پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

جالب ترین خانواده جهان +عکس جالب ترین خانواده جهان +عکس پرنسس خانم جوان که عاشق یک سرباز آمریکایی شد +عکس پرنسس خانم جوان که عاشق یک سرباز آمریکایی شد +عکس مشت خوردن راننده اتوبوس توسط والدین خشمگین + عکس مشت خوردن راننده اتوبوس توسط والدین خشمگین + عکس زیباترین معلم ریاضی در جهان این جوان شده است زیباترین معلم ریاضی در جهان این جوان شده است این دختر یک ساله چگونه باردار شده؟ این دختر یک ساله چگونه باردار شده؟ وحشتناک ترین سیاره ها در دنیا (عکس) وحشتناک ترین سیاره ها در دنیا (عکس) دختر مسیحی رضا خان پهلوی!! + عکس دختر مسیحی رضا خان پهلوی!! + عکس سوپر مانکن های ویکتوریا در مواقع بیکاری چه می کنند (عکس) سوپر مانکن های ویکتوریا در مواقع بیکاری چه می کنند (عکس) وقتی افکار جالب یک مادر گریبان گیر فرزندش میشود! + عکس وقتی افکار جالب یک مادر گریبان گیر فرزندش میشود! + عکس تشخیص بیماری زن با انجام دادن یک حرکت جالب + عکس تشخیص بیماری زن با انجام دادن یک حرکت جالب + عکس چندش آورترین کفش مردانه توسط یک طراح خانم (+عکس) چندش آورترین کفش مردانه توسط یک طراح خانم (+عکس) جوان انگلیسی بعد از کما زبان اسپانیایی بلد بود جوان انگلیسی بعد از کما زبان اسپانیایی بلد بود این مرد معتاد 30 ساله که چهره جذابش دل خیلی ها را ربود این مرد معتاد 30 ساله که چهره جذابش دل خیلی ها را ربود تصاویر جالب فرهنگ سازی روزه داری در مترو تصاویر جالب فرهنگ سازی روزه داری در مترو ۲۳۲ دندان از فک نوجوان هندی خارج شد + عکس ۲۳۲ دندان از فک نوجوان هندی خارج شد + عکس زیباترین زن دنیا بدون آرایش +عکس زیباترین زن دنیا بدون آرایش +عکس آئین های آغاز تابستان و جشن آب پاشونک آئین های آغاز تابستان و جشن آب پاشونک تیپ جالب مردم نیویورک در روز بدون شلوار 2016 +عکس تیپ جالب مردم نیویورک در روز بدون شلوار 2016 +عکس عکسهای دیده نشده پسری که پرچم عربستان را پایین کشید عکسهای دیده نشده پسری که پرچم عربستان را پایین کشید دختران عجیب این روستا همه شکل مردها هستند (عکس) دختران عجیب این روستا همه شکل مردها هستند (عکس)

چگونگی تغذیه در رژیم

مجموعه : رژیم و تغذیه

چگونگی تغذیه در رژیم


بیشتر ما فکر می کنیم که یک تغذیه سالم حتما" باید  تحت قواعد خشک و تخصصی باشد یا  بیش از حد لاغر باشیم  و خود را از خوردن غذاهایی که دوستشان دارید محروم کنید . در واقع یک رژیم غذایی خوب باید انرژی لازم ، سلامتی و شادابی شما را تأمین کند. با مطالعه اصول صحیح تغذیه و بکارگیری آنها شما می توانید به یک رژیم غذایی مناسب دست یابید .

در برنامه  غذایی باید دقت کنیم که موادی را انتخاب کنیم که سلامتی ما را تضمین کند و بدن ما را از  بیماری هایی مثل : سرطان ، بیماری های قلبی ، دیابت  حفظ کند . برای رسیدن به این موضوع باید از انواع گوناگون مواد غذایی استفاده کنیم . در اینجا به راهکارهایی برای رسیدن به این برنامه غذایی مناسب اشاره شده است :

روش های دستیابی به یک رژیم غذایی سالم :

رژیم شما باید به اندازه کالری مورد نیاز باشد نه بیشتر :

باید تعادلی بین کالری جذب شده از طریق برنامه غذایی و کالری مصرف شده ایجاد کنید. این به آن معنی است که بیشتر از کالری مورد نیاز بدن غذا نخوریم . مقدار متوسط کالری مورد نیاز هر فرد 2000 کالری می باشد که به نسبت سن ، جنس ،قد ، وزن و وضعیت جسمی فرد متفاوت است .

 

در رژیم غذایی باید انواع گوناگون جدول مواد غذایی استفاده شود:

در یک تغذیه سالم انوع مواد غذایی را باید مصرف کنیم که تاحال شاید بطور معمول استفاده نمی کردید مثل : حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها و…

مقدار مصرف غذای خود را کنترل کنید :

مقدار مصرف غذای خود را کنترل کنید مخصوصا" در مورد غذاهای پر کالری ، در سالهای اخیر در رستورانها مقدار غذایی که برای هر نفر اختصاص داده می شود افزایش پیدا کرده ، در یک رستوران سعی کنید از پیش غذا شروع کنید ، غذایتان را با دوستتان تقسیم کنید و غذاهای حجیم سفارش ندهید .

سبزیجات ، حبوبات و میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید :

این مواد حاوی فیبر ، ویتامین و مواد معدنی زیاد ، چربی کم و فاقد کالری هستند ، پس سعی کنید حجم بالای از این مواد را و ترجیحا" تازه ی آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید .

آب بیشتری بخورید :

از آنجاییکه 75 % حجم بدن را آب شامل می شود بنابراین نقش حیاتی در سلامت بدن دارد، آب حکم تصفیه کننده را برای بدن دارد بخصوص در کارکرد کلیه ها ، مثانه و صفرا و غدد درونی موثر است . 

مصرف شکر ، نمک را محدود کنید:

امروزه در بیشتر مواد غذایی شکر بکار می رود ، مقدار مصرف نمک و شکر را کنترل کنید.

خیلی در برنامه غذایی خود وسواس به خرج ندهید :

شما همزمان با داشتن رژیم مناسب و سالم ، می توانید از طمع و غذایی که دوست دارید نیز لذت ببرید .

یک غذای خوشمزه ، لذت را به همراه دارد و لذت بردن غذای قلب است !

با یک رژیم مناسب مقدار فعالیت خود را بالا ببرید :

با داشتن یک برنامه غذایی سالم ،نه تنها از بیماری ها به دور هستید بلکه همیشه با نشاط و سرحال هستید .  انرژی لازم برای فعالیت روزانه شما تأمین است و حتی با اضافه کردن ورزش در برنامه روزانه خود می توانید نیازتان را برای ثبات این رژیم غذایی بیشتر کنید.

هم اکنون قدم بردارید :

از امروز می توانید برای شروع آزمایشی یک برنامه غذایی سالم ، جدید و تمرکز بر رعایت آن قدم بردارید.

مهارت در خوردن !- اولین قدم برای یک  تغذیه سالم –

خوردن صحیح غذا با یادگیری مهارت در خوردن شروع می شود و این تنها این نیست که " چه می خورید " بلکه "چگونه خوردن " مهم است . انتخاب درست مواد غذایی لذید و مقوی و توجه به رعایت مصرف آن ، سلامت رژیم غذایی ما را در بر دارد.

    غذای خود را درست بجوید :

غذای خود را به آرامی بجوید و از طمع و مزه ی آن لذت ببرید ، ما عادت داریم خیلی سریع غذا را ببلعیم و در این حال از طمع و بوی غذا چیزی نمی فهمیم و حتی در بعضی مواقع نمی دانیم چی می خوریم ! بنابراین همراه با خوردن غذا لذت هم ببرید.

    در موقع صرف غذا استرس را از خود دور کنید :

اگر در هنگام خوردن غذا استرس داشته باشیم سیستم هضم بدن جواب نمی دهد و درست کار نمی کند و نهایتا" منجر به بیماری هایی مثل سوء هاضمه و ورم معده می شود.

وقتی که کار می کنید و سرپا هستید غذا نخورید و از دیدن  تلویزیون ، بحث کردن ، رانندگی خودداری کنید.

بهترین حالت برای صرف غذا این است که قبل از آن نفسی عمیق بکشید ، شمع با نور و موسیقی ملایم آماده کنید و حدالامکان محیطی آرام را فراهم آورید.

    به نیاز بدن خود گوش دهید :

ابتدا توجه کنید که آیا واقعا" گرسنه هستید ، گاهی اوقات ما تشنگی را با گرسنگی تشخیص نمی دهیم . بنابراین سعی کنید ابتدا یک لیوان آب بنوشید. شاید فقط تشنه باشید !!

قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید ، چند دقیقه ای طول می کشد تا مغز به بدن دستور دهد دیگر غذا خوردن کافی است !! بنابراین سعی کنید غذای خود را آهسته بخورید.

خوردن غذا در حد کافی نه زیاد ، احساس سبکی ، آرامش و سرحال بودن را به ما می دهد نه اینکه آنقدر بخوریم تا بیهوش و سنگین گوشه ای بیفتیم !!

    صبحانه زود بخورید و باقی برنامه غذایی خود را همان قدر ولی در وعده های بیشتر مصرف کنید:

    با خوردن صبحانه ای کامل  در ابتدای روز در واقع استارت حرکت بدن آن را زده ایم و با کار روزانه کالری آن سوزانده می شود ، سعی کنید بجای دو وعده ی حجیم ناهار و شام ، باقی برنامه غذایی خود را همان قدر ولی در وعده های بیشتر مصرف کنید. با این کار متابولیسم بدن ما بالا می رود و هیچ وقت خیلی گرسنه نیست که به طرف غذاهای مضر حمله کند مثل فست فود های امروزی !!





تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ