پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

این مرد معلق جاذبه زمین را شکست داده است این مرد معلق جاذبه زمین را شکست داده است ازدواج جنجالی همجنسگرایان در عربستان +عکس ازدواج جنجالی همجنسگرایان در عربستان +عکس راز طعم بستنی و شخصیت شما؟ راز طعم بستنی و شخصیت شما؟ دختر 18 ساله انگلیسی با 3 قلب در سینه !! دختر 18 ساله انگلیسی با 3 قلب در سینه !! حلقه ازدواج دردسر ساز (عکس) حلقه ازدواج دردسر ساز (عکس) پسری که یک گاو را با مادرش اشتباه گرفته + تصویر پسری که یک گاو را با مادرش اشتباه گرفته + تصویر فرود عجیب یک گاو از سقف بر روی تختخواب!! +(عکس) فرود عجیب یک گاو از سقف بر روی تختخواب!! +(عکس) بانوی مردگان در جشن هالوین!+عکس بانوی مردگان در جشن هالوین!+عکس ایستگاه قطار به یک آبشار بزرگ تبدیل شد + عکس ایستگاه قطار به یک آبشار بزرگ تبدیل شد + عکس آرزوی بچگی تبدیل به یک کامیون جرثقیل دار شد (عکس) آرزوی بچگی تبدیل به یک کامیون جرثقیل دار شد (عکس) تعجب عروس و داماد از ورود میهمان ناخوانده به اتاق عروس تعجب عروس و داماد از ورود میهمان ناخوانده به اتاق عروس پیچیده ترین خدمت سربازی در دنیا (عکس) پیچیده ترین خدمت سربازی در دنیا (عکس) این خانم 80 سال دیرتر از وقت مقرر فارغ التحصیل شد +تصاویر این خانم 80 سال دیرتر از وقت مقرر فارغ التحصیل شد +تصاویر این دختر 13 ساله در بدن یک خانم 50 ساله اسیر است این دختر 13 ساله در بدن یک خانم 50 ساله اسیر است 100 هزار دلار برای تغییر چهره صورت این خانم ژاپنی (عکس) 100 هزار دلار برای تغییر چهره صورت این خانم ژاپنی (عکس) عجیب ترین روش روزه داری در هند +عکس عجیب ترین روش روزه داری در هند +عکس این مرد ادعا می کند پسر مایکل جکسون است (عکس) این مرد ادعا می کند پسر مایکل جکسون است (عکس) لباس زنانه عجیب که تبدیل به آفتاب‌پرست و طاووس می‌شود لباس زنانه عجیب که تبدیل به آفتاب‌پرست و طاووس می‌شود تولید چای جالب ابر و مه در چین تولید چای جالب ابر و مه در چین علاقه و اعتیاد چندش آور این دختر به خوردن مام زیر بغل علاقه و اعتیاد چندش آور این دختر به خوردن مام زیر بغل

موهای شاداب با این غذاها

مجموعه : نکات سلامت مو

موهای شاداب با این غذاها


وقتی صحبت از موهای سالم به میان می‌آید، فقط محصولاتی که به موهایتان می‌زنید اهمیت ندارد–چیزهایی که می‌خورید هم مهم هستند.

درست مثل بقیه قسمت‌های بدن، سلول‌ها و فرایندهای موهای قوی و درخشان به یک رژیم‌غذایی متعادل بستگی دارد.

مشاهده تغییرات (چه خوب و چه بد) در موها خیلی بیشتر از پوست زمان می‌برد. بعنوان مثال، فقط داشتن یک هفته رژیم‌غذایی بد می‌تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست و خشک‌ شدن آن شود. اما درمورد موها ممکن است چند ماه طول بکشد تا کمبودهای غذایی یا تاثیرات یک رژیم بد خود را نشان دهد.

موادغذایی مصرفی شما به مستحکم‌تر کردن فولیکول‌های موهایتان و پوسته دور آن کمک می‌کند. اگر فولیکول‌های موهایتان قوی‌تر باشد، موهای سالم‌تری هم خواهید داشت. اگر پوست سرتان سالم‌تر باشد، موهایی سالم‌تر خواهید داشت.

البته عوامل دیگری هم به جز رژیم‌غذاییتان در سلامت موهایتان موثر است. سیگار کشیدن، عدم توازن هورمونی و نداشتن خواب کافی نیز می‌تواند در وضعیت ظاهری و باطنی موهایتان تاثیر بگذارد. هیچ ماده جادویی وجود ندارد که جایگزین این مشکلات شود.

اگر یک رژیم‌غذایی متعادل، متنوع و سرشار از پروتئین داشته باشید که از این ۱۰ ماده‌غذایی به وفور در آن استفاده شود، نیازهای موهایتان را به خوبی برطرف خواهید کرد و موهایی سالم و درخشان خواهید داشت.

۱. ماهی سالمون

ماهی سالمون علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین و ویتامین D است (که هر دو در استحکام موها اهمیت دارند)، حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که بدن قادر به ساختن آن نیست و برای رشد موها بسیار لازم هستند. حدود ۳٪ از ساقه مو از این اسیدهای چرب تشکیل شده‌اند. امگا۳ در غشای پوست سر و روغن‌های طبیعی که پوست سر و موها را ‌آبرسانی می‌کند، نیز یافت می‌شود.

انتخاب‌های دیگر: اگر از ماهی سالمون خوشتان نمی‌آید، می‌توانید این اسیدهای چرب را از ماهی‌های دیگری مثل ساردین، شاه‌ماهی، قزل‌آلا و ماهی خال‌مخالی و همچنین آوکادو، دانه‌های کدوتنبل و گردو نیز یافت می‌شود.

۲. گردو

این تنها نوع آجیل و خشکبار است که مقدار قابل‌توجهی اسیدچرب امگا۳ در خود دارد. همچنین سرشار از بیوتین و ویتامین E است که به محافظت از سلول‌ها دربرابر تخریب DNA محافظت می‌کند. ازآنجاکه موها را به‌سختی می‌توان از اشعات آفتاب در امان نگه داشت، این مسئله اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. کمبود بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. گردو همچنین حاوی مس است که ماده‌معدنی است که به محافظت از رنگ طبیعی موها کمک می‌کند.

انتخاب‌های دیگر: می‌توانید از روغن گردو بعنوان چاشنی سالاد یا برای پخت غذاها به جای روغن‌های مایع آفتابگردان استفاده کنید.

۳. صدف خوراکی

صدف سرشار از زینک است که کمبود آن موجب ریزش مو (حتی در مژه‌ها) و خشک شدن پوست سر می‌شود. می‌توانید از طریق سیریال‌های غنی‌شده با زینک و نان‌های غلات کامل زینک موردنیاز روزانه خود را دریافت کنید اما صدف علاوه بر زینک مقدار قابل‌توجهی پروتئین نیز به بدنتان می‌رساند. به خاطر داشته باشید که موها ۹۷٪ از پروتئین ساخته شده‌اند. بدون پروتئین کافی بدن قادر نخواهد بود موهایی را که روزانه به طور طبیعی می‌ریزد را جایگزین کند.

انتخاب‌های دیگر: زینک موردنیاز خود را می‌توانید از خشکبار، تخم‌مرغ و گوشت‌گاو تامین کنید.

۴. سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان بتاکاروتین است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. هیچ سلولی از بدن قادر نیست بدون ویتامین A عمل کند. همچنین به محافظت از روغن‌هایی که از پوست سر محافظت می‌کند کمک می‌کند و کمبود ویتامین A حتی ممکن است موجب شوره زدن سر شود.

انتخاب‌های دیگر: هویج، طالبی، انبه، کدوتنبل و زردآلو همه منابع خوبی از بتاکاروتین هستند.

۵. تخم‌مرغ

تخم‌مرغتان را هرطور که دوست داشته باشید، چه آب‌پز، چه نیمرو یا املت، برای موهایتان عالی است. تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. همچنین حاوی بیوتین و ویتامین B12 است که ازجمله موادمغذی مهم برای زیبایی به شمار می‌رود.

۶. اسفناچ

اسفناچ که منبعی عالی از پروتئین است سرشار از ۴ ماده‌معدنی اصلی است: زینک، سلنیم، سولفور و آهن. آهن اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا به سلول‌ها کمک می‌کند اکسیژن را به فولیکول‌های مو برساند و کمبود آهن (آنمی) یکی از دلایل اصلی ریزش مو به‌ویژه در خانم‌ها می‌باشد.

انتخاب‌های دیگر: می‌توانید ازطریق منابع حیوانی مثل مرغ، ماهی و گوشت گاو، ذخائر آهن بدنتان را تقویت کنید.

۷. عدس

عدس سرشار از پروتئین، آهن، زینک و بیوتین است که آن را به یک منبع غذایی عالی هم برای گیاهخواران و هم گوشتخواران به شمار می‌رود.

انتخاب‌های دیگر: عدس را به همراه حبوبات دیگر مثل سویا و لوبیا در سالاد یا سوپ خود استفاده کنید.

۸. ماست کم‌چرب

لبنیات ازجمله ماست سرشار از پروتئین، ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک–ماده‌ای که معمولاً آن را روی محصولات مخصوص مو می‌بینید) و ویتامین D می‌باشد. تحقیقات ویتامین D را بر سلامت فولیکول‌های مو موثر می‌داند اما طریقه کارکرد آن هنوز مشخص نیست.

انتخاب‌های دیگر: پنیر محلی، پنیر کم‌چرب و شیر کم‌چرب نیز به همین میزان موثر هستند.

۹. تمشک آبی

این میوه سرشار از ویتامین C است که برای گردش‌خون در پوست سر الزامی است و از رگ‌های خونی کوچک که فولیکول‌ها را تغذیه می‌کنند محافظت می‌کنند. کمبود ویتامین C در رژیم‌غذایی می‌تواند موجب شکسته شدن موها شود.

انتخاب‌های دیگر: کیوی، سیب‌زمینی شیرین، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی.

۱۰. مرغ

این ماده‌غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین مقدار قابل‌توجهی زینک، آهن و ویتامین‌های B در خود دارد که برای تقویت و سلامت موها الزامی هستند. موادغذایی حاوی پروتئین به طور کل جزء اصلی‌ترین مواد برای تقویت موها هستند.

انتخاب‌های دیگر: گوشت گاو نیز منبع خوب دیگری از پروتئین است.



تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ