پارس ناز پورتال

چگونه خود را در دل خانواده همسر جا کنیم؟

چگونه خود را در دل خانواده همسر جا کنیم؟

جا شدن در دل خانواده جدید کار ساده ای نیست. آقا دامادهای عزیز، بی خودی دلتان را به این که می گویند داماد عزیز مادر زن است خوش نکنید. شما هم باید به اندازه کافی زحمت بکشید که بتوانید در نگاه پدر زن و مادرزن آینده تان محبوب جلوه کنید تا بتوانند با خیال راحت دختر دسته گلشان را به دست شما بسپارند

از طرف دیگر عروس خانم های جوان، تا وقتی خیالشان از بابت رابطه شما با خانواده شان راحت نشود، دلشان آرام نمی گیرد و احساس خوشبختی نمی کنند. دلیل از این محکم تر می خواهید تا باور کنید که راه رسیدن شما به قلب همسرتان، از قلب پدر و مادرش می گذرد؟

این راز و رمزها را یاد بگیرید و سعی کنید هر طور شده به کار ببندید.

1- در مورد توانایی هایتان دروغ نگویید اما خیلی هم فروتن نباشید. از سوالاتی که پدر و مادر همسرتان از شما می پرسند ناراحت نشوید در عوض به آنها درباره خودتان راست بگویید. حتی کاستی هایتان را هم راست بگویید و بگویید که تلاش می کنید آنها را رفع کنید. تا جایی که ممکن است مهارت هایتان را در عمل نشان دهید و قابلیت های خود را به آنها اثبات کنید.

2- هیچ وقت جلوی خانواده همسرتان با خانواده خود تندی نکنید. اگر اعتراض یا دلخوری ای از مادر و خواهر خود دارید، در خلوت با آنها در میان بگذارید. یادتان باشد رفتار شما با مادر و خواهرتان الگویی برای رفتار شما با همسر آینده تان تلقی خواهد شد. علاوه بر این، علاقه ای که به بچه ها دارید را در مقابل والدین همسرتان ابراز کنید.

3- دست پر باشید. لازم نیست هدیه های گران قیمت بخرید اما مناسبت ها را برای هدیه دادن به همسرتان و اعضای خانواده او فراموش نکنید. حتی در حد یک کتاب، یک شاخه گل و… هدیه محبت را زیاد می کند خصوصا اگر بی دلیل باشد. وقتی به دیدن نامزدتان می روید، برای او در بیشتر اوقات هدیه بخرید و گاهی اوقات هم گل، شیرینی یا هدیه برای اعضای دیگر خانواده ببرید.

شوخ طبعی بسیار پسندیده است اما مهم تر از آن رفتار پخته و بالغانه شماست. این که بدانید کی شوخی کنید و با کی بسیار مهم است. با بزرگتر خود هرگز شوخی نکنید و کوچکتر از خود را هم به تمسخر نگیرید. شوخی هایتان باید در نهایت متانت و ظرافت باشد

4- در کار منزل کمک کنید. این که وقتی در خانه نامزدتان مهمان هستید، به پدر و مادر او در انجام کارها کمک کنید نشانه افت شخصیت شما نیست. بپرسید چیزی نیاز ندارند که شما از بیرون تهیه کنید؟ اگر وسیله ای در منزل نیاز به تعمیر دارد و شما تعمیر آن را بلدید، حتما این کار را انجام دهید.

5- از آنها نظرخواهی کنید. برای پدر و مادر همسر شما بسیار مهم است که شما شخصیت مشورت کننده ای داشته باشید و اهل استبداد و خودرایی نباشید. بنابراین در انجام امور حتما نظر آنها را جویا شوید و در مراودات خود نشان دهید که نظر دختر آنها و خانواده اش برای شما مهم است. با این کار دو نتیجه به دست می آورید. اول این که ثابت می کنید در زندگی با دختر آنها خودرای و مستبد نیستید و دوم آنکه به آنها نشان می دهید برای نظر و تجربه و مشورت شان ارزش قائلید.

6- مردانه رفتار کنید. شوخ طبعی بسیار پسندیده است اما مهم تر از آن رفتار پخته و بالغانه شماست. این که بدانید کی شوخی کنید و با کی بسیار مهم است. با بزرگتر خود هرگز شوخی نکنید و کوچکتر از خود را هم به تمسخر نگیرید. شوخی هایتان باید در نهایت متانت و ظرافت باشد.

7- تلفن های خصوصی داشته باشید. بد نیست هر از گاهی با پدر یا برادر همسرتان در بیرون از خانه دیدار کنید یا تلفن های مردانه داشته باشید. از مسائل مردانه حرف بزنید و اگر لازم است دیدگاه های خود را نسبت به زندگی آینده تان با دختر خانواده با آنها در میان بگذارید. با این کار می توانید بیشتر اعتماد و محبت آنها را جلب کنید و خیالشان را بابت صلاحیت های خود راحت کنید.