پارس ناز پورتال

کلکسیون های عجیب و نادر (عکس)

کلکسیون های عجیب و نادر (عکس)
به گزارش پارس ناز، در میان کلکسیون دارهای حرفه ای افرادی نیز هستند که خود را به نوعی وارد این عرصه کرده اند ولی هدفشان تنها داشتن یک کلکسیون عجیب بوده است. این افراد از کودکی هدفی در ذهن داشته اند و حالا آن هدف را مقابل خود قرار داده و عزم کرده اند تا به ان برسند.

** بری چپل


"چپل" مردی است که اعتیاد عجیبی به سیگار داشت اما برای آنکه بتواند خانواده اش را حفظ کند تصمیم گرفت تا از آدامس های نکوتین دار استفاده کند. او همیشه از این ادامس ها استفاده می کرد ولی نمی دانست با باقی مانده آن ها چه کند از این رو تصمیم گرفت تا آدامس های جویده شده را جمع کرده و بزرگترین توپ آدامسی دنیا را بسازد همچنین می تواند در طول این مسیر سیگار را نیز ترک کند. این روزها این مرد با استفاده از 95 هزار آدامس جویده شده توپی درست کرده است که 80 کیلوگرم وزن دارد. او به عنوان بزرگترین کلکسیون دار آدامس های جویده شده شناخته می شود.

** پاول بروکمن


هر زوجی برای آنکه علاقه خود را به یکدیگر نشان دهند از راهی خاص استفاده می کنند. "پاول بروکمن" تصمیم گرفت تا با خرید لباس های مختلف علاقه اش را به همسرش ثابت کند. این مرد در طول 56 سال زندگی مشترکش نزدیک به 55 هزار لباس مختلف برای همسرش خریداری کرده است. این کلکسیون عجیب به قدری بزرگ است که برخی از لباس ها حتی یک بار هم پوشیده نشده است.

** کریس رید


یکی از بازی های دوران کودکی استفاده از تفنگ آبپاش است به طوری که همه بچه ها آن را دوست دارند. "کریس رید" جوانی است که از کودکی علاقه خاصی به آب بازی داشته است از این رو از همان ابتدای ورود تفنگ های آب پاش مدل های مختلف را خریداری کرده و در کلکسیونش نگه داری می کند. این روزها او نزدیک به 340 تفنگ آبپاش با طرح های مختلف است.

** ویک کلینکو


سس تند خوراکی نیست که خیلی ها دوست داشته باشند آن را امتحان کنند ولی عده ای هستند که به هر غذایی سس تند می زنند. "ویک کلینکو" یک آمریکایی است که کلکسیومی باورنکردنی از سس های تند دارد. این مرد در یکی از اتاق های خانه اش از 6 هزار شیشه سس تند نگه داری می کند که برخی از آن ها بسیار نادر هستند و تنها چند روز در سراسر دنیا تولید شده اند. او در کلکسیون خود سس تندی نگه داری می کند که تنها یک شیشه از آن 3 میلیون تومان قیمت دارد. این مرد جمع کردن شیشه های سس تند را از 17 سال پیش آغاز کرده است.

** پاول لوک


یکی شیرفروش انگلیسی چندی پیش مجبور شد تا موزه ای برای کلکسیون عجیبش بسازد. این مرد 33 ساله از روزی که کارش را آغاز کرده است، شیشه های شیر را جمع آوری میکند و جالا 10 هزار شیشه مختلف دارد. برخی از شیشه های او عتیقه هستند و بر روی آن ها تاریخ سال 1890 ثبت شده است. او هوز هم به دنبال گسترش دادن موزه خود است و دست از جمع آوری شیشه های شیر برنداشته است.

** گراهام بارک


حتما شما هم دقت کرده اید که گاهی اوقات موها و کثیفی های خاصی به درون ناف رفته و گیر می کند. این موهای زاید که به کرک های ناف مشهور هستند همیشه از کثیف ترین چیزهایی بوده اند که انسان ها با آن در ارتباط هستند اما " گراهام بارکر" عقیده دیگری دارد. این مرد استرالیای که این روزها 45 سال سن دارد در مدت 26 سال گذشته کرک ناف خود را جمع آوری کرده و حالا یک کلکسیونر بسیار مشهور شده است. او این روزها سه شیشه مربا از کرک ناف خود دارد که در دنیا منحصر به فرد است.