پارس ناز پورتال

عکس خصوصی و قدیمی از آنجلینا جولی

مجموعه : اخبار سینما
عکس خصوصی و قدیمی از آنجلینا جولی
جان وویت پدر آنجلینا جولی یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران نسل خود بود.

او سال ۱۹۷۹ برای بازی در «بازگشت به خانه» اسکار بهترین بازیگر مرد را به خانه برد و برای فیلم‌های «کابوی نیمه‌شب»، «قطار افسارگسیخته» و «علی» هم نامزد اسکار بوده است.جولی بعدها با ورود به دنیای سینما پا جای پای پدر گذاشت، اما این دو در تمام این سال‌ها رابطه‌ای پرفراز و نشیب داشته‌اند. وویت و جولی سال ۲۰۰۲ پس از گفت‌وگوی جنجالی وویت در تلویزیون قهر کردند. او در این مصاحبه گفته بود: «آنجلینا به کمک نیاز دارد چون دچار مشکلات روانی شدیدی است.»

با این حال هر دو درمورد قهر خود صحبتی با رسانه‌ها نکردند. جولی سال ۲۰۰۷ به نشریه ایونینگ استاندارد لندن گفت: «امیدوارم رابطه من و پدرم در آینده خصوصی‌تر باشد… هر شب برای یکدیگر بهترین آرزوها را می‌کنیم و سعی می‌کنیم به طریقی دوباره با هم ارتباط برقرار کنیم.»

 


جان وویت و آنجلینا جولی، ۱۹۷۸

وویت و جولی در نهایت دو سال پیش با هم آشتی کردند. خبر آشتی این دو با انتشار عکس دو نفره‌ای از آنها به تیتر اصلی رسانه‌ها بدل شد.وویت آن زمان گفت تماشای زوج جولی و براد پیت و شش فرزند آن‌ها یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی او است.

جولی این روزها خود را برای کارگردانی فیلم زندگی‌نامه‌ای «نشکسته» آماده می‌کند که دومین تجربه کارگردانی او پس از «در سرزمین خون و عسل» است.

این بازیگر ۳۸ ساله برای فیلم «دختر، گسیخته» (۱۹۹۹) برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد و برای فیلم «بچه اشتباهی» (۲۰۰۸) هم نامزد اسکار بود.جولی در پنجمین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جایزه انساندوستانه جین هرشولت را دریافت خواهد کرد.«مخمصه»، «ماموریت: غیرممکن»، «ترانسفورمرها» و «نجات‌یافتگان» از دیگر فیلم‌های وویت ۷۴ ساله هستند.