پارس ناز پورتال

جوانی پوست با این میوه

جوانی پوست با این میوه

نگاهی به شکل و شمایل این میوه بیندازید. انگار که گلابی را موکت سبز کرده‌اند. اما نمی‌دانید زیر این پوست جلبکی چه خبر است. کلی ویتامین و اسیدهای چرب و مواد معدنی مورد نیاز بدن که یک جا جمع شده‌اند. شاید زمانی آووکادو جزو میوه‌های گران حساب می‌شد اما این روزها بقیه‌ی میوه‌ها هم چندان ارزان نیستند و با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسید که در برابر این همه ویتامین و در مقایسه با قیمت میوه‌های دیگر آووکادو چندان هم گران نیست. شاید مطالعه‌ی خواص این میوه قانعتان کند هرازگاهی آووکادو هم میل کنید.
 
آووکادو : سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E
آووکادو سرشار از چربی‌های مفید است که بیشتر آن‌ها را اسیدهای چرب اشباع‌نشده تشکیل می‌دهند که برای سلامت قلب و عروق لازم‌اند. مصرف نصف آووکادو یعنی حدود 100 گرم از آن 8 گرم اسید اولئیک نصیبتان می‌کند که نقش موثری برای حفظ و افزایش میزان کلسترول خوب خون دارد. همین میزان حاوی 1.8 گرم اسید لینولئیک نیز می‌باشد که یک اسید چرب ضروری برای کاهش کلسترول بد خون است.

باید بدانید که این میوه‌ی خوشمزه سرشار از ویتامین E نیز می‌باشد. این ویتامین محافظ سلول‌های پوستتان است و اجازه نمی‌دهد پیری به این زودی‌ها به سراغ‌تان بیاید. ویتامین E خطر ابتلا به تصلب شرایین و حتی برخی از سرطان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.
 
آووکادو : میوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
با مصرف نصف آووکادو کلی ویتامین عایدتان می‌شود. یعنی زمانی که 100 گرم معادل نصف یک عدد آووکادو را میل می‌کنید 4 تا 6 درصد نیاز روزانه‌تان به پیش‌ساز ویتامین آ، 10 تا 15 درصد نیاز روزانه‌تان به ویتامین C، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 و ویتامین E و همچنین 18 درصد نیاز روزانه‌تان به ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک تامین می‌شود. به همین راحتی به همین خوشمزگی!

آووکادو همچنین تامین کننده‌ی میزان چشمگیری از مواد معدنی بدن به خصوص پتاسیم و منیزیم می‌باشد. باید بدانید که پتاسیم برای افراد فشارخونی بسیار مفید است و معمولاً اکثر افراد با کمبود منیزیم مواجه‌اند. 100 گرم آووکادو حدود 10 درصد نیاز روزانه‌ی ما به منیزیم را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم خودتان را از خواص مفید این میوه‌ی خوشمزه محروم نکنید.