پارس ناز پورتال

بزرگترین حیوانات جهان (عکس)

بزرگترین حیوانات جهان (عکس)
هر دسته از حیوانات، گونه های مختلفی دارند که زیرشاخه های آن حیوان را تشکیل می دهد. این گونه ها ممکن است از نظر اسمی یکسان باشند اما تفاوت های مختلفی دارند که دانستن آن خالی از لطف نیست. در ادامه با تعدادی از بزرگترین حیواناتی آشنا خواهید شد که هیچگاه شاید اسم آن ها را هم نشنیده باشید.

**هزارپا


هزارپاها با آن حالت عجیب پاها و حرکتشان شاید به نظر کوچک و بی آزار باشند اما دستگاهای آدم کشی قوی هستند که نمی توان از دست آن ها به راحتی در رفت. بزرگ ترین نوع این موجود عجیب در پرو زندگی میکند و نزدیک به 28 سانتی متر طول دارد. زخم هایی که این موجود ممکن است روی بدن ایجاد کند گاهی تا 5سانتی متر عمق خواهند داشت و معمولا کشنده است.

**خرچنگ


این موجودات معمولا از دسته حیوانات کوچک شناخته می شوند و شاید چنگک های قوی داشته باشند اما کسی از آن ها نمی ترسد و فرار نمیکند. ولی نوع تازمانیایی خرچنگ ها، ترسناک ترین موجودات رودخانه هستند. این خرچنگ می تواند تا یک متر رشد کرده و سه کیلوگرم وزن دارد. کمتر کسی جرات نزدیک شدن به این خرچنگ های عجیب را پیدا می کند.

**گاومیش


در میان حیوانات گروهی وجود دارد که به "مگافونا"مشهور هستند و حیوانات عظیم الجثه در آن قرار میگیرند. در میان حیوانات این دسته یک نوع گاومیش وجود دارد که به نام"گورو"شناخته می شود. این گاومیش وزنی 1600کیلویی دارد و قد آن می تواند به 3 متر برسد. در یک مورد خاص دیده شده است که گورو یک ببر را از وسط نصف کرده و از دست آن گریخته است. این گاومیش بیشتر در هند دیده شده است.

**قورباغه


قورباغه ها موجوداتی کوچک و بامزه هستند که به راحتی در دست قرار میگیرند و اگر هنوز فکر میکنید این موجودات جالب هستند بهتر است سری به آفریقای جنوبی بزنید تا با بزرگترین قورباغه دنیا آشنا شوید. این موجودات می توانند تا 4 کیلوگرم وزن داشته باشند و رژیم غذایی آنها پشه و حشرات نیستند بلکه زبانشان مخصوص شکار پرندگان کوچک است.

**مرغ دریایی


نام مرغ دریایی را شنیده اید اما شاید با گونه پهناور یا شگفت انگیز آن آشنا نباشید. این پرنده های عجیب بزرگترین در میان پرندگان دریایی شناخته می شوند. پهنای بال آن ها به  3.5متر میرسد و وزنشان نزدیک به 13کیلوگرم است. این پرنده ها با این قد و  وزن به مانند هواپیماهای شکاری بر فراز دریا پرواز می کنند و توانایی آن را دارند که در  12روز 6000 کیلومتر سفر کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران