پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

خبر جنجالی زندگی زن با جسد متعفن همسرش به مدت 9 ماه خبر جنجالی زندگی زن با جسد متعفن همسرش به مدت 9 ماه 5 روش عالی برای کاهش اضطراب در حین سخنرانی 5 روش عالی برای کاهش اضطراب در حین سخنرانی عکس مردی با 86 همسر + عکس همسران عکس مردی با 86 همسر + عکس همسران عکس واقعی از فضانورد 7 ساله عکس واقعی از فضانورد 7 ساله با بانوان قدرتمند جهان آشنا شوید (2) با بانوان قدرتمند جهان آشنا شوید (2) عکس های جالبی از حمله عنکبوت ها و تنیدن تار به دور درختان عکس های جالبی از حمله عنکبوت ها و تنیدن تار به دور درختان روش باغبانی در بهار روش باغبانی در بهار عکس های دیدنی ازدواج عروس و داماد عشق فوتبال عکس های دیدنی ازدواج عروس و داماد عشق فوتبال عکس های مردی با چهره ی عجیب در چین عکس های مردی با چهره ی عجیب در چین این قناد روس با کیک هایش همه را شگفت زده کرده این قناد روس با کیک هایش همه را شگفت زده کرده آرزوی ازدواج پسر 3 متری + عکس آرزوی ازدواج پسر 3 متری + عکس نوشیدن ادرار گاو برای درمان بیماری ها در هند! +عکس نوشیدن ادرار گاو برای درمان بیماری ها در هند! +عکس آشنایی با پسربچه 8 ساله با بهترین شغل دنیا آشنایی با پسربچه 8 ساله با بهترین شغل دنیا جزئیات جدید از زبان پلیس  فتا درمورد پسر مشهور تلگرام + عکس جزئیات جدید از زبان پلیس فتا درمورد پسر مشهور تلگرام + عکس جوگیر شدن این پسر و ازدواج با یک دختر انیمیشنی + عکس جوگیر شدن این پسر و ازدواج با یک دختر انیمیشنی + عکس عمل زیبایی روی صورت گربه + عکس عمل زیبایی روی صورت گربه + عکس ساخت جالب مجسمه ای چندش آور با 11 لیتر خون (عکس) ساخت جالب مجسمه ای چندش آور با 11 لیتر خون (عکس) سیاهچاله‌ای عظیمی که توانایی مکیدن یک کهکشان بزرگ را دارد سیاهچاله‌ای عظیمی که توانایی مکیدن یک کهکشان بزرگ را دارد شکار عجیب و باورنکردنی یک مار بزرگ توسط عنكبوت + عکس شکار عجیب و باورنکردنی یک مار بزرگ توسط عنكبوت + عکس عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس) عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس)

چگونگی مدیریت وزن

مجموعه : رژیم و تغذیه

چگونگی مدیریت وزن


 شرایطی را در نظر بگیرید كه با زحمت بسیار مقداری از وزن خود را كم كرده اید و حس خوشایندی از این وضعیت دارید. مسلما در این شرایط برگشتن این وزن به حالت قبل اصلا برایتان قابل قبول و خوشایند نخواهد بود. كاهش وزن به تنهایی كافی نیست و نگهداری این وزن و آگاهی از روش های آن مسئله ای مهم تر است. در ادامه به شش روش برای كنترل و نگهداری وزن، كه متخصصان رژیم های غذایی توصیه كرده اند و افراد موفق در این زمینه به كار گرفته اند، اشاره می كنیم.
 

 

1- بدن عضلانی تری داشته باشید.
هرچه بدن شما عضلانی تر باشد، سوخت و ساز یا متابولیسم آن بالاتر است. تحقیقات نشان می دهند، ماهیچه ها متابولیسم بالاتری نسبت به چربی ها دارند. بنابراین طبق یك برنامه ورزشی منظم، عضلات بدن خود را تقویت كنید.
 

 

۲- با خوردن غذاهای پركننده حجم معده، به مبارزه با گرسنگی بروید.
بر اساس تحقیقات انجام شده در طی سه سال بر روی ۲۸۴ خانم بین ۲۵ تا ۴۵ سال، افرادی كه با خوردن مواد پركننده حجم معده در وعده های غذایی خود، احساس سیری می كنند بیشتر از دیگران موفق به كاهش و كنترل وزن خود می شوند. این مواد غذایی شامل میوه جات و سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی می باشند.
 

 

۳- وسوسه نشوید!
تحقیقات نشان می دهند خانم هایی كه موفقیت بیشتری در كنترل وزن خود داشته اند، در موقعیت های مختلف، كنترل بیشتری نیز بر روی خود دارند. با داشتن كنترل بر روی رفتارهای خود، می توانید جلوی وسوسه های احتمالی را بگیرید. برای مثال با دیدن یك دسر خوشمزه وسوسه نمی شوید و كنترل تغذیه خود را در دست دارید.
 

 

۴- میزان كالری مصرفی روزانه خود را حساب كنید.
روش دیگر برای كنترل كردن وزن آنست كه به صورت منظم كالری مصرفی روزانه خود را حساب كنید. بر اساس تحقیقات، زنانی كه كمتر از ۱۸۰۰ كالری در روز دریافت می كنند، به خوبی می توانند وزن خود را كنترل كنند.
 

 

۵- برای وعده های غذایی خود از قبل برنامه ریزی كنید.
همانطور كه طبق یك رژیم غذایی خاص موفق به كاهش وزن شده اید، رژیم مناسب دیگری نیز برای كنترل وزن خود در نظر بگیرید و طبق یك برنامه غدایی تعیین شده، عمل نمایید.
 

 

۶- فعالیت های فیزیكی روزانه خود را افزایش دهید.
متخصصان توصیه می كنند، هر فرد بایستی حداقل ۵ روز هفته ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیكی داشته باشد و تاكید می كنند كه هر چه میزان این فعالیت بیشتر باشد افراد می توانند وزن خود را بهتر كنترل نمایند. طبق تحقیقات انجام شده بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت فیزیكی روزانه، بهترین روش برای كنترل وزن است.
 

 

7- چربی خود را اندازه بگیرید.
بر اساس تحقیقی كه روی ۴۰۰۰ نفر در آمریكا صورت گرفته است، بزرگترین فاكتور در كنترل وزن، اندازه گیری مقدار غذای مورد نیاز بدن و میزان چربی آن در هر وعده غذایی است. در اینصورت همیشه به خوردن یك مقدار مشخص غذا عادت كرده و از خوردن بیشتر از آن مقدار كه منجر به اضافه وزن می گردد، جلوگیری می شود.
 

 

8- لبنیات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
بر اساس تحقیقی كه بر روی ۳۳۸ نفر انجام شده، افرادی كه روزانه ۲ یا ۳ وعده لبنیات كم چرب مصرف می كنند، در كنترل وزن خود، نسبت به كسانی كه یك وعده لبنیات می خورند، موفق ترند. علاوه بر این مصرف لبنیات به استحكام و سلامتی استخوان ها بویژه در زنان كمك می كند.
 

 

9- بشقاب غذایی خود را با مقادیر مشخص از غذاها پر كنید.
شما می توانید همیشه از یك بشقاب مشخص برای غذا خوردن استفاده نمائید. دقت كنید كه نصف بشقاب شما بایستی با سبزیجات و بقیه آن با مقادیر مساوی غلات سبوس دار و مواد پروتئینی پر شود.
 

 

10- زمان كمتری را به تماشای تلویزیون اختصاص دهید.
تحقیقات نشان می دهند، افرادی كه كمتر از ۱۰ ساعت در هفته تلویزیون تماشا می كنند، بیشتر از دیگران موفق به كنترل وزن خود می شوند. علاوه بر این تماشای بیش از حد تلویزیون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.
 

 

11- از خوردن صبحانه غافل نشوید.
صبحانه را مهمترین وعده غذایی می نامند. خوردن یك صبحانه كامل همراه با میوه جات می تواند از خوردن میان وعده های مختلف در طول روز جلوگیری كرده و در نتیجه به كنترل وزن كمك كند.
حال كه رازهای موفقیت در كنترل وزن را می دانید، می توانید از همین امروز شروع كرده و وزن خود را به راحتی مدیریت كنید.






تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ