پارس ناز پورتال

تهیه ی آش آلو قرمز

مجموعه : آموزش آشپزی
تهیه ی آش آلو قرمز

مواد لازم :
 سبزی آش      یك كیلوگرم
 گوشت چرخ كرده      300 گرم
 آلو قرمز      500 گرم
 پیاز متوسط      چهار عدد
 لوبیا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج     هر کدام یك پیمانه
نعنا خشك     دو قاشق سوپخوری
نمك، فلفل و روغن      به میزان لازم

طرز تهیه :
دو عدد از پیازها را پس از خرد كردن داخل قابلمه‌ای به همراه روغن تفت می‌دهیم. سپس گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم. نمك و فلفل زده و در ظرف را گذاشته تا گوشت بپزد. سپس داخل تابه‌ای دو عدد پیاز باقی مانده را خلال كرده و به همراه مقداری روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود.پس از طلایی شدن نعنا خشك را افزوده و دو دقیقه دیگر هم تفت می‌دهیم.

 

مقداری از پیاز داغ و نعنا را برای تزیین كنار می‌گذاریم. لوبیا را كه از 24 ساعت قبل خیس كرده‌ایم به همراه سه لیوان آب جوش به گوشت اضافه می‌كنیم. پس از نیم پز شدن لوبیا، عدس و بلغور را كه از یك ساعت قبل خیسانده‌ایم به آن افزوده و صبر می‌كنیم تا حبوبات نیم‌پز شود. بعد برنج را افزوده تا به همراه بقیه حبوبات بپزد. سبزی آش را داخل قابلمه ریخته و پس از پنج دقیقه آلوها را می‌افزاییم و حرارت را كم می‌كنیم تا آش جا بیفتد. در آخر آش را در ظرف مورد نظر ریخته و با نعنا و پیاز داغ تزیین می‌كنیم.

این آش در فصل سرما می‌تواند یكی از خوشمزه‌ترین آش‌ها باشد به شرطی كه تا آلو قرمز در بازار هست آن را تهیه، هسته‌اش را جدا و در فریزر نگهداری كنید و در فصل سرد سال از آن استفاده نمایید.