پارس ناز پورتال

چگونگی چاق نشدن در رستوران

مجموعه : رژیم و تغذیه
چگونگی چاق نشدن در رستوران

چه غذای سرکارتان باشد یا توقف‌های کوتاه در رستوران‌های فست‌ فود همراه با خانواده و دوستان، خیلی مهم است که بدانید چطور بهترین تصمیمات را در انتخاب غذا بگیرید تا به سبک ‌زندگی سالمتان خدشه‌ای وارد نشود. این نکات می‌تواند در این زمینه کمکتان کند.

1. وقتی منو را نگاه می‌کنید، روی این چهار کلمه تمرکز کنید چون غذاهایی که به این روش‌ها آماده می‌شوند، بسیار کم‌چربی و کم‌کالری‌تر از انواع سرخ‌کرده هستند.

    بخارپز شده
    کباب شده
    پخته شده
    گریل شده

2. هیچ‌ وقت با شکم خیلی گرسنه به رستوران نروید چون با این وضعیت چشم‌هایتان بیشتر از شکمتان به غذا ولع خواهند داشت و هر غذایی روی منو، حتی اگر پرچرب و پرکالری باشد نظرتان را جلب می‌کند. درعوض، قبل از اینکه به سمت رستوران بروید، یک تکه میوه، کمی ماست، کمی سالاد یا پنیر بخورید.

3. می‌توانید آنچه می‌خواهید را به رستوران سفارش دهید تا غذایتان را همانطور که دوست دارید آماده کنند. بخواهید غذایتان را با کره نپخته باشند و مقدار روغن مصرفی برای پخت غذایتان هم کم باشد. همچنین بخواهید از مواد پرچرب مثل گوشت‌های چربی‌دار یا خامه استفاده نکنند.

4. به‌جای سفارش دادن غذاهای کربوهیدراته و پرچرب (سرخ‌شده‌ها، سالاد سیب‌زمینی، حلقه‌های پیاز سرخ‌شده و از این قبیل)، سبزیجات بخارپز یا یک سیب‌زمینی پخته سفارش دهید.

5. قبل از اینکه به رستورانی بروید با آن تماس بگیرید تا ببینید چه غذاهایی دارد و از قبل برنامه‌ریزی کنید. خیلی از رستوران‌ها این روزها انتخاب‌های رژیمی و کم‌کالری هم ارائه می‌دهند که بسیار هم خوشمزه هستند.

6. از مصرف سس‌های خامه‌دار و مایونز‌دار  خودداری کنید. به‌جای آن از سس قرمز استفاده کنید.

7. یک پرس غذا را با همسر یا دوستتان شریکی بخورید. اینکار نه تنها باعث می‌شود در پولتان هم صرفه‌جویی شود بلکه میزان کالری مصرفی شما را هم محدود می‌کند.

8. از خوردن پیش‌غذا خودداری کنید یا اگر هم می‌خواهید قبل از غذای اصلی حتماً چیزی بخورید، انواع کم‌کالری مثل کوکتل میگو را انتخاب کنید.

9. بپرسید که پرس‌های مخصوص کودکان هم دارند یا خیر. اگر نداشتند از گارسن بخواهید که نیمی از غذایتان را قبل از اینکه برایتان سر میز سروکند، برایتان در یک ظرف جدا بسته‌بندی کند. اینکار باعث می‌شود دو وعده غذا داشته باشید و همچنین عادت‌های سالم غذاخوردنتان هم برهم نخورد.

10. وعده غذای خود را با سالاد شروع کنید البته از خوردن چاشنی‌های پرکالری، پنیر و سایر مواد پرچرب همراه با آن خودداری کنید. سالاد کمک می‌کند سیر شوید و کمتر از غذای اصلی بخورید.