پارس ناز پورتال

نگران آینده افسردگی دوران بارداری باشید

نگران آینده افسردگی دوران بارداری باشید

 نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بیش از یک سوم زنانی که در دوران بارداری افسرده شده به خودکشی فکر می‌کنند و این افسردگی عاملی برای تهدید سلامت روانی آنها در آینده می‌شود

به گزارش مهر، در نظرسنجی صورت گرفته از 260 مادری که به افسردگی دوران بارداری مبتلا شده بودند نشان می‌دهد که این افراد در مقایسه با افرادی که پس از بارداری دچار افسردگی می‌شوند در معرض خطرات روانی بسیار بزرگ‌تری قرار دارند.

از میان زنانی که در دوران بارداری خود به افسردگی مبتلا می‌شوند تنها 22 درصد از متخصصان کمک می‌گیرند. درحالی که کارشناسان اظهار می‌دارند که این گونه افراد به حمایت و پشتیبانی شدید نیاز دارند.

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرده که قرار است تسهیلات مالی برای بهبود وضعیت مادران و کودکان اختصاص دهد بخشی از برنامه‌های این وزارتخانه ویدئوهایی است که در آن می‌توان اولیه نشانه‌های ظهور افسردگی دوران بارداری را شناخت.

افسردگی دوران بارداری درمیان شرایطی است که کمتر شناخته شده بوده و مردم نسبت به افسردگی پس از بارداری بیشتر درباره آن صحبت می‌کنند.

این نظرسنجی کوچک نشان می‌دهد که افرادی که از افسردگی در دوران بارداری رنج می‌برند بیشتر از افرادی که پس از بارداری دچار افسردگی قرار می‌گیرد در معرض مشکلات سلامتی روانی قرار می‌گیرند.

براساس این نظر سنجی 80 درصد زنان دچار افسردگی بارداری پس از بارداری نیز همچنان افسرده هستند.

حدود 56 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق در بارداری اول دچار افسردگی بودند و حدود 66 درصد از آنها در بارداری دوم نیز دچار افسردگی شدند.

نیمی از این افراد اظهار داشتند که این بیماری موجب شده که رابطه آنها با کودک‌شان تحت تأثیر قرار گیرد و 38 درصد هم اظهار داشتند که آنها برای برقراری ارتباط با کودک خود دچار مشکل بودند.

کتی وارویک مدیر عامل کالج رویال مامایی اظهار داشت که این تحقیق نشان دهنده نیاز مبرم برای شناسایی و کمک به زنانی است که از افسردگی دوران بارداری و پس از آن رنج می‌برند.

وی افزود: اگر بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم می‌توانیم از ایجاد مشکلات جدی‌تر روانی برای آنها جلوگیری کنیم.

سالی راسل یکی از نویسندگان این تحقیق اظهار داشت که افسردگی و اضطراب می تواند زندگی را برای والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند دشوار کند.