پارس ناز پورتال

به روز رسانی گوگل گلس

به روز رسانی گوگل گلس

علی رغم در دسترسی نبودن “گوگل گلس” برای همگان، سرویس به روز رسانی این ابزار ادامه دارد.

نسخه XE8 عرضه شده اجرا کننده ویدئویی جدیدی را برای کاربران عرضه کرده و اپ های متنوعی را مربوط به کمپانی های شریک در توسعه گوگل گلس را در لیست پشتیبانی خود قرار داده است. دو اپ Path و Evernote‌، توسعه سرویس موسوم به Google Now (در دسترس بودن آنچه یک کاربر در همان لحظه مورد نظر، نیاز دارد) افزایش تعداد کارتابل لیست شده برای کاربر دارنده عینک، تنظیمات مربوط به کارتابل شخصی کاربر از جمله فاکتورهای به روز شده در نسخه تازه است.

در بخش google now می توان لیست جدید رستوران ها، هتل ها، کنسرت ها و دریافت لیست از طریق ایمیل، فیلم ها و تئاترها، هشدار های اجتماعی، حوادث طبیعی که ممکن است مسیر حرکتی شما با هواپیما و قطار و … را تحت تاثیر قرار دهد؛ ترافیک جاده ای و دریافت مسیرهای جایگزین، آب و هوا و پیش بینی های مرتبط، دریافت نتایج مسابقات ورزشی از تیم های مورد علاقه؛ را در نسخه به روز شده عینک گوگل دید.

مورد به روز شده بعدی قسمت دستورات صوتی voice command‌ است که به منوی اصلی اضافه شده و همچنین دستورات صوتی از سایر سرویس های صوتی نیز به آن ملحق شده است.

این نکته حکایت از گسترش “گوگل گلس” به سوی کمپانی های شریک و سایر کمپانی هایی است که در این زمینه دست به توسعه سرویس های تعریف شده زده اند.

اوایل این ماه گوگل دو دستور صوتی “post an update” و “take a note” را به عینک خود افزود و قول داد دستورات بیشتری را به عینک خود بیفزاید.

در امکان ویدئویی جدید، قابلیت اجرا و توقف (play &pause) در کنار جلو و عقب کردن ویدئو به صورت سریع (forard&rewind) توسعه پیدا کرده است. این امکانات باید در اولین نسخه عرضه می شد، اما در به روز رسانی جدید تعریف و عرضه شده اند.