پارس ناز پورتال

با بوی بد سیر چکار کنیم؟

با بوی بد سیر چکار کنیم؟

سیر و پیاز ترکیبات خوشمزه خیلی از غذاهاست اما این خوشمزگی معمولاً به قیمت بدبو کردن دهانتان تمام می‌شود. برای اینکه بفهمید چطور از شر این بدبو شدن دهان بعد از خوردن سیر و پیاز خلاص شوید، این مراحل را دنبال کنید.

مراحل

از غذاها و نوشیدنی‌هایی که بوی سیر و پیاز را از بین می‌برد استفاده کنید

۱. از خردل استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری خردل بردارید و آن را از داخل دور دهانتان بمالید و یک دقیقه بعد آن را تف کنید. بعد یک نصف قاشق چایخوری دیگر خردل برداشته و آن را قورت دهید. این وارد معده‌تان شده و بو را در بدنتان از بین می‌برد.

۲. برای تازه کردن بوی دهانتان غذاهای نعنادار بخورید. جعفری و نعنای تازه و چای نعنا می‌تواند بوی سیر و پیاز را به کلی از بین ببرد. آدامس‌های نعنایی هم برای تازه کردن بوی دهانتان عالی است.

۳. برای مقابله با این بو سبزیجات بخورید. پوره سیب‌زمینی، قارچ، لیمو و هویج هم می‌تواند بوی دهانتان را بهتر کنند. اگر غذایی که می‌خورید مقدار زیادی سیر یا پیاز در خود دارد، خیلی بهتر است که بعد از آن بلافاصله از این سبزیجات مصرف کنید.

۴. یک تکه نان بخورید. کمبود کربوهیدرات هم می‌تواند موجب بدبو شدن دهان شود، از این رو همراه با غذایتان از نان استفاده کنید.

۵. آدامس بجوید. اضافه کردن به بزاق دهانتان یکی از راه‌ها از بین بردن بوی بد دهان است. جویدن آدامس، به ویژه آدامس دارچینی، بوی بد دهانتان را نابود می‌کند.

۶. مایعات بنوشید. چای سبز، لیموناد و آب هم می‌تواند برای بهتر کردن بوی دهانتان موثر باشد.

از درمان بهداشتی استفاده کنید

۱. دندان‌هایتان را مسواک بزنید. اگر به طور مداوم از سیر یا پیاز در غذاهایتان استفاده می‌کنید، یک مسواک و خمیردندان سفری همراه خود داشته باشید. مسواک زدن دندان‌ها تنها راه مطمئن برای بهبود بوی دهانتان است. حداقل برای ۲ دقیقه مسواک زدنتان را طول دهید.

۲. از شوینده‌های دهان استفاده کنید. شوینده دهان را به مدت ۳۰ ثانیه در دهانتان بچرخانید.

۳. از نخ‌دندان استفاده کنید. لای کلیه دندان‌هایتان را با نخ‌دندان تمیز کنید. بهتر است این کار را بعد از هر وعده غذایی انجام دهید.

۴. از تمیزکننده زبان استفاده کنید. تارهای روی زبان شما همه ذرات کوچک و باکتری‌ها را به خود جذب می‌کند. بعد از صرف غذا، زبانتان را با تمیزکننده زبان یا مسواک تمیز کنید.

۵. آب غرغره کنید. آب زیر لثه‌ها و بین دندان‌هایتان را تمیز می‌کند. اگر با این روش‌ها نتوانستید غذا را از دهانتان بیرون بیاورید و بوی بد را از بین ببرید، ممکن است عفونتی در دهانتان وجود داشته باشد.

نکات

• گاهی‌اوقات  بوی سیر می‌تواند به منافذ پوستتان هم نفوذ کرده و حتی لباس‌هایتان هم بو بگیرد. استفاده از یک اسپری بدن یا عطر خوب هم می‌تواند مفید باشد.
• به جای سیر یا پیاز پودرشده، بهتر است از سیر و پیاز تازه استفاده کنید.
• بوی بد دهان ناشی از سیر و پیاز به مرور زمان هم از بین می‌رود.