راحت تر بخوابید و در حین خواب بدون علت بیدار نشوید.





تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ