پارس ناز پورتال

ایده جالب و دیدنی برای ترک قلیان (عکس)

ایده جالب و دیدنی برای ترک قلیان  (عکس)
 براساس مصوبه قانونی مجلس ترکیه، مضرات مصرف دخانیات علاوه بر پاکت‌های سیگار بر روی شیشه‌های قلیان نیز به صورت نوشته و تصویر منعکس می‌شود.


گردشگرانی که در ماه‌های اخیر به ترکیه سفر می‌کنند در مراجعه به مراکز عرضه قلیان با صحنه ای تازه مواجه می شوند. قلیان‌هایی که در قوطی‌هایی زیبا قرار گرفته که تصاویر و نوشته هایی به زبان ترکی بر روی آنها نقش بسته است. اگرچه برخی تصاویر برای گردشگرانی که قادر به خواندن نوشته های درج شده در کنار آنها هستند، چندان گویا نیست و در نگاه اول پیام‌های تبلیغاتی تلقی می‌شوند ولی با کمی دقت می توان تصاویری شبیه تصاویر درج شده روی پاکت‌های سیگار را در بین آنها تشخیص داد.

بر اساس طرح تازه مقابله با مصرف دخانیات، تصاویر هشداردهنده باید در هر دو طرف شیشه درج شوند به طوری که ٦٥ درصد آن را در بر بگیرند.همچنین استفاده از نوشته‌ها و یا تصاویری که ممکن است مصرف کننده را تشویق و یا دچار اشتباه کرده و محصول دخانیاتی را به شکل جذاب درآورد، ممنوع است.

قانون پیشنهادی، فراتر از درج پیام‌ها و تصاویر هشداردهنده بر روی قلیان استفاده از نام، مارک، نشان و لوگوی تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان دخانیات را از سوی تمام شرکتها به جز شرکت‌های دخانیاتی ممنوع کرده است. همچنین استفاده از لوگوی این محصولات در مراسم‌ها، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی ممنوع می‌باشد.