پارس ناز پورتال

تصاویری از میراث به یادماندنی از استیو جابز

تصاویری از میراث به یادماندنی از استیو جابز
جابز بزرگ قبل از مرگش میراثی به یادماندنی برای اپل به جای گذاشت! طرحی شگفت انگیز به شکل یک سفینه که به عنوان ساختمان جدید اپل در حال ساخت است.

 بی‌اغراق می‌توان گفت از زمانی که استیو جابز از دنیا رفت، کمپانی اپل مثل کودکی بلاتکلیف شده که در ارائه محصولاتش فقط هر آنچه پیش از این داشته را کپی می کند و با انجام برخی تغییرات ساده سخت افزاری به مخاطبان خود عرضه می کند.امروز دیگر خبری از نبوغ و نوآوری در محصولات اپل نیست و همین امر باعث شده تا کمپانی‌هایی مثل سامسونگ یا اچ تی سی که روزی به گرد پای این شرکت نمی‌رسیدند حالا از او در جذب مشتری پیش بیفتند!


اما جابز بزرگ قبل از مرگش میراثی به یادماندنی برای اپل به جای گذاشت! طرحی شگفت انگیز که به عنوان ساختمان جدید اپل در حال ساخت است و وقتی پایان یابد شگفت انگیز تر خواهد شد.

پیش از این نیز تصاویر مختلفی از مقرر جدید اپل در کوپرتینو منتشر شده بود، اما در هیچ‌کدام تا این حد، جزئیات طرح قابل مشاهده نبودند. مقرر جدید اپل شبیه به یک شهر کوچک با امکانات مختلف از جمله باشگاه‌های ورزشی و سلامت، مراکز بهداشتی، فضای کافی برای تحقیق و توسعه و غیره است.


البته فعلا اپل برخی مجوزهای لازم برای این سفینه اصرارآمیز را از شورای شهر کوپرتینو اخذ نکرده و رونمایی از آن احتمالا تا قبل از سال 2016 ممکن نخواهد بود.در این بنا، سالن‌های سینما، پارکینگ‌های زیرزمینی و ساختمان‌های مخصوص برای انجام پروژه‌های مخفی در نظر گرفته شده است. پشت بام تمام ساختمان‌ها با سلول‌های خورشیدی پوشیده شده‌اند تا بخش زیادی از انرژی الکتریکی مورد نیاز این مجموعه توسط انرژی خورشید تامین شود.