پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

مسابقات جذاب و هیجانی هات داگ خوری مسابقات جذاب و هیجانی هات داگ خوری جالب ترین روش بدست آوردن دخترمورد علاقه تان !!! جالب ترین روش بدست آوردن دخترمورد علاقه تان !!! تبدیل کردن آپارتمان به استخر برای فرار از گرما + عکس تبدیل کردن آپارتمان به استخر برای فرار از گرما + عکس تحمل درد بسیار برای داشتن پاهای زیبای دختران چینی تحمل درد بسیار برای داشتن پاهای زیبای دختران چینی پسری 4 ساله که از قدرت پیشگویی برخوردار است! +عکس پسری 4 ساله که از قدرت پیشگویی برخوردار است! +عکس عمل جراحی در رحم مادر عمل جراحی در رحم مادر کاهش وزن 90 کیلویی با دو روش جالب (عکس) کاهش وزن 90 کیلویی با دو روش جالب (عکس) عجیب ترین کفش هایی که تا بحال ندیده اید عجیب ترین کفش هایی که تا بحال ندیده اید زیباترین دختر گواتمالا (+عکس) زیباترین دختر گواتمالا (+عکس) مطالبی جالب درباره ی ورزش باستانی و زورخانه ای مطالبی جالب درباره ی ورزش باستانی و زورخانه ای میلیاردر مشهور 94 ساله برای پنجمین بار ازدواج کرد + عکس میلیاردر مشهور 94 ساله برای پنجمین بار ازدواج کرد + عکس رئیس‌ ها از چه ادکلنی استفاده می کنند؟! رئیس‌ ها از چه ادکلنی استفاده می کنند؟! تصاویر فلافل فروشی سیار و سلف سرویس در شیراز تصاویر فلافل فروشی سیار و سلف سرویس در شیراز این كودک بسیار عجیب با بدنی مثل آهنربا + عکس این كودک بسیار عجیب با بدنی مثل آهنربا + عکس 17 راز زندگی آنجلینا که تا بحال نشنیده اید !!! 17 راز زندگی آنجلینا که تا بحال نشنیده اید !!! تلاش و کوشش باور نکردنی پیر زن 100 ساله امریکایی+عکس تلاش و کوشش باور نکردنی پیر زن 100 ساله امریکایی+عکس زنده زنده خوردن ماهی مرکب در رستوران + عکس زنده زنده خوردن ماهی مرکب در رستوران + عکس پیشرفت عالی این دختر بی خانمان در دنیای مد + عکس پیشرفت عالی این دختر بی خانمان در دنیای مد + عکس دختر 23 ساله در قطار عمرش را گذرانده دختر 23 ساله در قطار عمرش را گذرانده راه پله آسمانی + عکس راه پله آسمانی + عکس

چگونگی کاهش وزن سریع بدون عوارض

مجموعه : رژیم و تغذیه

چگونگی کاهش وزن سریع بدون عوارض


قبلاً هم با چنین موقعیت‌هایی برخورد داشته‌ اید، ماه بعد مراسم عروسی یکی از اعضای خانواده یا فامیل در راه است و چون خیلی چاق شده ‌اید به نظر نمی‌رسد که لباستان اندازه‌ تان شود. به همین دلیل مجبور هستید که تا آن موقع حداقل 5 کیلو یا بیشتر وزن کم کنید.

کاهش وزن سریع معمولاً توصیه نمی‌شود چون اکثر وزنی که از دست می‌دهید، از بافت‌های عضلانی و آب بدنتان خواهد بود. شما به تدریج و به مرور زمان وزن اضافه می‌کنید (معمولاً طی سالها)، پس باید به تدریج و آرام آرام هم آن را پایین بیاورید. آن زمان است که بیشترین وزن از دست رفته از چربی‌های بدنتان خواهد بود.

اما الان با یک مشکل و موقعیت خاص روبه رو هستید و زمانتان آنقدر کم است که فکر نمی‌کنیم چنین رژیم‌های غذایی بتواند شما را به هدفتان برساند. اجازه بدهید اول کمی به مسئله رژیم بپردازیم. همه ما می‌دانیم که رژیم‌های غذایی چندان کارآمد نیستند. آنها بدن را به حالت گرسنگی می‌کشانند و باعث می‌شوند با همان مکانیزمی که انسان‌های اولیه در دوران گرسنگی و قحطی وزن کم می‌کردند، وزن شما پایین بیاید.

مصرف کالری بسیار پایین باعث می‌شود که متابولیسم بدن هم پایین بیاید که قابلیت چربی‌ سوزی بدن را کاهش می‌دهد. در همین زمان، اخطار برای گرسنگی افزایش یافته و شما شروع به خوردن غذاهای با کالری و انرژی بسیار بالا می‌کنید و شکمتان را از قند و چربی انباشته می‌کنید، یعنی دقیقاً همان غذاهایی که سعی می‌کردید از آنها دوری کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که گرفتن رژیم ‌غذایی به طور پیوسته، کاهش وزن را دشوارتر و افزایش وزن را آسانتر می‌کند. چون وقتی رژیم غذایی را کنار گذاشته و به عادات غذایی سابق خود برمی‌گردید، افت متابولیسم بدن که به خاطر رژیم ایجاد شده بود، به این معناست که عادات غذایی سابق شما با مصرف کالری‌های بیشتر همراه است. و نه تنها چربی‌هایی که با آن ‌همه سعی و تلاش از بین برده بودید، برمی‌گردد، بلکه ممکن است اضافه هم شود.

با دانستن این موضوع، مطمئناً حاضر نمی‌شوید که خودتان را وارد این موقعیت دشوار کنید، اما شاید مجبور باشید که برای این مناسبت خاص اینکار را انجام دهید. پس، اول از همه باید متابولیسمتان که با رژیم‌ های غذایی پیاپی کند شده است را بالا ببرید. برای این منظور باید "تمرینات قدرتی و بدنسازی" را انجام دهید تا جرقه ای در متابولیسمتان ایجاد شود. با افزایش حجم عضلانی بدن که از طریق تمرینات بدنسازی میسر می‌شود، متابولیسم بدنتان بالا خواهد رفت و در عین حال چربی ‌سوزی هم می‌کنید.

تکنیک تمرینات قدرتی که می‌خواهم به شما پیشنهاد کنیم فقط بیست تا سی دقیقه در هفته زمان می‌برد. این روزها دیگر دوره تمرینات 5 روز در هفته با ست‌های 6 تا 12 تایی سر آمده است. یک جلسه کوتاه اما شدتی از تمرینات بدنسازی در هفته بیش از آنچه که قبلاً فکر می‌کردید، متابولیسم شما را افزایش خواهد داد.

گرچه کالری‌های مصرفی طی تمرینات اهمیت زیادی دارد، افزایش متابولیسم، به ویژه بعد از تمرینات قدرتی و بدنسازی مدت زمان زیادی بعد از اتمام تمرینات هم ادامه خواهد یافت و همچنان چربی‌سوزی انجام می‌شود.

دو جزء اصلی این تکنیک شدت تمرینات و ریکاوری بعد از تمرینات است. جلسات تمرینی بدنسازی، دیر به دیرتر و با شدت بالاتر، به اضافه یک مدت معین ریکاوری بعد از آن و افزایش قدرت، برای افزایش حجم عضلانی و کاهش حجم چربی بدن مورد نیاز است.

برای کاهش چربی‌های بدن و حفظ عضلات، باید یک برنامه خوب برای زندگی داشته باشید. خوردن غذاهای باکیفیت و بازده انرژی بیشتر در این راه از اصول مهم هستند. غذاهای حجیم که شکم شما را پر میکنند اما باعث چاق شدنتان نمی‌شوند، و غذاهای کم چربی و کم قند باید در راس برنامه غذایی شما قرار گیرد.

باید در طول روز وعده‌ های غذایی کوچک تر اما بیشتری داشته باشید که در هرکدام از آنها مقداری پروتئین برای حفظ توده عضلانی و سطح انرژی بدن وجود داشته باشد. مصرف کافی از مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی نیز باید در طول روز مورد توجه شما قرار گیرد.

مثل گذشته می‌توانید کالری های خود را از غذاهای باکیفیت تامین کنید اما اگر نمی‌توانید، فقط کافی است که مراقب میزان کالری‌های مصرفی خود باشید. با استفاده از برنامه‌غذایی هفت روزه و شمارش‌گر کالری، مقدار متوسط کالری‌های مصرفی خود را درآورید. وقتی این عدد را به دست آوردید، 1000 کالری از آن کم کنید و این مقدار میزان کالری خواهد بود که در برنامه غذایی جدیدتان باید مصرف کنید.

یادتان باشد که نیم کیلو چربی 3500 کالری است، و کم کردن 1000 کالری در روز با میانگین 7000 کالری در هفته، می‌توانید در هفته یک کیلو از وزنتان را فقط از طریق رژیم غذایی پایین بیاورید. روش دیگر برای کم کردن میزان کالری‌های مصرفی، توجه به میزان چربی‌های مصرفیتان است چون این موادغذایی بیشترین مقدار کالری را در خود دارند.

اگر بخواهید این مقدار وزن را در این مدت کوتاه کم کنید، فعالیت های ضمنی نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. با افزایش فعالیت‌های ضمنی خود می توانید حداقل نیم کیلو دیگر از وزنتان را در هفته کاهش دهید. بهترین ورزش برای چربی سوزی، پیاده روی تند چه در محیط بسته و روی تردمیل و چه در هوای آزاد است.

با سرعتی راه بروید که خیلی کم به نفس نفس بیفتید و اگر دیدید که تمرینات ایروبیکتان باعث می شود که نفس کم بیاورید، احتمالاً شدتتان خیلی بالاست، و انرژی مورد نیازتان از ذخائر کربوهیدرات بدنتان تامین می‌شود نه چربی‌ها. سعی کنید هر روز حداقل یک ساعت پیاده‌ روی تند داشته باشید.

با استفاده از این تکنیک‌ها می توانید وزنتان را خیلی سریع پایین بیاورید اما به خاطر میزان بسیار پایین کالری‌های مصرفی ممکن است حفظ این رژیم کمی دشوار باشد.

به همین دلیل توصیه من این است که کالری‌های مصرفیتان را هر روز 500 کالری پایین بیاورید و نه بیشتر تا کمی از دشوار بودن رژیم کاسته شود. به این طریق می توانید هفته‌ای نیم تا یک کیلو از وزن چربی بدنتان را پایین بیاورید، بدون اینکه تغییر چندانی به شیوه زندگیتان وارد شود.

هرچه می‌توانید زودتر برای کاهش وزن اقدام کنید. با این روش می‌توانید در شش ماه 15 تا 20 کیلو از وزنتان را پایین بیاورید. اگر روند کاهش وزنتان از آنچه در این مقاله ذکر کردیم سریعتر باشد، آنچه از دست می‌دهید آب و بافت های عضلانی خواهد بود نه چربی ها.




تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ