پارس ناز پورتال

انتقام وحشیانه زنبور منجر به قتل شد (عکس)

انتقام وحشیانه زنبور منجر به قتل شد (عکس)
مقامات چین اعلام کردند که این افراد احتمالا قربانی نوعی از زنبور موسوم به “وسپای آسیایی” شده اند که جثۀ بزرگ تر و نیش زهرآلودتری نسبت به زنبورهای معمولی دارد. طول این زنبور گاهی تا 2 اینچ (بیش از 5 سانتی متر) هم می رسد.
 

از جولای سال جاری تا کنون حدود 600 نفر در اثر آسیب هایی با درجات مختلف از سوی این حشره موذی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و هنوز 70 نفر از آنها در بیمارستان تحت درمان هستند.

 

پژوهشگران معتقدند دلیل حمله این حشره تغییر شرایط آب و هوا و گرم و خشک شدن منطقه و نیز حساسیت این زنبورها نسبت به بوی بدن انسان است.زنبور وسپا از سایر حشرات ریز تغذیه می کند و بعد از آن که چنگالهای خود را در بدن قربانیان خود فرو می کند فرزندان خود را با احشا و اجزای داخلی حشرات تغذیه می نماید.

انتقام وحشیانه زنبور منجر به قتل شد (عکس)
 

ضمنا زهر موجود در نیش این حشره قادر است نسوج انسانی را از بین ببرد.وسپای آسیایی از لحاظ معده مدور جلویی و ناحیه گیجگاهی که پشت چشم ها قرار دارد با سایر همنوعان خود تفاوت دارد، چنان که این قسمت در وسپای آسیایی بزرگ تر از سایر وسپاهاست.

 

گفتنی است دولت چین بعد از تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی راههای مقابله با این پدیده به کمک نیروهای آتش نشانی بیش از 300 کندوی زنبور را از بین برده است.


انتقام وحشیانه زنبور منجر به قتل شد (عکس)