پارس ناز پورتال

جالب ترین خاصیت های پوست لیموترش

جالب ترین خاصیت های پوست لیموترش
 

از مزایای مفید پوست لیمو می توان بـه پاکسازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌اي، پیش گیری از سکته و … اشاره کرد.

خواص پوست لیموترش,عصاره روغنی پوست لیمو

تعداد زیادی از مـا درباره خواص مفید و ارزش غذایی پوست لیمو اطلاعی نــــداریــــم، بـــنــابراین بهتراست قبل از دور انداختن پوست لیمو کمی بـه خواص آن فکر کنیم، چرا کـه حتی پوست لیمو نیز بسیار مفید اسـت.

پوست لیمو و سلامت استخوان و مفاصل
پوست لیمو بـه بهبودی سلامت استخوان کمک میکند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C اسـت کـه در حفظ و التیام سلامت استخوان نقش دارند. پوست لیمو هم چنین از ابتلا بـه بیماری‌هایي مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیري میکند ودر کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارد.

پوست لیمو و سرطان
پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوییدهای مرکبات اسـت کـه منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می باشد. مردم بـه ندرت آگاهی دارند کـه از پوست لیمو در پیشگیري و درمان سرطان استفاده می شود. پوست لیمو حاوی سالوسترول Q 40  و لیمونن می باشد کـه با سلول‌هاي سرطانی موجود در بدن مبارزه میکند.

پوست لیمو و سلامت قلب
فلاونوییدهای پلی‌فنول موجود در پوست لیمو باعث کاهش سطح کلسترول خون میشود کـه در التیام سلامت قلب مفید اسـت. از طرفی وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشارخون در سطح مناسب میشود. بدین ترتیب پوست لیمو از بیماری‌هاي قلبی، حمله قلبی و ابتلا بـه دیابت جلوگیري میکند.

پوست لیمو و دهان و دندان
پوست لیمو هم چنین برای بهداشت دهان و دندان مفید اسـت. کمبود ویتامین C  مشکلاتی نظیر خون ریزی لثه، اسکوروی و التهاب لثه رابه وجود می‌آورد. پوست لیمو سرشار از اسیدسیتریک می باشد کـه میتواند کمبود ویتامینC  موجود را تامین کند و علاوه بر آن با  مشکلات شناخته‌شده دهان و لثه بـه مبارزه بپردازد.

مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌هاي مضر خون، بروز تصلب شرایین ودر نهایت بیماری‌هاي قلبی عروقی را کاهش میدهد.

 

پوست لیمو و کاهش وزن
پوست لیمو در کاهش وزن نیز موثر اسـت. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب‌کننده‌اي هست کـه بعنوان پکتین شناخته شده اسـت و مسئولیت کاهش وزن بدن رابه عهده دارد.

پوست لیمو و سلامت پوست
پوست لیمو در جلوگیري از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه، رنگدانه‌ها و لکه‌هاي تیره نقش دارد؛ چرا کـه رادیکال‌هاي آزاد نقش بسیار مهمی دراین فرایند بازی میکنند و پوست لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان اسـت و تا حد زیادی در زهر‌زدایی پوست نقش دارد.

خواص پوست لیموترش,عصاره روغنی پوست لیمو

دیگر خواص پوست لیمو
از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می توان بـه پاکسازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌اي، جلوگیري از سکته و … اشاره کرد.

بهترین روش برای خوردن پوست لیمو
اکنون اجازه دهید بهترین شیوه برای خوردن پوست لیمو را پیشنهاد کنیم. ابتدا باید لیمو را در فریزر نگهدارید تا فریز شود. سپس آن‌ها را خرد یا رنده کنید. حال می توانید این تکه‌ها را در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید. این بهترین شیوه اسـت تا هم از مزه و هم از خواص مفید پوست لیمو بهره‌مند شوید.

فواید عصاره‌ي روغنی پوست لیموترش
پژوهشگران میگویند: مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش چربی‌هاي مضر خون را کاهش می دهد و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه‌هاي آزاد اسلامی تهران، علوم دکتری بقیه الله و کردستان، تأثیر مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش را بر میزان چربی‌هاي خون و گویچه‌هاي سفید خون شماری از موش‌هاي آزمایشگاهی بررسی کردند.

بر اساس این بررسی کـه مشروح آن در عدد جدید مجله علمی دانشگاه علوم دکتری کردستان منتشر شد، مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش، میزان چربی زیانبار خون یا در اصطلاح کلسترول ال دی ال و تری گلیسیرید خون را کاهش و تعداد گویچه‌هاي سفید خون را افزایش میدهد.

بـه گفته پژوهشگران مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌هاي مضر خون، بروز تصلب شرایین ودر نهایت بیماری‌هاي قلبی عروقی را کاهش میدهد.

هم چنین بـه گفته آنان مصرف این عصاره، با افزایش گویچه‌هاي سفید بـه ویژه لنفوسیت‌ها، دستگاه ایمنی بدن را تقویت و از بروز بیماری‌هاي عفونی و سرطان پیش گیری می کند.