پارس ناز پورتال

عجیب ترین پروژه های پنتاگون (عکس)

عجیب ترین پروژه های پنتاگون (عکس)
سازمان پنتاگون که ادعای بسیاری در زمینه های نظامی دارد و ایده های خود را برترین ایده های دنیا می داند گاهی اوقات گاف های بسیار بزرگی را در طرح های خود می دهد. اگر دوست دارید عجیب ترین یا ابلهانه ترین طرح هایی که پنتاگون تا به حال ارائه داده است را بیشتر بشناسید بهتر است در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

** بمب های هدایت شونده با گربه


 در دوران جگ جهانی دوم مسئولین به دنبال آن بودند که راهی برای از بین بردن کشتی های جنگی پیدا کنند از این رو تصمیم گرفتند تا از گربه ها در این کار استفاده کنند. اصل این ایده اینگونه بودکه گربه ها به یک بمب متصل می شدند سپس روی سطح اقیانوس رها می شوند. مقامات این سازمان می پنداشتند از آنجایی که گربه از آب متنفر است سعی می کند خود را به کشتی برساند و سپس با رسیدن بمب به کشتی منفجر می شد. البته این طرح خیلی سریع شکست خورد زیرا در تمرین ها مشخص شد که گربه ها قبل از رسیدن به سطح آب می مردند و بمب ها هم از بین میرفت.

** راکت انداز بمب اتم


 در میان سال های 1956 تا 1971 ارتش و سازمان پنتاگون نزدیک به 2100 قبضه از سلاح راکت انداز بمب اتمی تولید کردند. این مدل به این صورت بود که یک سرباز اسلحه ای را روی شانه خود گذاشته و سپس بمب اتمی در اندازه کوچک شلیک می کرد. البته مشکل اصلی این سلاح آنجا بود که تنها 2.5 کیلومتر برد آن بود و این بدین معنی است که سرباز شلیک کننده خود نیز تحت تاثیر تشعشعات قرار میگرفت. پنتاگون که نمی خواست شکست طرح خود را بپذیرد به سربازان گفته بود پس از شلیک به درون نزدیک ترین چاله بپرید تا در امان بمانید.

** تیغ های پرنده


 یکی از طرح های بسیار عجیبی که تا به حال ارائه شده است به نام پروژه "تیغ های پرنده" شناخته می شود. بعد از آنکه جنگ جهانی دوم به پایان رسید این طرح اراده شد تا بالگردی شخصی برای هر سرباز باشد. این طرح بدین صورت بود که سرباز باید روی آن به ایستد و 4 تیغ بزرگ زیر پای او به حرکت در می آمدند. در این حال او باید با استفاده از وزن و حرکات بدنش وسیله را تکان میداد. این طرح بسیار خطرناک و هزینه بر بود و نیمه کاره رها شد.

** کشتی های خاص


 در یکی از طرح های پیچیده پنتاگون و همکاری آن با نیروی دریایی آمریکا طرحی ارائه شد که به عنوان کشتی تله میان ملوان ها شناخته می شود. این کشتی که قرار بود کشتی جنگی و در عین حال سریع باشد با هزینه 17 بیلیون دلاری ساخته شد. البته مشکل این کشتی جنگی بدنه بسیار ضعیف آن بود که با برخورد اولین گلوله از بین میرفت و خیلی سریع غرق می شد. با همه این مشکلات باز هم نیروی دریایی این کشتی را وارد ناوگان خود کرد و البته کمتر ملوانی دوست دارد روی آن خدمت کند.

** اسلحه نوری

در سال 2009 دارپا توانست سلاحی جدید و البته عحیب بسازد. این سلاح میتوانست از خود نور خاصی تولید کند که بمب ها و سلاح های دشمن را به راحتی از کار می انداخت اما مهمترین مشکل آن این است که نهایت برد این سلاح 15 متر است. این بدین معنی است که سرباز باید تا یک قدمی دشمن برود تا بتواند سلاح او را از بین ببرد و این یعنی شکست یک طرح بسیار عجیب و پیچیده و باختی دوباره برای سازمان پنتاگون.