پارس ناز پورتال

تاثیر اسید هیالورونیک بر پوست


تجربه ثابت کرده که اسید هیالورونیک واقعا برای پوست مفید است. اول از همه ، اجازه ندهید که کلمه اسید شما را گول بزند. در حقیقت ، اسید هیالورونیک ابدا به پوست آسیب نمی رساند بلکه باعث می شود پوست هیدراته و مرطوب شده و جوانتر به نظر برسد.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان به صورت پلی ساکارید ( کربوهیدارت) وجود دارد. و در مقادیر زیادی در فضاهای بین پوستی دیده می شود که باعث تولید رطوبت، استحکام و لطافت پوست می شود. حتما می دانید که پوست بچه ها چقدر نرم و دوست داشتنی است. علتش این است که سطح بالایی از اسید هیالورونیک در پوست وجود دارد که باعث می شود پوست گوشتالود و صاف بنظر برسد. متاسفانه ، میزان اسید هیالورونیک در پوست همزمان با بالارفتن سن و معمولا بعد از 40 سالگی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

در حالیکه نمی توانید به زمان گذشته برگردید و همان پوست شاداب را باز پس بگیرید ، می توانید به پوست خود کمک کنید که میزان اسید هیالورونیک خود را نگه داشته و پوست شما جوانتر ، شادابتر و لطیف تربه نظر برسد. یک راه این است که از فیلرهای اسید هیالورونیک استفاده کنید که توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک مستقیما به پوست تزریق می شود و چین و چروک آنرا از بین می برد. البته باید توجه داشته باشید که از تقلبی نبودن ژل اطمینان حاصل کنید .

روش دیگر برای گوشتالو کردن پوست این است که از یک مرطوب کننده و یا سرم که حاوی اسید هیالورونیک است استفاده کنید . البته آن نتیجه ای که از روش تزریق بدست می آید در این روش حاصل نمی شود اما بازهم می توانید شاهد تغییراتی در صافی، لطافت و یا رطوبت پوست باشید.
کاربردهای موضعی آن ، باعث افزایش آبرسانی، قابلیت ارتجاعی و آزاد کردن رادیکالهای آزاد مخرب از پوست می شود. به علاوه می تواند از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه UV محافظت نماید. اسید هیالورونیک یکی از عناصر سازگار است یعنی روی هر نوع پوستی حتی چرب می تواند موثر باشد. اگر پوست چرب دارید می توانید فقط از سرم آن استفاده کنید و یا اگر پوستتان خشک است همراه با مرطوب کننده از آن استفاده نمایید.