پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

ترسناک ترین نویسندگان دنیا ترسناک ترین نویسندگان دنیا هفت اصل بیل گیتس برای داشتن زندگی موفق و بهتر هفت اصل بیل گیتس برای داشتن زندگی موفق و بهتر درآمد زدایی به روی سر درآمد زدایی به روی سر عکس های مهیج از مسابقه جالب برج های انسانی عکس های مهیج از مسابقه جالب برج های انسانی انسان غول پیکری که هشتمین عجایب دنیا شده است +عکس انسان غول پیکری که هشتمین عجایب دنیا شده است +عکس جالب و عجیب ترین رکوردها در کتاب گینس (16) جالب و عجیب ترین رکوردها در کتاب گینس (16) این لباس زنانه را می توان خورد + عکس این لباس زنانه را می توان خورد + عکس چگونگی مذاکره استیو جابز چگونگی مذاکره استیو جابز برترین شاهکار های طراحان ایرانی در دنیا (عکس) برترین شاهکار های طراحان ایرانی در دنیا (عکس) بازسازی صورت این دختر خانم 1800 ساله (عکس) بازسازی صورت این دختر خانم 1800 ساله (عکس) اقدام عجیب این خواهران دوقلو با یک نامزد مشترک +عکس اقدام عجیب این خواهران دوقلو با یک نامزد مشترک +عکس باطری انسانی مردی که بدنش رسانای برق است + عکس باطری انسانی مردی که بدنش رسانای برق است + عکس فیسبوک راز ازدواج پنهان تازه داماد را برای تازه عروس فاش کرد! فیسبوک راز ازدواج پنهان تازه داماد را برای تازه عروس فاش کرد! مطالب باورنکردنی رکوردهای عجیب کتاب گینس (8) مطالب باورنکردنی رکوردهای عجیب کتاب گینس (8) خانم مجری زیبای ایرانی به شاهزاده عرب جواب منفی داد خانم مجری زیبای ایرانی به شاهزاده عرب جواب منفی داد دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد الماس ستاره صورتی رکورد جهان را شکست (عکس) الماس ستاره صورتی رکورد جهان را شکست (عکس) پیرزنی که با لیس زدن بیماری چشم را از بین می برد + عکس پیرزنی که با لیس زدن بیماری چشم را از بین می برد + عکس تهیه یک لباس عروس زیبا با 3000 پر طاووس + تصویر تهیه یک لباس عروس زیبا با 3000 پر طاووس + تصویر اقدام خجالت آور و عجیب زن برای حفاظت از شوهر + عکس اقدام خجالت آور و عجیب زن برای حفاظت از شوهر + عکس

رژیم های زودگذر کدامند؟

مجموعه : رژیم و تغذیه

رژیم های زودگذر کدامند؟


 امروزه شیوه نگرش به رژیم‌های سریع‌الاثر تغییر كرده است. برای مدت‌ها رژیم كم كربوهیدرات رایج‌ترین نوع رژیم‌های سریع‌الاثر به منظور كاهش وزن بود. اگرچه با رژیم اتكینز، یا سایر رژیم‌های پر پروتئین كم كربوهیدرات افراد تحت رژیم وزن از دست می‌دهند، اما مصرف هر روزه مواد پر پروتئین و عدم تحمل آن در افراد موجب تجدید نظر افراد نسبت به این رژیم‌ها شده است. نمونه‌هایی از رژیم‌های سریع‌الاثر عبارتند از: رژیم كم كربوهیدرات، رژیم كم چربی، رژیم مایع، رژیم سوپ كلم، رژیم گریپ‌فروت.

نكته قابل اشاره این است كه اگر یك رژیم غذایی موثر باشد، توانایی در ادامه آن است. مسئله اصلی در مورد رژیم‌های سریع‌الاثر این است كه نمی‌تواند به كاهش وزن شما در طولانی مدت كمك كند چرا كه شما نمی‌توانید آن را ادامه دهید. علت اثر كوتاه مدت این رژیم‌ها كاهش انرژی دریافتی شما نسبت به نیازتان است. اگر هدفتان كاهش وزن ماندگار است بدانید عوامل اصلی كاهش وزن دریافت انواع متنوعی از مواد غذایی، پیاده‌روی روزانه به مدت 60 دقیقه و وعده‌های غذایی كم حجم است.
 

 

تنوع مواد غذایی كلید یك رژیم غذایی سالم است

همان طور كه یك ماشین برای حركت به سوخت مناسب نیاز دارد، بدن انسان نیز به یك برنامه غذایی سالم نیاز دارد. رژیمی با نسبت مناسب پروتئین، كربوهیدرات، چربی و سایر مواد مغذی. ویتامین‌ها و مواد معدنی فعل و انفعالات بدن را تنظیم می‌كنند. برای مثال كلسیم موجب استحكام استخوان می‌شود و از كاهش تراكم استخوان و شكستگی آن جلوگیری می‌كند، ویتامین A برای حفظ سلامت و لطافت پوست لازم است. ویتامین C از بدن در برابر عفونت محافظت می‌كند. ویتامین E عملكرد سلول‌های دستگاه ایمنی بدن را تحریك می‌كند.




افرادی كه رژیم‌های غذایی سریع‌الاثر (كه بسیاری از مواد مغذی از برنامه غذایی حذف می‌شوند) را دنبال می‌كنند در واقع خود را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهند. ممكن است دریافت بسیار اندك از یك ماده مغذی سریعاً مشكلی را ایجاد نكند اما اگر برای مدتی طولانی ادامه پیدا كند عوارضی را در پی خواهد داشت.
بهترین برنامه غذایی به هیچ وجه یك رژیم سریع و گذرا نیست. مانند هر موفقیتی دیگر در زندگی شما باید با برنامه حساب شده حركت نمایید تا علاوه بر لذت بردن
از غذا كاهش وزن ماندگار را تجربه نمایید

تمرین كنترل وعده غذایی
محققان به این نتیجه رسیدند كه علاوه بر نوع ماده غذایی، حجم وعده های غذایی نیز در چاقی موثر است. وعده‌های غذایی به تدریج حجیم‌تر شده‌اند و امروزه تنها رستوران‌ها نیستند كه غذاهای حجیم سرو می‌كنند. در مطالعه‌ای كه در مجله انجمن پزشكی آمریكا Journal of the American Medical Association منتشر شد، محققان غذاهایی مانند همبرگر، سیب‌زمینی سرخ شده و … را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند كه اندازه آن‌ها در طی 20 سال افزایش یافته است.

چند نكته كه شما را در كنترل اندازه وعده‌های غذایی كمك می‌كند:
* به جای بشقاب بزرگ از بشقاب سالاد استفاده كنید.
* میان وعده خود را در ظرف‌های كوچك بگذارید تا مطمئن باشید بیش از آن مصرف نمی‌كنید.
* هنگامی كه خارج از منزل غذا سفارش می‌دهید غذایتان را با دوست خود شریك شوید.
* غذا را در سایز غذای كودك یا سایز كوچك سفارش دهید.
* از سالاد سبزیجات تازه، میوه و سبزیجات به جای غذاهای چرب، پاستا، نان و یا دسر استفاده كنید.

كاهش وزن بدون رژیم‌های سریع‌الاثر
بهترین برنامه غذایی به هیچ وجه یك رژیم سریع و گذرا نیست. مانند هر موفقیتی دیگر در زندگی شما باید با برنامه حساب شده حركت نمایید تا علاوه بر لذت بردن از غذا كاهش وزن ماندگار را تجربه نمایید.
اگر فكر می‌كنید نیاز به كاهش وزن دارید با پزشكتان در مورد وزن ایده آل خود صحبت كنید. از پزشك خود سؤال كنید كه چه میزان كالری برای كاهش وزن شما و رسیدن به وزن ایده آل لازم است. به یاد داشته باشید كه برای كاهش وزن باید روزانه كالری كمتری نسبت به میزان مورد نیازتان دریافت كنید تا آن را بسوزانید.
غذاهای سالم، كاهش وزن

توصیه‌هایی جهت كاهش وزن سالم و صحیح

* انواع متنوعی از غذاها دریافت كنید. پروتئین، كربوهیدرات پیچیده مانند غلات، میوه و سبزیجات و چربی‌های خوب مانند امگا 3 در ماهی و چربی غیر اشباع در آووكادو، مغزها، زیتون و روغن زیتون
* روزانه حداقل 5 واحد میوه و سبزی بخورید. میوه و سبزیجاتی با رنگ‌های متفاوت بخورید تا تغذیه مناسب و مطلوبی داشته باشید.


* چربی اشباع موجود در چربی‌های حیوانی و چربی ترانس غذاهای سرخ كردنی و فست‌فودها را كنار بگذارید.
* به اندازه وعده‌های غذایی خود دقت كنید. اگر احساس گرسنگی زیادی می‌كنید از سبزیجات استفاده كنید.
* روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

* آشپزخانه خود را از غذاهای كم ارزش و با كالری بالا خالی كنید.
* وعده‌های غذایی كوچك‌تر با كیفیت غذایی بالاتر دریافت كنید. دریافت 5 تا 6 وعده در روز با فاصله 3 تا 4 ساعت مناسب است. سعی كنید غذاهای سالمی را كه احساس گرسنگی شما را برطرف می‌كند استفاده كنید.
* اگر تمایل دارید ظرف غذایتان پر باشد از سبزیجات و سالاد استفاده كنید.
* خانواده توت‌های تیره (زغال اخته، شاتوت، گیلاس، تمشك) سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كنند. این گروه از توت‌ها كالری و چربی پایینی دارند ولی سرشار از فیبر هستند.
* آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی شكر را كنار بگذارید.







تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ