پارس ناز پورتال

زیبایی یعنی؟


معیارهای زیبایی در دوران مختلف متفاوت بوده است و شاید بسیاری از ما تحت تاثیر برخی معیارهای غلط و یا به دلیل اشتباهات خودمان اعتماد به نفس کمی در مورد زیبایی خودمان داشته باشیم ، برای شما پندهایی برای اندیشیدن از فیلسوفان، هنرمندان،شعرا، و دانشمندان معروف در نظر گرفته ایم . شاید زمان آن فرارسیده که با دیدگاهی متفاوت به زیبایی و خودتان بنگرید و از زیبایی خود لذت ببرید  ، به یاد داشته باشید زیبایی بیشتر از آرایش صورت به زیبایی درونتان وابسته است:

 

 "هر چیز زیبایی خودش را دارد، اما هر کسی آن را نمی بیند."  کنفسیوس 

ترجمه:  تحسین کنید

شاید فیلسوف چین باستان کنفسیوس، خالق اصلی این جمله که "زیبایی در چشم بیننده است " چیزهایی در مورد زیبایی می دانست وچه موافق باشید یا مخالف، تمام فرهنگ ها زیبایی را به روش خودشان می بینند. به دنیای گوناگون خود احترام بگذاریم وامروز کسی را تحسین کنیم، بیش از آنچه تصور کنید روحیه او را بالا می برد.

 

 "زیبایی به چهره نیست ، زیبایی نوری در سینه است ."  جبران خلیل جبران

ترجمه: خودتان را دوست داشته باشید

ساده است که در مورد ظاهر خودتان سخت گیر باشید، اما شاعر لبنانی-آمریکایی قرن 20، خلیل جبران به ما یادآوری می کند که زیبایی بیرونی حاصل آن چیزی است که در درون می گذرد. همانطور که نیازمندید دیگران را دوست بدارید، باید خودتان را هم دوست بدارید. روحی زیبا موجب داشتن بدنی زیباست.

 

 " به همان زیبایی که دوست دارید زندگی کنید  ."  رومی 

ترجمه:  شجاع باشید

شاعر و صوفی پارسی  قرن 13، مولانا ،  اهمیت احساسات و هدف را در زندگی درک کرد.اگر آرزو دارید گریموری هنرمند شوید یا کیفیت وبلاگتان را بهبود دهید،چه چیزی مانع شما می شود؟ اگر انرژی و اراده اش را دارید، بر هر مانعی فائق بیایید و هدفتان را دنبال کنید.

 

 " هیچ زیبایی فوق العاده ای وجود ندارد که نسبی نباشد ."  فرانسیس بیکن

ترجمه: نقایص را بستائید

گرچه تمام کتاب های قوانین آرایشی می گویند زیبایی در هماهنگی است، مایلم در این زمینه با نظر دانشمند انگلیسی فرانسیس بیکن هم نظر باشم . بنابراین هرچه را که در مورد زیبایی تمام و کمال شنیده اید فراموش کنید، چنین چیزی وجود ندارد. ویژگی های ظاهری که شما را… خودتان می سازد، بستائید.

 

 "علاقه به زیبایی سلیقه است وآفرینش زیبایی هنر ."  رالف والدو امرسون

ترجمه: خلاقیت خود را کشف کنید.

بنابه گفته شاعر قرن 19 رالف والدو امرسون، آفرینش زیبایی هنر است. هر ضربه، سایه و حرکتی که ما ایجاد می کنیم، ضربه قلمویی بر بوم است.گرچه ما علاقه داریم برای یافتن الهام به هنرهای دیگر،اجمال