پارس ناز پورتال

وحشتناک ترین سیاره ها در دنیا (عکس)

وحشتناک ترین سیاره ها در دنیا (عکس)
در کهکشان سیاره های متفاوتی وجود دارند که انسان ها به مرور هر کدام را کشف کرده اند. این سیاره ها هر کدام خصوصیات منحصر به فردی دارند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها عبور کرد.

برخی از سیاره ها بسیار خطرناک هستند به طوری که زندگی بر روی آن ها غیر ممکن است. از این سیاره ها عکسی در اختیار نیست اما دانشمندان با استفاده از رایانه ها و بدست آوردن شرایط آب و هوایی این منطقه ها طرح هایی را بدست آورده اند که به نظر می رسد سطح این کرات به این شکل باشد.

** مریخ
 


 مریخ که این روزها برای زندگی روی آن بسیار تلاش می شود یکی دیگر از سیارات عجیب و ترسناکی است که در منظومه شمسی وجود دارد. در این سیاره طوفان های شنی بسیار عظیمی رخ می دهد که ارتفاع برخی از آن ها از کوه اورست بلندتر و سرعتی بیش از 300 کیلومتر برساعت دارند.

این طوفان ها تمام سیاره را پوشانده و در یک روز می توانند همه فضای آن را دگرگون کنند همچنین تغییرات دمایی روی این طوفان ها تاثیر گذاشته و آن ها را بسیار خطرناک تر می کند. زندگی روی این سیاره می تواند یکی از ترسناک ترین زندگی ها باشد.

** کورت 3B
 


 چگال ترین و عظیم ترین سیاره ای که تا به حال شناخته شده است به نام "کورت3B" شناخته می شود. این سیاره اندازه ای برابر با مشتری دارد اما از نظر جرمی 20 برابر مشتری است. این بدین معنی است که سطح آن 50 برابر فشار بیشتر به هر چیزی وارد خواهد کرد.

اگر انسان ها بخوانند روی این سیاره زندگی کنند وزن آن ها 50 برابر خواهد شد بدین معنی که یک انسان 70 کیلویی روی روی این سیاره 450 کیلو وزن احساس می کند این مقدار سیستم و استخوان های داخلی بدن را در یک چشم بهم زدن نابود می کند.

** پگسی B

 

 سیاره ای در کهکشان ما وجود دارد که 150 برابر زمین اندازه آن است. این سیاره هر روز در حال سرخ شدن است زیرا ستاره ای در نزدیکی خود دارد که گرمایی نزدیک به خورشید را تولید می کند این ستاره باعث شده است تا دمای این سیاره 1000 درجه سانتی گراد باشد.

فشار هوای گرم و البته وجود مقدار کمی هوای سرد باعث می شود تا بادهای شدیدی به اندازه 1000 کیلومتر بر ساعت به وجود آید. البته دمای بالا بدین معنی نیست که بارانی در این منطقه نمی بارد. باران های این سیاره وارد هوای گرم شده و ناگهان به جریان سرد میرسد البته با توجه به هیدروژنی بودن سیاره تبدیل به موادی مانند آهن شده و روی سطح کره فرود می ایند.

** نپتون

 


 سریع ترین بادهای منظومه شمسی را می توانید بر روی سطح کره نپتون تجربه کنید. این سیاره تنها به بادهای بسیار سرد و البته سریعش معروف است که می تواند هر جسمی را در یک چشم به هم زدن نابود کند. سرعت این بادها گاهی اوقات به دو برابر سرعت صوت می رسد و این باعث می شود تا بدن انسان تنها در یک پلک زدن متلاشی شده و تکه هایش در آسمان پخش شود. دانشمندان همچنان نیز در حال بررسی این سیاره هستند تا بتوانند دلیلی برای بادهای شدید آن بیابند.

** کربن
 


 بر روی زمین کربن بسیار کم پیدا می شود زیرا زمینی که روی آن زندگی می کنیم تنها 0.1 درصد کربن دارد. با سفر به اعماق کهکشان و پیدا کردن سیاره های مختلف حتما به موارد عجیبی بر خواهید خورد. در این منطقه کربن بیش از هر چیزی دیده می شود و دریاچه های آن عجیب و غیری هستند حتی منجمان اعتقاد دارند که باران های این سیاره کاملا عجیب و از روغن و آسفالت تشکیل شده اند.

** ونوس
 

 
در منظومه شمسی ونوس یکی از کوچکترین سیاره های به حساب می آید اما با همین اندازه کوچک به عنوان خطرناک ترین سیاره شناخته می شود. در اوایل جنگ سرد شوروی توانست تنها کاوشگری که روی ونوس فرود آمده است را به هوا پرتاب کند. این کاوشگر با موفقیت بر سطح کره نشست ولی تنها 127 دقیق دوام آورد تا این که کاملا خرد شد و سپس تبدیل به مایع گشت.

در این سیاره فشار هوا 100 برابر بیشتر از زمین است و قدم زدن روی آن به مانند این است که در عمق 2000 متری کف دریا بخواهید قدم بزنید. در مدتی که کاوشگر روی سطح ونوس بود اطلاعاتی در مورد سمی بودن بسیار زیاد این سیاره به زمین ارسال کرد همچنین دمای این کره نزدیک به 425 درجه سانتی گراد است. با شرایطی که سطح این کره از سولفریک اسید پوشیده شده است خطرناکترین سیاره کهشکان، ونوس است.

** کرت 7b
 


 این سیاره به طور رسمی در لیست کرات به حساب نمی آید ولی به عنوان یکی از ترسناکترین ستاره های منظومه شناخته میشود. تمام خطرناکی این ستاره گرمای بیش از اندازه آن است که حتی دانشمندان نیز نمی توانند آن را به درستی تخمین بزنن و عددی برای آن یافت نکرده اند. این سیاره به اندازه ای داغ است که صخره ها را ذوب می کند. نکته دیگری که در مورد این ستاره باید بدانید آتش فشان های آن است که اگر فعال شوند حتی می توانند مدار کره های منظمومه شمسی را تغییر دهد.

** پلوتو
 

 
با اینکه این سیاره دیگر در میان خانواده منظومه شمسی شناخته نمی شود اما یکی از ترسناکترین سیاره های کهکشان است. پلوتو در طرح ها به نظر برفی می آید اما این سیاره پوشیده شده از نیتروژن یخ زده، کربن مونواکسید ومتان است و در تمام 248 سالی زمینی، که طول می کشد به دور خورشید بزند به همین صورت یخ زده ادامه می دهد. در یک روز آفتابی و بسیار گرم در سطح پلوتو دمای هوا می تواند به -228 درجه سانتی گراد برسد که به نظر بسیار مطبوع است!

** مشتری
 


 بزرگترین سیاره منظومه شمسی یکی دیگر از ترسناکترین هاست که هیچ موجودی دوست ندارد به آن نزدیک هم بشود. این سیاره طوفان هایی را در خود ایجاد می کند که به تنهای 2 برابر زمین هستند.

این طوفان ها باد را با 1000 کیلومتر در ساعت به حرکت در می آورند. اتمسفر این سیاره تاریک است و تمامی آن با هیدروژن پر شده است. این گاز روی زمین بی رنگ است اما در مشتری به ماده ای تبدیل شده است که هیچ کس نمی داند چیست. همچنین سطح این سیاره همیشه رعد و برق هایی می زند که 100 بار قوی تر از صاعقه های روی زمین است.

 

** وسپ 12b
 


یکی دیگر از سیاره های ترسناک کهکشان است که دمای سطح آن می تواند به 2200 درجه سانتی گراد برسد. این دما باعث می شود هیچ جانداری را نتوان در سطح این کره پیدا کرد. سطح این کره تقریبا نصف خورشید دما دارد و البته در منظومه ما حضور نیست. نکته جالب این جاست که این سیاره هر روز زمین یک بار به دور مدار خود می چرخد