پارس ناز پورتال

سرانجام مرد مصنوعی به اینجا رسید (عکس)

سرانجام مرد مصنوعی به اینجا رسید (عکس)
مرد مصنوعی که اعضا و جوارح آن با مشارکت تیمی از مهندسان در سراسر جهان مونتاژ شده، سرانجام کامل شد. در این پروژه دانشمندان تلاش کرده‌اند از جوارح مصنوعی از کلیه فعال و سیستم گردش خون گرفته تا ایمپلنت‌ های حلزون و شبکیه استفاده کنند.این پروژه توسط 17 تولیدکننده از سراسر جهان ارائه شد و این اولین بار است که جوارح با یکدیگر مونتاژ می‌ شوند.


"ریچارد واکر" مدیر شرکت Shadow Robot به عنوان رهبر ارشد این پروژه معرفی شده است. گفته می‌شود قد این سامانه 1.85 است و توانایی اجرای حدود 60 تا 70 درصد کارکرد یک انسان را دارد. این ربات قادر به قدم‌ زدن، نشستن و برخاستن با کمک ماشین راه‌ رونده است.این ماشین توسط افرادی که توانایی را ه‌رفتنشان را به دلیل آسیب نخاعی از دست داده‌اند، به کار می‌ رود.مرد بیونیکی همچنین مجهز به یک قلب است که با استفاده از پمپ الکترونیکی ضربان زده و خون مصنوعی را به گردش در می‌ آورد. این خون درست مانند خون انسان حاوی اکسیژن است.


همچنین یک کلیه مصنوعی و قابل‌ کاشت جایگزین عمل دیالیز در واحدهای دیالیز کنونی شده است.
گرچه بخش‌های به کار رفته در این ربات فعالیت می‌کنند، بسیاری از آن‌ها زمان طولانی تا کاربرد در انسان‌ها فاصله دارند. به طور مثال، کلیه به کار رفته فقط یک نمونه اولیه است؛ همچنین تعدادی از بخش‌های کلیدی در ربات نادیده گرفته شده که از آن میان می‌توان به دستگاه گوارش، کبد، پوست و مغز اشاره کرد.

مرد بیونیکی به تقلید از «برتلوت میر» ساخته شده است. میر یک فیزیولوژیست اجتماعی 36 ساله در دانشگاه زوریخ است که بدون بازوی چپ پایینی متولد شد و از پروتز بیونیکی استفاده می‌کند. چهره این مرد بر اساس یک اسکن سه‌بعدی از صورت میر ساخته شد.هدف از سامانه جدید اثبات این نکته بود که می‌توان از تکنولوژی برای ارائه پروتزهای زیبا به افرادی استفاده کرد که بخش‌هایی از صورتشان را به دلیل تصادف یا سرطان از دست داده‌اند.ربات ابداعی در جشنواره Comic Con نیویورک به نمایش درخواهد آمد