پارس ناز پورتال

تمیز کردن خانه با این نکات

تمیز کردن خانه با این نکات

برای از بین بردن جرم آهکی داخل سماور و کتری مخلوطی از سرکه و آب را به نسبت مساوی در آن بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید، خواهید دید که جرم ها از دیواره کنده خواهد شد. روش دیگر برای از بین بردن جرم آهکی این است که چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید، سپس داخل آن را با آب سرد پر کنید. آب و جرم های جدا شده را خالی کرده و داخل آن را بشویید.

روی پیشخوان کابینت و سایر وسایلی که در آشپزخانه هستند با یک محلول ملایم و ساده ضد عفونی شوند.

برای تمیز کردن کارد و چنگال میوه خوری هرگز آنها را در آب خیس نکنید و همراه ظرف های دیگر شستن آن را به بعد موکول نکنید، زیرا تیغه و دسته آن زیبایی خود را پس از مدتی از دست خواهد داد. پس از هربار استفاده آن را با آب ولرم و مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم شستشو دهید و بلافاصله به طور کامل خشک کنید.

از آنجا که بر اثر رطوبت ، گرما و تاریکی در جاهای مختلف قارچ رشد می کند و باعث بیماری می شود باید هر چند وقت یک بار روی پیشخوان کابینت و سایر وسایلی که در آشپزخانه هستند با یک محلول ملایم و ساده ضد عفونی شوند.

برای تهیه این محلول مقداری آب گرم را در ظرفی بریزید و در آن یک قاشق چایخوری جوش شیرین ریخته سپس به آن یک قاشق غذاخوری صابون مایع و یک قاشق الکل سفید اضافه نمایید. حال با یک ابر این محلول را به روی سطوح مختلف بکشید . چند دقیقه صبر کنید و با شستن همان ابر مواد را روی سطوح کاملا پاک کنید و بلافاصله با استفاده از یک پارچه نخی که آب را خوب به خود جذب کند روی تمام سطوح را کاملا خشک کنید، چرا که رطوبت عامل ایجاد قارچ ، کپک و رشد باکتری هاست. جهت انجام این کار می توانید از 72 پیمانه بوراکس که آن را در یک گالن آب داغ ریخته اید هم استفاده کنید.