پارس ناز پورتال

علت چاقی در مردان

مجموعه : رژیم و تغذیه
علت چاقی در مردان

 اگر شما آقا هستید و می‌خواهید دلیل چاقیتان را بفهمید این مطلب به دردتان می‌خورد. در این مطلب ما 6 دلیلی كه باعث می‌شود مردها چاق‌تر شوند را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مردها و پرخوری آخر هفته

پژوهش‌ها نشان می‌دهند مردم و به ویژه مردها بدون این كه متوجه باشند آخر هفته‌ها پرخوری كرده و چربی بیشتری مصرف می‌كنند؛ و دریافت كالری‌های اضافی همان و چاق شدن همان.

برای مقابله با پرخوری‌های آخر هفته نسبت به غذاهایی كه میل می‌كنید حساسیت بیشتری به خرج داده و هر روز و به ویژه اول هفته حتماً خودتان را وزن كنید.

مردها مشتریان اصلی فست‌فودها

اكثر آقایان وقتی با دوستان خود به مسافرت می‌رود مشتریان اصلی فست‌فودها هستند. یا زمانی كه سركار هستند و احساس گرسنگی می‌كنند اولین كاری كه انجام می‌دهند سفارش فست فود است. توجه داشته باشید این مواد غذایی سرشار از كالری و چربی است. در واقع این قبیل غذاها نه تنها هزینه‌ی مالی برایتان دارد بلكه باعث چاقی شده و به سلامتیتان نیز آسیب می‌رسانند.

مردها و نادیده گرفتن اصول تغذیه‌ی سالم

داشتن تغذیه‌ی سالم و مناسب تنها راه حفظ وزن ایده آل است. متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه می‌كنند كه مصرف مواد غذایی كم چرب، كم شیرین و سرشار از كربوهیدرات‌های پیچیده در الویت برنامه‌ی غذایی قرار بگیرد. حبوبات، لوبیاها و نان تهیه شده از گندم سبوس دار شروع خوبی برای داشتن یك تغذیه‌ی سالم است. به این مواد غذایی اشاره شده میوه و سبزیجات فراوان و همچنین پروتئین‌های كم چربی مثل سینه‌ی مرغ كباب شده نیز اضافه كنید. متخصصان توصیه می‌كنند آقایان به جای این كه 3 وعده غذایی سنگین داشته باشند روزانه 6 وعده غذای سبك میل كنند.

مردها با ورزش قهر هستند

آقایان تغذیه‌ی مناسب لازم است اما كافی نیست! شما باید سری به باشگاه های ورزشی زده و كمی ورزش كنید. توصیه می‌كنیم حداقل سه روز در هفته و هر بار نیم ساعت بدوید. البته منظورمان این نیست راه بروید و اصلاً عرق هم نكنید.

آقایان نمك زیادی به غذاهایشان اضافه می‌كنند. باید بدانید كه نمك باعث می‌شود میل شما به مصرف نوشیدنی‌های پركالری بیشتر شود

منظور از دویدن این است كه لباس و كفش ورزشی پوشیده و به معنای واقعی بدوید تا عرق كنید. فقط در این صورت است كه قلبتان خون بیشتری پمپاژ كرده و اكسیژن بیشتری حمل می‌كند. البته كالری‌های دریافتی را هم می‌سوزانید. توصیه می‌كنیم حتماً در یك باشگاه ثبت نام كرده و ورزش كنید.

مردها و زیاده‌روی در مصرف كیك و بیسكوییت و غیره

توجه داشته باشید مواد غذایی صنعتی برای سلامتی شما خطرناك خواهد بود. تا حالا از خودتان سؤال كرده‌اید چه اتفاقی می‌افتد كه كیك‌ها و بیسكویت‌ها ماه‌ها و شاید سال‌ها در قفسه‌‎های فروشگاه‌ها جاخوش می‌كنند و خراب نمی‌شوند؟ به خاطر این كه مواد غذایی صنعتی و تجاری سرشار از چربی‌های ترانس هستند. تولید كننده های این قبیل مواد غذایی از فرایند هیدروژنه كردن برای بالا بردن تاریخ مصرف محصولاتشان استفاده می‌كنند. متأسفانه این قبیل مواد غذایی بدترین و نامناسب‌ترین خوراكی‌ها محسوب می‌شوند. اسیدهای چرب ترانس میزان كلسترول بدن(LDL) را افزایش و میزان كلسترول خوب(HDL) را كاهش می‌دهد؛ و همین می‌شود كه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بالا می‌رود. توصیه می‌كنیم قبل از خرید مواد غذایی تركیبات آن را به دقت بخوانید و خرید محصولاتی كه از روغن هیدروژنه، نمك، شكر و سایر تركیبات نامناسب تهیه شده باشد خودداری كنید.

مردها و چپ كردن نمكدان روی غذاهایشان

تا حالا خیار خوردن آقایان را با دقت نگاه كرده‌اید؟ امتحان كنید. این فقط یك نمونه از زیاده‌روی در مصرف نمك است. آقایان نمك زیادی به غذاهایشان اضافه می‌كنند. باید بدانید كه نمك باعث می‌شود میل شما به مصرف نوشیدنی‌های پركالری بیشتر شود. محققان مشاهده كرده‌اند كودكانی كه مصرف نمك را به میزان 50 درصد كاهش می‌دهند در هر هفته دو لیوان نوشیدنی گازدار كمتری می‌نوشند و به این ترتیب 230 كالری كمتری دریافت می‌كنند. این نتایج در خصوص افراد بزرگسال نیز صادق است.

منبع: تبیان