پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

این زن به تمام کشورهای دنیا مسافرت کرده این زن به تمام کشورهای دنیا مسافرت کرده قصر زیبای ثروتمند عرب و نامزد ایرانیش +عکس قصر زیبای ثروتمند عرب و نامزد ایرانیش +عکس دکتر ایرانی برجسته ترین دانشمند جهان شد + عکس دکتر ایرانی برجسته ترین دانشمند جهان شد + عکس کنسرت نیمه برهنه مایلی سایرس خواننده هالیوودی (عکس) کنسرت نیمه برهنه مایلی سایرس خواننده هالیوودی (عکس) این چیزها که می بینید از توالت آلوده تر هستند ! این چیزها که می بینید از توالت آلوده تر هستند ! این مرد ادعا می کند پسر مایکل جکسون است (عکس) این مرد ادعا می کند پسر مایکل جکسون است (عکس) برگزاری مسابقه دو عجیب برای حمایت از خیریه + عکس برگزاری مسابقه دو عجیب برای حمایت از خیریه + عکس اقدام عجیب عروس و دامادی در مراسم ازدواج +عکس اقدام عجیب عروس و دامادی در مراسم ازدواج +عکس گرانبهاترین جواهرات سلطنتی دنیا گرانبهاترین جواهرات سلطنتی دنیا سرنوشت جالب جسد شش آدم مشهور تاریخ +عکس سرنوشت جالب جسد شش آدم مشهور تاریخ +عکس گیر کردن زن جوان بین دو سنگ غول پیکر + عکس گیر کردن زن جوان بین دو سنگ غول پیکر + عکس ده کار بسیار جالب برای تبریک روز پدر ده کار بسیار جالب برای تبریک روز پدر اگر بیماری قلبی دارید نگاه نکنید (عکس) اگر بیماری قلبی دارید نگاه نکنید (عکس) ظاهر عجیب طولانی ترین بالن جهان سوژه شد +عکس ظاهر عجیب طولانی ترین بالن جهان سوژه شد +عکس کسب جایزه بزرگ فیتنس فقط با سه ماه تلاش کسب جایزه بزرگ فیتنس فقط با سه ماه تلاش زنان این روستا بلندترین موها را دارند +عکس زنان این روستا بلندترین موها را دارند +عکس دختر ملکه زیبایی قرقیزستان مسلمان شد دختر ملکه زیبایی قرقیزستان مسلمان شد دختر جوان زیبای ایرانی راننده تریلی اسکانیا + عکس دختر جوان زیبای ایرانی راننده تریلی اسکانیا + عکس یک دستگاه اتوبوس که رکورد شکن گینس شد (عکس) یک دستگاه اتوبوس که رکورد شکن گینس شد (عکس) ماه تولدتان در مورد وضعیت جسمی و روان شما چه حرف هایی مي‌گويد؟ ماه تولدتان در مورد وضعیت جسمی و روان شما چه حرف هایی مي‌گويد؟

چگونگی تسریع در سوخت و ساز بدن

مجموعه : رژیم و تغذیه

چگونگی تسریع در سوخت و ساز بدن


بعضی افراد خوش شانس هستند! مثل اینکه آن ها بطور ذاتی با سوخت و ساز (متابولیسم) بالای بدن متولد شده اند، اندام متناسبی داشته و فقط نیاز به کمی ورزش دارند تا مقدار کالری بدن خود را حفظ کنند.

مادر من، چنین فردی است. اما من نیستم! به دویدن، دوچرخه سواری و شنا علاقه زیادی داریم ولی وقتی از کارشناسان در مورد عاداتی که منجر به کند شدن روند سوخت وساز بدن می شود سوال می کنم، از بعضی پاسخ هایشان شگفت زده می شوم و درباره خودم به خاطر داشتن چنین عاداتی احساس گناه میکنم (موارد 1، 2، …). خوشبختانه این عادات کاملاً قابل تغییرند. توجه به آنها را از امروز شروع کنید تا شما نیز یکی از این افراد خوش شانس، یا حداقل شبیه یکی از آن ها باشید!

1.       کم خوابی: پژوهش های ارائه شده در نشست سالانه انجمن سرطان سینه آمریکا در ساندیگو نشان می دهد که چرت زدن به شما کمک می کند لاغر بمانید.

در تحقیقات انجام شده بر روی بیش از 68000 زن، آنهایی که 7 ساعت در روز می خوابند حدود 2.5 کیلوگرم کم تر از زنانی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند وزن دارند. همچنین محققان میگویند: بیدار ماندن های متناوب شبانه ممکن است موجب کندی سوخت و ساز بدن شود. این کار سبب اختلال در توانایی بدن در بهره گیری از مواد غذایی به منظور تولید انرژی می شود، در نتیجه مواد غذایی به صورت چربی ذخیره می شوند.

2.       استرس همیشگی: وقتی شما استرس دارید دوست دارید کم تر بخوابید و بیشتر بخورید! که بر عملکرد تیروئید شما تاثیر می گذارد؛ غده ای که مسئول ترشح هورمون های تنظیم کننده متابولیسم 0(سوخت و ساز) ، دمای بدن و ضربان قلب است. اگر تیروئید شما به اندازه کافی این هورمون ها را تولید نکند سبب کند شدن سوخت و ساز و دیگر عملکرد های بدن شما میشود،که منجر به افزایش وزن ، افسردگی و خستگی میگردد.

روزانه برای خود وقتی در نظر بگیرید تا غده تیروئید و سوخت وساز بدنتان را در سطح مطلوبی قرار دهید.

3.       نخوردن صبحانه: مردم اغلب به من میگویند از خوردن صبحانه متنفر هستند، من به آن ها می گویم: "چیزی را پیدا کنید که پس از بیدار شدن دوست دارید بخورید."

از دست دادن وعده صبحانه بدترین کاری است که می توانید انجام دهید ؛ این کار سبب کند شدن سوخت وساز و کاهش انرژی مورد نیاز بدن برای کارکرد مطلوب است. اما متخصص مشهور تغذیه "جوی باور" توضیح میدهد که " آنچه می خورید به اندازه مسئله خوردن شما مهم است". بطور مثال: کربوهیدرات های خام موجود در کیک و کلوچه به مغز علامت می دهند تا هورمون سروتونین را ترشح کند؛ محرک عصبی که به شما در زمانی که بیشترین نیاز به هوشیاری را دارید آرامش می دهد. همچنین بدن شما کربوهیدرات های ساده را به سرعت هضم میکند ، قند خون را بالا برده و بعد از مدت کوتاهی پایین می آورد، که منجر به سقوط سطح انرژی بدن می شود.

سعی کنید هر روز را با صبحانه ای آغاز کنید که شامل 5 گرم پروتئین باشد زیرا پروتئین تولید"نوراپینفرین" را فعال میکند، محرک عصبی که ضربان قلب و هوشیاری شما را افزایش می دهد، مواد غذایی نیز آهسته تر هضم می شوند بنابراین قند خون و سطح انرژی پایدار می ماند. برای املت چهار سفیده تخم مرغ، نصف فنجان کلم بروکلی خرد شده ، ربع فنجان پیاز خرد شده و حدود 30 گرم پنیر رنده شده را امتحان کنید. این مواد در مجموع برای شما در وعده صبحانه 22 گرم پروتئین به ارمغان می آورند.

4.       بیش از حد نشستن: از روی صندلی بلند شوید! مطالعات بر روی بیماری دیابت نشان می دهد، ایستادن روی پا سوخت و ساز را افزایش می دهد و میزان کالری سوزانده شده را در طول کار روزانه دو برابر می کند.

نشستن برای چند ساعت، آنزیم هایی که چربی را در جریان خون جذب می کنند از کار می اندازد در عوض ایستادن و فعال بودن این آنزیم ها را دوباره به جریان خون وارد میکند. صندلی خود را در صورت ممکن (بطور مثال در هنگام تماس های تلفنی) رها کنید، تا بیشترین استفاده را ببرید.

5.       خوردن تنقلات (غذای کاذب): من عاشق کلوچه تخم مرغی سرخ شده هستم، اما روغن های سرخ کردنی میتواند مشکل رژیم غذایی را دوچندان کند.

در ژورنال فدراسیون دانشمندان زیست شناسی تجربی آمریکا تاکید شده: نه تنها شیرینی بلکه روغن های چرب نیز موجب افزایش میزان کالری و چربی دریافتی روزانه شما می شوند (یک بسته کلوچه تخم مرغی سرخ شده حاوی 250 کالری و 20 گرم چربی است).

همچنین آنها بدن را به بیشتر ذخیره کردن چربی ها وادار میکنند. تنقلات ممکن است ژن ها را تحریک به تشویق بدن شما به هر چه بیشتر ذخیره کردن چربی های اضافه بکند، که سبب افزایش وزن شما می شود. پژوهش دانشگاه ایالتی آریزونا (مسا) پیشنهاد می کند: فرونشاندن ولع مصرف شیرینی با توت ها و پرتغال ؛ توت و پرتغال سر شار از ویتامین ث هستند ، ماده ای که به شما کمک میکند درهنگام ورزش 30 درصد بیشتر چربی بسوزانید.

6.        تمرینات منظم: من همیشه می شنوم بعضی ها می گویند که: "من تقریبا به وزن دلخواهم رسیدم اما این 5 پوند آخری آب نمیشه" ، به نظر آشنا می آید؟! در طول روند کاهش وزن ممکن است به خاطر کوچک شدن جثه شما این روند متوقف شود. وقتی لاغر می شوید بدن شما برای لاغر تر شدن کمتر انرژی تولید می کند بنابراین شما به مقداری کالری بیشتری نیاز دارید.

تمرین ها و شیوه های جدید تغذیه را امتحان کنید، سوخت و ساز را قوی تر و سوزاندن کالری ها را بیش از پیش کنید.

7.       فرار از اتاق کاهش وزن: گرچه در تمرینات هوازی گرمای بدن افزایش می یابد و کالری ها به بهترین شکل ممکن می سوزند، وزنه زدن نیز کمک می کند تا شما عضلات چربی سوز بسازید، و با افزایش این عضلات میزان سوزاندن کالری در شما هنگامی که فقط روی صندلی نشسته اید یا در خودروی خود هستید بیشتر شود.

تمرین های وزنه ای همچون پرس، اسکات ها، سینه ها و ماهیچه های سه سر را به برنامه برنامه هفتگی خود بیافزایید و نتایجی را خواهید دید که هیچگاه تجربه نکرده اید.





تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ