پارس ناز پورتال

7 توصیه برای داشتن یک روز خوب

7 توصیه برای داشتن یک روز خوب

برای بسیاری از افراد برخاستن از خواب صبحگاهی و شروع یک روز، سخت ‌ترین زمان در روز است .

این 7 عادت به شما کمک می ‌کند روز خود را بهتر آغاز کنید.

1- بدن‌ تان را بکشید

 

بهترین کار این است که قبل از برخاستن، هر یک از اعضا را برای 15 ثانیه بکشید. مثلا از دستان خود شروع کنید و هر یک از انگشتان را بکشید. بعد می ‌توانید پاهای خود را بکشید و در نهایت گردن و کمر را کش و قوسی دهید.

 

این نوع حرکات سبب نرم شدن ماهیچه و مفاصل، جریان بیشتر خون و اکسیژن‌ رسانی بالاتر به بافت ‌ها می‌ شود.

 

2- محبت کنید

 

از خواب بیدار کردن کودکی که هنوز در خواب ناز است یا نوجوانی که تا دیر وقت بیدار بوده و مجبور است صبح زود به مدرسه برود، کار راحت و دلنشینی نیست.

 

صبح ‌ها کنار تخت فرزندتان بنشینید و با نوازش کردن سر او سعی کنید آرام او را بلند کنید. نوازش نه تنها از ناراحتی ناشی از برخاستن نا به‌ هنگام می‌ کاهد، بلکه به خود شما نیز حس خوبی را القا خواهد کرد که تا پایان روز با شما می ‌ماند.

 

در ضمن قبل از آن که برای رفتن به محل کار یا درس از خانه خارج شوید، تمامی افراد داخل خانه که به آن ها علاقه دارید را ببوسید. این حرکت محبت ‌آمیز، استرس را کاهش داده و سبب می ‌شود روزتان را با حس خوبی آغاز کنید.

 

 

3- تصمیم نگیرید

 

اگر می ‌خواهید با آرامش از خواب بیدار شوید، سعی کنید موقع برخاستن از خواب به چیزی فکر نکنید و تصمیم انجام کاری را نگیرید.

 

اگر می‌ خواهید برای روزتان برنامه ‌ریزی کنید، شب قبل این کار را انجام دهید. از شب قبل در مورد لباسی که قرار است فردا بپوشید، صبحانه‌ ای که بخورید، وسیله‌ ای که با آن به محل کارتان بروید و … فکر کنید.

 

یک روزخوب

 

4- وسایل مورد نیازتان را آماده کنید

 

تمام لباس ‌ها و وسایلی که باید صبح همراه خود ببرید، لباس‌ هایی که می‌ پوشید، کفش و کیف و در صورت نیاز کتاب یا پرونده‌ های ‌تان را مرتب کنید تا صبح گیج نشوید و مجبور نباشید مدام عجله کنید.

 

سعی کنید روی یک تابلو برد یا تقویم دستی کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید یادداشت کنید و هر روز صبح قبل از خروج از خانه نگاهی به آن بیندازید؛ می ‌توانید حین نوشیدن چای یا قهوه نگاهی به آن بیندازید و وقت ‌تان را تنظیم کنید.

5- دندان‌ های تان را مسواک کنید

 

بهترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان و آغاز یک صبح تازه، مسواک زدن است. در طول شب باکتری‌ های بسیاری در دهان رشد می ‌کنند و چند لحظه مسواک زدن سبب از بین رفتن تمامی آن ها و برطرف شدن بوی بد ناشی از آن ها در دهان می‌ شود.

 

6- دوش بگیرید

 

خود را عادت دهید هر روز صبح برای چند دقیقه‌ ای دوش بگیرید. ریختن آب روی بدن سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می‌ شود.

 

 

7- عجله نکنید

 

اگر معمولا صبح ‌ها وقت کم می ‌آورید و مجبور هستید کارهای‌ تان را با عجله انجام دهید، ساعت زنگ ‌دارتان را 15 دقیقه زودتر کوک کنید تا با آرامش بیشتری از خواب برخیزید، به نرمی ورزش کنید، به موزیکی ملایم گوش دهید و بتوانید برنامه روزانه ‌تان را چک کنید.