پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

غول آسا ترین ماهی های اسیر شده در دنیا (عکس) غول آسا ترین ماهی های اسیر شده در دنیا (عکس) اعراب با خودروهای لوکس در حال جولان و خودنمایی در خیابان ها اعراب با خودروهای لوکس در حال جولان و خودنمایی در خیابان ها واکنش احساسی یک پنگوئن در مرگ فرزندشان (عکس) واکنش احساسی یک پنگوئن در مرگ فرزندشان (عکس) بیماری جالب این مرد جنجال به پا کرد! (عکس) بیماری جالب این مرد جنجال به پا کرد! (عکس) معلم زن جوان با شاگردان خود رابطه جنسی داشته معلم زن جوان با شاگردان خود رابطه جنسی داشته مردی با دست و بازوهای عجیب (عکس) مردی با دست و بازوهای عجیب (عکس) این پسر مثل گربه 7 جان دارد این پسر مثل گربه 7 جان دارد دختری که روزانه 60 وعده غذایی می خورد (عکس) دختری که روزانه 60 وعده غذایی می خورد (عکس) چندش آور ترین غذاهای دنیا + تصاویر چندش آور ترین غذاهای دنیا + تصاویر مصاحبه ای غم انگیز با یکی از قربانیان ختنه دختران در ایران مصاحبه ای غم انگیز با یکی از قربانیان ختنه دختران در ایران تصاویر ازدواج عروس سرطانی با عروسی مجلل تصاویر ازدواج عروس سرطانی با عروسی مجلل آرایشگران مرد برای عروس خانم ها!! آرایشگران مرد برای عروس خانم ها!! نازکترین و قدیمی ترین سد جهان در ایران!! عکس نازکترین و قدیمی ترین سد جهان در ایران!! عکس فقر با دانش آموز وقت شناس چه می کند +عکس فقر با دانش آموز وقت شناس چه می کند +عکس زندگی عجیب این خانواده با گرگ ها زندگی عجیب این خانواده با گرگ ها تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان اقدام عجیب خانم های اندونزی برای زیبایی (عکس) اقدام عجیب خانم های اندونزی برای زیبایی (عکس) کار شگفت انگیز پیرمرد چینی +عکس کار شگفت انگیز پیرمرد چینی +عکس فاش شدن روابط نامشروع نماینده 56ساله با دختری 18ساله فاش شدن روابط نامشروع نماینده 56ساله با دختری 18ساله این دختر 29 ساله به زن آهنی معروف شده است + عکس این دختر 29 ساله به زن آهنی معروف شده است + عکس

خواب و تاثیرش بر سلامتی

خواب و تاثیرش بر سلامتی


بدون شک اهمیت خواب بیشتر از تقویت روحیه یا ازبین بردن پف زیر چشم است. خواب کافی تاثیر بسزایی در زندگی سالم و قلب، وزن، ذهن و خیلی موارد دیگر دارد.
در زیر به بخشی از فواید خواب اشاره می‌کنیم.
فواید خواب برای سلامتی

فواید خواب برای سلامتی

تقویت حافظه
خیلی عجیب است اما ذهن شما موقع خواب بسیار مشغول است. شما می‌توانید در طول خواب حافظه‌تان را تقویت کرده یا مهارت‌هایی که در بیداری یاد گرفته‌اید را تمرین کنید.
دکتر راپوپورت، استادیار مرکز پزشکی NYU Langone می‌گوید، «اگر سعی دارید چیزی یاد بگیرید، چه جسمی چه فکری، با تمرین تا حدی در آن پیشرفت می‌کنید، اما در خواب اتفاقی می‌افتد که باعث می‌شود آن را بهتر یاد بگیرید.»


به عبارت دیگر، اگر سعی دارید چیز تازه‌ای یاد بگیرید–چه یک زبان جدید باشد یا حتی بازی تنیس–بعد از خوابیدن آن را بهتر یاد می‌گیرید.

عمر بیشتر
خواب زیاد یا خواب کم هر دو با کوتاه شدن عمر در ارتباط هستند –هرچند علت و معلول آن هنوز مشخص نیست (بیماری‌ها هم می‌توانند بر الگوی خواب اثر بگذارند).
در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۰ بر روی خانم‌های بین ۵۰ تا ۷۹ سال انجام گرفت مشخص شد که آنهایی که کمتر از ۵ ساعت یا بیشتر از ۶ و نیم ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند، دچار مرگ بیشتری شدند.

ارتقای کیفیت زندگی
خیلی چیزهایی که نادیده‌شان می‌گیریم تحت‌تاثیر خواب هستند. کاملاً واضح است که اگر خواب بهتری داشته باشید، مطمئناً می‌توانید بهتر زندگی کنید.

فرونشاندن التهاب
تورم با بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت، آرتروز و پیری زودرس در ارتباط است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادیکه کمتر می‌خوابند –۶ ساعت یا کمتر در شب– سطح پروتئین‌های التهابی خونشان بالاتر از سایرین است.
در یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ مشخص شد که پروتئین C-reactive که با خطر حمله قلبی در ارتباط است، در افرادیکه شش ساعت یا کمتر می‌خوابند، بالاتر است.

فشارخون و التهاب در افرادیکه دچار آپنه خواب یا بی‌خوابی هستند، با درمان اختلال خواب بهتر می‌شود.

تقویت خلاقیت
قبل از اینکه بوم نقاشی و رنگ‌هایتان را بردارید و مشغول شوید یا کاغذ و قلم بردارید، خوب بخوابید.
علاوه بر جمع کردن حافظه یا قوی کردن آن، به نظر می‌رسد که مغزتان آنها را دوباره مرتب و ساختاربندی می‌کند که درنتیجه آن خلاقیت بیشتری خواهید داشت.
محققان دانشگاه هاروارد در دانشکده بوستون دریافته‌اند که افراد در طول خواب ترکیبات احساسی یک خاطره را قوی‌تر می‌کنند که این منجر به تحریک فرایند خلاقیت می‌شود.

ارتقای عملکرد ورزشی
اگر ورزشکار هستید، یک راه برای ارتقای عملکردتان وجود دارد: خوابیدن.
در یک تحقیق که در دانشگاه استانفورد بر روی فوتبالیست‌هایی انجام گرفت که سعی کردند به مدت هفت تا هشت هفته، حداقل ۱۰ ساعت در شب بخوابند، مشخص شد که زمان دویدن آنها افزایش یافته، در روز دچار خستگی کمتری شده و استقامتشان نیز بالاتر رفته است.
نتایح این تحقیق یافته‌های تحقیقات قبلی که بر روی بازیکنان تنیس و شناگران انجام شده بود را تایید کرد.

بالا رفتن نمرات
براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ انجام گرفت، بچه‌های بین ۱۰ تا ۱۶ سالی که دچار مشکل تنفس حین خواب بودند، مشکلاتی مثل خروپف، آپنه خواب و سایر انواع مشکلات بر هم خوردن تنفس موقع خواب، بیشتر دچار مشکلات توجه و یادگیری می‌شوند.
در یک تحقیق دیگر نیز مشخص شد که دانشجویانی که به اندازه کافی نمی‌خوابیدند هم نمرات کمتری نسبت به آنها که خواب کافی داشتند، کسب می‌کردند.

افزایش توجه
کمبود خواب می‌تواند منجر به علائم شبه ADHD در کودکان شود.
کودکان مثل بزرگسالان به کم‌خوابی واکنش نمی‌دهند، آنها برعکس بزرگسالان که با کم‌خوابی، خواب‌آلود و بی‌حوصله می‌شوند، شدیداً فعال و هایپراکتیو می‌شوند.
در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت مشخص شد که بچه‌های بین ۷ تا ۸ ساله‌ای که کمتر از ۸ ساعت در شب می‌خوابیدند، به احتمال بیشتری دچار هایپراکتیویتی، بی‌توجهی و تحریک‌پذیری می‌شوند.

وزن سالم
اگر به فکر رژیم‌ گرفتن هستید، شاید بد نباشد برنامه‌خوابتان را هم نگاهی بیندازید.
محققان دانشگاه شیکاگو دریافته‌اند که کسانیکه رژیم می‌گیرند، اگر خواب خواب کافی داشت باشند، چربی بیشتری نسبت به آنهایی که دچار کمبود خواب هستند کم می‌کنند — ۵۶٪ از کاهش وزنشان به نسبت کسانیکه کمبود خواب دارند که بیشتر حجم عضله خود را از دست می‌دهند.

این افراد حتی با خواب کافی احساس گرسنگی کمتری نیز در طول روز داشتند.
خواب و متابولیسم توسط یک بخش یکسان در مغز هدایت و کنترل می‌شوند. وقتی خواب‌آلود هستید، بعضی هورمون‌ها در خونتان بالا می‌روند و این هورمون‌ها اشتهایتان را افزایش می‌دهند.

کاهش استرس
وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، خواب و استرس شدیداً با هم در ارتباط هستند و هر دو می‌توانند بر سلامت قلبی-عروقی شما اثر بگذارند.
خواب می‌تواند سطح استرس بدن را کاهش دهد و به این روش افراد می‌توانند کنترل بهتری بر فشارخونشان داشته باشند. همچنین گفته می‌شود که خواب بر سطح کلسترول بدن نیز اثر داشته که نقش مهمی در سلامت قلبی دارد.

جلوگیری از تصادف
براساس گزارشات و آمار تصادفات، خواب‌آلودگی بالاترین میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادف را به دنبال دارد.
بی‌خوابی علاوه بر اینکه مشکلی شخصی است، می‌تواند هزینه گزافی هم برای جامعه ایجاد کند. بی‌خوابی و خواب‌آلودگی بر زمان واکنش‌دهی و تصمیم‌گیری اثر می‌گذارد.
نداشتن خواب کافی فقط برای یک شب درست مثل نوشیدن الکل می‌تواند بر توانایی رانندگی شما اثر بگذارد.

از بین بردن افسردگی
خوب خوابیدن فواید بسیار بالاتری برای سلامتی ما دارد تا جلوگیری از آسیب‌پذیری.
کمبود خواب می‌تواند با افسردگی در ارتباط باشد. یک خواب خوب و کافی در شب می‌تواند به یک فرد عصبی کمک کند اضطراب خود را کاهش دهد. با خواب خوب می‌توانید ثبات احساسی خود را افزایش دهید.
اگر احساس می‌کنید فشار کاری طول هفته موجب اضطراب یا بی‌قراری‌تان شده است، خوابیدن در آخرهفته شاید نتواند آن را از بین ببرد. باید در الگوی خواب خود ایجاد تعادل کنید.

همه کارهایی که می‌دانید می‌تواند روی خوابتان اثر منفی داشته باشد، مثل مصرف کافئین قبل از خواب، را کنترل کنید، اتاقتان را هم تاریک، با هوای مطلوب نگه دارید، از دیدن فیلم‌های ترسناک خودداری کنید و قبل از خواب با برنامه کاری فردایتان سروکله نزنید، تا بتوانید خوابی خوب، راحت و باکیفیت داشته باشید.




تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ