پارس ناز پورتال

سانسور در طنز ایرانی غوغا به پا کرد (عکس)

مجموعه : اخبار سینما

ارژنگ امیرفضلی به انگیزه‌ی راه‌اندازی شبکه «نسیم» و بازپخش بخش‌هایی از مجموعه «ساعت خوش» از شبکه طنز، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما شرکت کرد و یادآور شد: ما خیلی قسمت‌های بامزه‌تری در «ساعت خوش» داشتیم که همه‌ی آن‌ها را از برنامه درآورند و الان هم در آرشیو هستند و هیچ وقت پخش نشدند.


این بازیگر که سال‌هاست در تلویزیون و سینما فعالیت دارد و بیشتر در کارهای کمدی ایفای نقش کرده، معتقد است: سینما برایم خیلی مهم نیست و همیشه چشم امیدم به تلویزیون بوده و هست. اگرچه کارم را با تئاتر شروع کردم ولی تلویزیون برایم مهم‌تر است و باید با آن کار کنم اما خیلی وقت است که خبری در تلویزیون نیست.

 به خاطر موهای بلندم، قسمت‌های زیادی از «ساعت خوش» را حذف کردند!

امیرفضلی درباره‌ی بازپخش مجموعه قدیمی و خاطره‌انگیز «ساعت خوش» از شبکه تازه‌تأسیس نسیم، گفت: می‌توانم بگویم فقط حدود 300 – 400 دقیقه شاید هم بیشتر، از «ساعت خوش» را درآوردند فقط به خاطر اینکه موهایم بلند بود! سری‌های اول «ساعت خوش» خیلی بامزه‌تر از سری‌های پایانی بود و من در آن زمان خیلی با انرژی کار می‌کردم اما بسیاری از قسمت‌های این مجموعه را حذف و پخش آن را در آن زمان متوقف کردند.

وی درباره اینکه پیشنهادش به شبکه طنز چیست؟ اینگونه بیان کرد: پیشنهادی ندارم و تنها پیشنهادم این است که بروند و «ساعت خوش‌»هایی را که پخش نکردند از آرشیو دربیاورند و پخش کنند.

چرا از امیرفضلی در «معراجی‌ها»ی ده‌نمکی دعوت نشد؟

امیرفضلی در پایان صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه آیا برای حضور در سریال «معراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی، پیشنهادی به شما نشده بود؟ به خبرنگار ایسنا گفت: بنده قیافه‌ام به درد «اخراجی‌ها» می‌خورد و به درد «معراجی‌ها» نمی‌خورد.

 جدیدترین کارهای امیرفضلی؟

او همچنین درباره جدیدترین کارهای تلویزیونی‌اش اعلام کرد: اکنون دو فیلم تلویزیونی آماده پخش دارم که یکی از آن‌ها «بفرمایید شانس» نام دارد.

 «ساعت خوش» سریالی طنز با آیتم‌های کوتاه بود که در سال ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ به کارگردانی مهران مدیری به صورت هفته‌ای یک بار از شبکه دو پخش می‌شد. این مجموعه شامل قطعات (آیتم‌های) طنز کوتاه بود که در حال حاضر مدتی است شبکه طنز(نسیم)در پخش آزمایشی خود بخش‌هایی از «ساعت خوش» را به روی آنتن می‌برد.

در این مجموعه طنز بازیگرانی چون رضا عطاران، مهران مدیری، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیر‌فضلی، حمید لولایی، حسین رفیعی، نصرالله رادش، سعید آقاخانی، یوسف صیادی، رامین ناصر نصیر و زنده‌یاد پوپک گلدره و … ایفای نقش داشتند.

ارژنگ امیرفضلی در فیلم‌های سینمایی چون:«اخراجی‌ها»،«محاکمه در خیابان»،«دو خواهر»،«شام عروسی»، «شارلاتان»، «الوالو من جوجوام» و در سریال‌های تلویزیونی همچون:«ساعت خوش»،«حرف تو حرف»،«آقای حسابی»،«گلهای 77»،«نوروزی‌ها»، «قرارگاه مسکونی»، «شمس‌العماره»، «تبریز در مه»، «چمدان»، «خانه اجاره‌ای(سری اول)»، «تهران پلاک یک»، «همه خانواده من» و … نقش آفرینی کرده است.

وی علاوه بر بازیگری در حیطه کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت دارد و از جمله کارهای وی