پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل دیوید باتیستا

بیوگرافی کامل دیوید باتیستا

دیوید مایکل باتیستا (به انگلیسی: David michael Bautista)‏ (زادهٔ ۱۸ ژانویه ۱۹۶۹) یک بدن‌ساز، بازیگر و سابقاً کشتی‌گیر آمریکایی کشتی حرفه‌ای بوده‌است.

لقب(ها) : باتیستا – دیو باتیستا – حیوان – Leviathan

قد معرفی‌شده : ۱۹۸ سانتی‌متر

وزن معرفی‌شده : ۱۳۰ کیلوگرم

زادروز : ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۶۹

واشینگتن، دی. سی.

محل زندگی : تمپا، فلوریدا

معرفی‌شده از : واشینگتن، دی. سی.

مربی(ها) : آفا آنوآ

آغاز به کار : ۱۹۹۷

بازنشستگی : (به عنوان کشتی‌گیر) ۲۰۱۰

 

زندگی

دیوید مایکل باتیستا (به انگلیسی: David michael Bautista)‏ (زادهٔ ۱۸ ژانویه ۱۹۶۹) یک بدن‌ساز، بازیگر و سابقاً کشتی‌گیر آمریکایی کشتی حرفه‌ای بوده‌است. او پیشتر در لیگ دبلیو دبلیو ای فعالیت داشت و یکی از بزرگترین کشتی‌گیران این کمپانی بود. او یک بار قهرمان رویال رامبل درسال ۲۰۰۵ میلادی، ۲ بار قهرمانی تیمی به همراه ریک فلیر و جان سینا، شش قهرمانی سنگین وزن جهان و قهرمانی دبلیو دبلیو ای را در کارنامه خود دارد. او تعدادی تکنیک و حرکت‌های ثبت شده به‌نام خودش در کشتی حرفه‌ای دارد. نام حرکات او spear و spin boster و batista bomb هست.

 

در ۱۱ جولای سال ۱۹۹۹ ادی گیلبرگ یک مسابقه با باتیستا ترتیب دادک قبل مسابقه در یک استیج باتیستا خیلی سریع گیلبرگ را که در لاکر روم بود زد و گیلبرگ مسدوم شد و نتوانست مسابقه بدهد و بازی به نفع باتیستا به اتمام رسید. باتیستا در باشگاه WXW کارمی‌کرد که سرپرست باشگاه شخصی به نام Wild Samoan Afa بود که مربیگری باتیستا رو به عهده داشت و سرانجام باتیستا در اکتبر سال ۱۹۹۹ اسم خودش را Kahn کاهن گذاشت. او اولین مسابقه خود را در WXW با نام Kahn در ۳۰ اکتبر سال ۱۹۹۹ انجام داد که Southtown Joe را برد. در فوریه سال ۲۰۰۰ باتیستا با لیگ WWF قراردادی امضا کرد. اما زیاد این قرارداد طول نکشید زیرا در WWF به باتیستا میدان نمی‌دادند به همین خاطر او در تابستان سال ۲۰۰۰ به باشگاه Ohio Valley Wrestling رفت و نام خود را Leviathan گذاشت و در گروه Disciples of Synn عضو شد. در ۱۳ دسامبر سال ۲۰۰۰ Leviathan از دست یکی از سوپر استارهای WWE به نام کین عصبانی شد و در یک مسابقه ای به نام DARK MATCH با او مبارزه کرد که شکست خورد. در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۰۱ Leviathan در OVW SHOW توانست وال وینیس را مغلوب کند.

 

Leviathan در ۲۸ نوامبر سال ۲۰۰۱ در مسابقه داخل شهر جفرسون با "The Machine" Doug Basham انجام داد که پیروز شد و قهرمان جدید کمربند OVW Heavyweight شد. Leviathan در ۱۶ ژوین سال ۲۰۰۲ از کمربند خود در مقابل D"LO BROWN دفاع کرد و برون را شکست داد. وی در ۲ مارچ سال ۲۰۰۲ در Indianapolis, IN توانست یک مسابقه battle royal را به سود خود به پایان ببرد. در ۹ می سال ۲۰۰۲ باتیستا کار خود را با لیگ WWE را آغاز کرد و اسمه خود را Deacon Batista گذاشت و با Reverend D-Von)Dudley) شروع به کار کرد. بعد از یک مدت که نام the Deacon نتونست دوام بیاورد او دوباره اسمش و قیافه اش را عوض کرد و اسمه خود را باتیستا گذاشت و در خارج از رینگ با WWE قراردادی جدید امضا کرد. در ۱۵ آگوست سال ۲۰۰۲ در فصل نقل و انتقالات اسمک دان دوستش دادلی را در بک استیج زد و نقش بر زمین کردش و هفته ی بعد این ماجرا باتیستا مسابقه با دیون دادلی برگزار کرد که او را شکست داد.

 

بعد از این ماجراها در ۴ نوامبر سال ۲۰۰۲ او به راو اومد و در اونجا اسمه خود را دیو باتیستا( Dave Batista ) گذاشت. در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۰۲ باتیستابه یاری ریک فیلر امد و ریک فیلر توانست کین بزرگ را مغلوب کند. در هفته‌ی بعد راو در Austin, TX. باتیستا به کمک ریک فیلر توانست هاریکین را مغلوب کند. باتیستا در Armageddon سال ۲۰۰۲ توانست که کین را شکست دهد. وی در ژوین سال ۲۰۰۳ به گروه جدید Evolution پیوست که اعضا این گروه تریپل ایچ – باتیستا – رندی اورتون و ریک فیلر بودن. در فوریه سال ۲۰۰۳ باتیستا دچار یک مسدومیت شد که زیاد هم طول نکشید. در آرماگدون سال ۲۰۰۳ در Orlando, FL. باتیستا به همراه ریک فیلر در مسابقه‌ای به عنوان tag team turmoil با گروه DUDLEYS شرکت کردند که سرانجام مسابقه رو بردند و قهرمان جدید World Tag Team شدند. در رویال رامبل سال ۲۰۰۳ باتیستا و ریک فیلر در مسابقه TABLE TORNANDO TAG باز گروه DUDLEYS را شکست دادند و از کمربند خود دفاع کردند. در ۷ فوریه سال ۲۰۰۴ در شهر Saitama کشور ژاپن باتیستا و ریک فیلر برای سومین بار متوالی گروه Dudley Boyz را شکست دادند و از کمربند خود دفاع کردند در رستل منیا XX که در شهر نیویورک برگزار شد باتیستا به همراه اورتون و ریک فیلر در قالب گروه Evolution توانستند راک و میک فلوی را شکست دهند. در ۲۲ مارچ سال ۲۰۰۴ در شهر Detroit, MI. در راو باتیستا به همراه ریک فیلر با تگ تیم بوکر تی و روب وان دام مسابقه دادند که بازی را بردند و کمربند World Tag Team را ماله خود کردند. در Vengeance سال ۲۰۰۴ باتیستا توانست کریس جریکو را شکست دهد. باتیستا در رویال رامبل سال ۲۰۰۵ در شهر Fresno, CA. توانست جان سینا را از رینگ بیرون پرت کنه و قهرمان رویال رامبل بشود و در رستل منیا اون سال برای کمربند World Heavyweight مبارزه کند.

 

باتیستا در Wrestlemania 21 که در شهر Los Angeles, CA انجام شد توانست تریپل ایچ را شکست دهد و قهرمان جدیدWorld Heavyweight شود. در BACKLASH سال ۲۰۰۵ باتیستا باز تریپل ایچ را برد و از کمربند خود دفاع کرد. در Vengeance سال ۲۰۰۵ که در شهر Las Vegas برگزار شد توانست تریپل ایچ را در مسابقه HELL IN A CELL شکست دهدو از کمربند خود دفاع کند. چندی بعد از این ماجرا باتیستا به اسمک دان رفت. در Summerslam سال ۲۰۰۵ باتیستا در مسابقه ای با نام no holds barred match توانست JBL را شکست دهد و از کمربند خود دفاع کند. باتیستا در No Mercy سال ۲۰۰۵ توانست ادی را شکست دهد و از کمربند خود دفاع کند. باتیستا در Taboo Tuesday سال ۲۰۰۵ به جای استن کلد در مسابقه ی streetfight شرکت کرد و توانست Jonathan Coachman را شکست دهد. در ۱۳ دسامبر سال ۲۰۰۵ باتیستا به همراه ری مستریو توانستد گروه MNM را شکست دهند و قهرمان های جدید WWE Tag Team شوند همچنین باتیستا در SURVIVE SIERES سال ۲۰۰۵ در مسابقه SMACKDOWN VS RAW در تیم اسمک دان حضور داشت که توسط کین چوک اسلم خورد و شان مایکلز و را پین فال کرد. باتیستا در ARMAGGEDON سال ۲۰۰۵ در مسابقه ی CHAMPOIN VS CHAMPOIN به همراه ری مستریو حضور داشت که در نهایت مغلوب گروه بیگ شو و کین شدند . در ۱۲ ژوین سال ۲۰۰۶ باتیستا که از هفته پیشش توسط مارک هنری مسدوم شده بود آمد و کمربند World Heavyweight خود را به تدی لونگ داد و از مردم خداحافظی کرد. باتیستا در رویال رامبل و no way OUT سال ۲۰۰۶ هم با اینکه مسدوم بود آمد و دل مردم را شاد کرد.