پارس ناز پورتال

شناسایی فرصت ها طلایی

شناسایی فرصت ها طلایی

درباره این که دوران نامزدی و عقد فرصت خوبی برای شناخت همدیگر است، زیاد شنیده اید. اما فکر می کنید چرا لازم است چنین شناختی در دوران عقد به دست بیاید؟ اصلا چه ایرادی دارد اگر شناخت همدیگر را به دورانی موکول کنید که زیر یک سقف زندگی می کنید و فرصت کافی برای سر در آوردن از خلق و خو و عادت های اخلاقی همدیگر دارید؟

حقیقت این است که شما هر قدر هم برای بله گفتن و بله گرفتن وقت صرف کنید، هر قدر تحقیق کنید و هر قدر درباره انتخابتان اطمینان داشته باشید، باز مواردی وجود دارد که شما باید پیش از شروع یک زندگی مشترک از آن با خبر شوید. دوران عقد به شما این شانس را می دهد که به علایق و سلیقه های همسرتان توجه کنید و روحیات او را بهتر بشناسید. حسن این ماجرا در سه چیز است:

اول این که در برخورد با یکدیگر رفتار مناسبی خواهید داشت، دوم این که با هم انس می گیرید و سوم این که بهتر می توانید بهم ابراز محبت کنید. اما رسیدن به این مرحله به خودی خود هفت خوانی دارد که باید از آن بگذرید.

هفت خوان دوران عقد

1- شناخت آداب و رسوم معقول خانواده همسرتان و احترام به عقاید آن ها میانبری در جهت برقراری یک ارتباط موفق با آنهاست و می تواند شما را در کوتاهترین زمان ممکن پیش خانواده همسرتان عزیز کند. شما این محبوبیت را دوست ندارید؟!

2- از لحظات با هم بودنتان، برای اندیشیدن به مسائل مختلف زندگی مشترک از جمله تحصیل، شغل و مسکن مناسب استفاده کنید. چشم به هم بگذارید وقت عمل رسیده و وارد یک زندگی جدی شده اید که باید با تمام کم تجربگی تان خودتان دو نفری اداره اش کنید. پس دوران نامزدی و عقد فرصت خوبی برای تعیین خط مشی های زندگی است.

هر کس گفت دوران عقد او بدون هیچ اختلاف نظر، دلخوری یا تردید و نگرانی ای گذشته، در گفته هایش شک کنید. این دوره، اقتضائاتی دارد که گاهی ممکن است به جر و بحث شما منجر شود. بنابراین در دوران عقد می توانید

میزان تحمل پذیری خود و شریک زندگی تان را بسنجید

3- آقای محترم! اگر از موقعیت اجتماعی – شغلی، میزان درآمد یا شرایط شغلی خود یا همسرتان ناراضی هستید، دوران عقد فرصت خوبی برای به دست آوردن یک شغل مناسب است. شما که نمی خواهید همان اول کاری خرج زندگی جدیدتان را به خانواده تحمیل کنید؟ یادتان باشد نشانه ی رشد اقتصادی، توانایی امرار معاش و مدیریت دخل و خرج است نه درآمد زیاد! پس از همین روزها شروع به تمرین خوب خرج کردن کنید.

4- خانم محترم! این دوران فرصت خوبی است تا توقعات خود را با نگاهی واقع بینانه با وضعیت مالی همسرتان هماهنگ کنید.
کلوب

5-
هر کس گفت دوران عقد او بدون هیچ اختلاف نظر، دلخوری یا تردید و نگرانی ای گذشته، در گفته هایش شک کنید. این دوره، اقتضائاتی دارد که گاهی ممکن است به جر و بحث شما منجر شود. بنابراین در دوران عقد می توانید میزان تحمل پذیری خود و شریک زندگی تان را بسنجید. در نتیجه خوب فکر کنید و درست قضاوت کنید و تصمیم های صحیح تری بگیرید. البته حد تحمل و صبر تا جایی است که به شما و زندگیتان آسیبی وارد نشود. یادتان باشد که تحمل به معنای ظلم پذیری نیست؛ بلکه تأملی است برای یافتن راهکاری مناسب.

آقای محترم! اگر از موقعیت اجتماعی – شغلی، میزان درآمد یا شرایط شغلی خود یا همسرتان ناراضی هستید، دوران عقد فرصت خوبی برای به دست آوردن یک شغل مناسب است. شما که نمی خواهید همان اول کاری خرج زندگی جدیدتان را به خانواده تحمیل کنید؟

6- درست است که تا وقتی کسی به بلوغ فکر و عاطفی نرسیده، نباید به ازدواج فکر کند، اما این دلیل نمی شود که بلافاصله بعد از عقد همه عروس و دامادها پخته و عاقل و با تجربه باشند. دوران عقد فرصت خوبی است تا شما ذره ذره پخته شده و برای ورود به زندگی کمی آبدیده شوید. تاهل شما را صبورتر و محکم تر می کند و نقطه شروع این تغییر و تحول بهتر است وقتی باشد که زندگی هنوز روی جدی اش را به شما نشان نداده است.

7- و اما جهیزیه! درست در همان زمانی که جناب داماد در تدارک تهیه مسکن و سور و سات عروسی است، دوران عقد به خانواده دختر این فرصت را می دهد تا به دنبال جهیزیه باشند. بنابراین به خاطر همین یک مورد هم که شده، از دوران عقد چشم پوشی نکنید!