پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

5 راز مهم که اکثر خانم هااز آن بی خبرند..! 5 راز مهم که اکثر خانم هااز آن بی خبرند..! کافی شاپی که فقط دختران چاق و خوشگل را استخدام میکند + عکس کافی شاپی که فقط دختران چاق و خوشگل را استخدام میکند + عکس پردرآمدترین مانکن های جهان را ببینید پردرآمدترین مانکن های جهان را ببینید زیبایی این زن 59 ساله تعجب همگان را برانگیخت + تصاویر زیبایی این زن 59 ساله تعجب همگان را برانگیخت + تصاویر عاقبت این زن بخاطر علاقه شوهرش به کمر باریک عاقبت این زن بخاطر علاقه شوهرش به کمر باریک فرمول ریاضی جدید برای حل مکعب روبیک فرمول ریاضی جدید برای حل مکعب روبیک این مادر و دختر ایرانی با هم فارغ ‎التحصیل شدند (عکس) این مادر و دختر ایرانی با هم فارغ ‎التحصیل شدند (عکس) دختری که بیماران را شفا میدهد + عکس دختری که بیماران را شفا میدهد + عکس تصاویر جالب فرهنگ سازی روزه داری در مترو تصاویر جالب فرهنگ سازی روزه داری در مترو بینی این خانم به قیمت میلیونی بیمه شد بینی این خانم به قیمت میلیونی بیمه شد قطع شدن اینترنت گرجستان به وسیله بیل پیرزن قطع شدن اینترنت گرجستان به وسیله بیل پیرزن زنی که می خواست مردان را از روی کره ی زمین حذف کند زنی که می خواست مردان را از روی کره ی زمین حذف کند مشهورترین ستاره هایی که سرطان را شکست دادند مشهورترین ستاره هایی که سرطان را شکست دادند مردی که به عشق حیوان خانگی اش گوشهایش را برید + تصاویر مردی که به عشق حیوان خانگی اش گوشهایش را برید + تصاویر آیا میدانستید همه چشم آبی ها یک پدر دارند ؟ آیا میدانستید همه چشم آبی ها یک پدر دارند ؟ parsnaz هوس باز و شهوت ران ترین دختر جهان (عکس) انگشتر دوربینی جالب برای نابینایان ساخته شد + عکس انگشتر دوربینی جالب برای نابینایان ساخته شد + عکس اقدام جالب معلم هنر برای ساکت کردن دانش آموزان (عکس) اقدام جالب معلم هنر برای ساکت کردن دانش آموزان (عکس) این مرد شجاع ترین ماربان دنیاست این مرد شجاع ترین ماربان دنیاست ورزش و تناسب اندام این زن در سن 90 سالگی! + عکس ورزش و تناسب اندام این زن در سن 90 سالگی! + عکس

لاغرها حتما بخوانند

مجموعه : رژیم و تغذیه

لاغرها حتما بخوانند


افراد بسیار لاغر کمتر از افراد چاق به چشم می‌آیند.  شاید باورتان نشود بعضی افراد حتی برای دریافت حداقل انرژی مورد نیازشان، مشکل دارند. این مشکل ممکن است در اثر کمبود اشتها، عدم حس گرسنگی، و یا عادت به کم خوراکی افراطی به وجود آمده باشد.

البته در اثر شرایط فیزیولوژیکی نیز می‌تواند باشد.

همچنین در بعضی افراد  می‌تواند در اثر افزایش سن هم باشد، چون بعضی با بالا رفتن سن ممکن است اشتهایشان کم شود، درست برخلاف آن‌هایی که به علت کاهش برخی توانایی‌هایشان، انرژی مصرفی‌شان کمتر شده و اضافه وزن پیدا می‌کنند.

کافی غذا خوردن برای برآورده کردن نیازهای تغذیه ای بدن ضروری است تا به طور نرمال عملکردهای خود را انجام دهد؛ و از طرفی تأمین کالری کافی برای متابولیسم سالم و پر انرژی بودن لازم است.

کم خوراکی مطلق، مسیرهای کاهش وزن را دچار اختلال کرده و صدمه می‌زند. بسیاری از افراد دچار یک اشتباه می‌شوند «خوراک کمتر، کاهش وزن بیشتر»  

رعایت نکات و غذاهای زیر می‌تواند کمک کند. با اضافه کردن یک یا دو مورد از این موارد به طور روزانه و تدریجی، می‌توانید دریافت انرژی سالمتان را کنترل کنید. در واقع با رعایت این نکات میزان کالری و پروتئین در واحد حجم افزایش می‌یابد و اصطلاحاً دانسیته انرژی در واحد حجم بالا می‌رود.

 
نکاتی برای دریافت کالری مورد نیازمان

* خوردن وعده های کوچک و مکرر ، روزانه 5 تا 6 وعده

* نوشیدن مایعات فراوان و مغذی در شرایطی که میل به غذا خوردن ندارید.

* همیشه میان وعده های آماده در دسترستان باشد تا در هنگام  احساس گرسنگی از آن استفاده کنید. میان وعده‌هایی که خوب و سریع آماده می‌شوند شامل کراکرهای نمکی، آجیل، میوه های خشک شده (خشکبار)، نان و پنیر، ماست یخ زده و بستنی، پودینگ و مخلوط میوه میکس شده (تازه یا یخ زده)
یک نکته‌ی مهم این است که مبادا برای این که می خواهیم وزنمان را اضافه کنیم، ورزش را فراموش کنیم. ورزش مناسب، باعث افزایش توده عضلانی و در نتیجه افزایش توده بدنی می‌شود

* مطمئن باشیم نوشیدنی‌هایی که می‌خوریم، پرکالری و مغذی باشد.

* با افزودن شیر خشک بدون چربی، محتوای پروتئین آن‌را بالا ببریم؛ و همیشه آن‌را خنک بنوشید.

 
نکاتی برای افزایش کالری

* اضافه کردن پودر شیرخشک به پوره گوجه فرنگی، پوره گوشت، سوپ‌ها

* افزودن تخم مرغ به انواع غذاها

* افزودن پنیر به سبزیجات، سیب زمینی، ساندویچ‌ها

* استفاده از شیر به جای آب در تهیه سوپ‌ها، نوشیدنی‌ها

* استفاده از کره بادام زمینی با غلات، میوه های خشک، ساندویچ‌ها

* افزودن عسل و شکر به انواع نوشیدنی‌ها و غلات و نان‌ها

* افزودن کره، روغن زیتون به سالاد و یا افزودن مایونز به غذاها از جمله سالادها، ساندویچ، سیب زمینی، سبزیجات، نان‌ها، پاستا و ماکارونی

* افزودن خامه به سیب زمینی، پاستا و ماکارونی و انواع غلات

* مخلوط آجیل و دانه‌ها به سالادها، سبزیجات و غلات و شیر و مخلوط شیر با بستنی

* افزودن حبوبات به سالادها و خوراک‌ها
 
چیزهای خوب در وعده های کوچک

این غذاها حجم کمی دارند ولی پُرکالری و مواد مغذی بسیاری دارند. با افزودن آن‌ها به رژیم غذایی‌مان، می‌توانیم میزان کالری دریافتی‌مان را افزایش دهیم حتی در مواقعی که اشتهای خوبی نداریم.

تخم مرغ: سفت شده یا عسلی، مخلوط سفیده و زرده یا یکی از آن‌ها

آجیل: آجیل مخلوط یا هر کدام آن‌ها مانند پسته، بادام، بادام زمینی، گردو، نارگیل پودر شده، دانه‌ها 

لبنیات: ماست، انواع پنیر، بستنی، ماست فریز شده و خامه

دانه‌های غلات: مانند غلات صبحانه، برنجک، گندمک، همراه شیر یا خامه

میوه: افزودن میوه به وعده‌ها و میان‌وعده‌ها 
آبمیوه تازه

 
نوشیدنی‌ها

* در مورد نوشیدنی‌ها آن‌هایی را بیشتر استفاده کنید که محتوای پروتئینی و کالری بیشتری دارند.

* در مصرف نوشیدنی‌های صنعتی بهتر است کمی دقت کنید و تا جای ممکن از نوشیدنی‌های طبیعی استفاده کنید.

* نوشیدنی‌ها را با افزودن خامه، بستنی، پودر شیر خشک، ماست و نشاسته غنی کنید.

* نوشیدنی‌های را در صورت امکان خنک مصرف کنید.

 

 

*** یک نکته‌ی مهم این است که مبادا برای این که می خواهیم وزنمان را اضافه کنیم، ورزش را فراموش کنیم. ورزش مناسب، باعث افزایش توده عضلانی و در نتیجه افزایش توده بدنی می‌شود. برای ورزش مناسب حتماً باید با یک کارشناس با تجربه مشورت کنید تا به خوبی با تمرینات منظم و مداوم، به نقش مهم ورزش در افزایش توده عضلانی و وزن گیری مناسب پی ببرید.

 

*** فراموش نکنید به داروهای افزایش دهنده وزن چندان اعتماد نکنید. علاوه بر اثرات جانبی این داروها و جدا از نامطمئن بودن بسیاری از آن‌ها، اثر این داروها بسیار کوتاه مدت است و با قطع مصرف، کم‌کم اثرات آن از بین می‌رود. همچنین برای ماهیچه سازی رو به مکمل‌های موجود در بازار نیاورید. اثرات جانبی آن‌ها به مراتب بالاتر از اثر مطلوبشان است. پولتان را هدر ندهید!






تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ