پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

هیتلر خودکشی نکرده بلکه با معشوغه خود فرار کرده!! هیتلر خودکشی نکرده بلکه با معشوغه خود فرار کرده!! بامزه ترین روش دزدی دنیا با آب نبات و پوشک! +عکس بامزه ترین روش دزدی دنیا با آب نبات و پوشک! +عکس محبــوب‌ همیشـــگی خانم ها ؟ محبــوب‌ همیشـــگی خانم ها ؟ رکورد گینس شکسته شد طولانی ترین بوسه دنیا + عکس رکورد گینس شکسته شد طولانی ترین بوسه دنیا + عکس اقدام تعجب آور شهرداری نسبت به یک خودرو+ عکس اقدام تعجب آور شهرداری نسبت به یک خودرو+ عکس موفق ترین زوج هنری – ورزشی در سال اخیر +عکس موفق ترین زوج هنری – ورزشی در سال اخیر +عکس چطور دختر شایسته جهان اسلام شویم؟ +عکس چطور دختر شایسته جهان اسلام شویم؟ +عکس مراسم عجیب و چندش آور خوردن سگ در چین + عکس مراسم عجیب و چندش آور خوردن سگ در چین + عکس پخش عکس و فایل صوتی آزار جنسی مجری زن صدا و سیما +عکس پخش عکس و فایل صوتی آزار جنسی مجری زن صدا و سیما +عکس پروفسور معروف به خاطر سرطان همسرش خودکشی کرد +عکس پروفسور معروف به خاطر سرطان همسرش خودکشی کرد +عکس ناگفته های انریکه ایگلسیاس خواننده معروف درباره ظاهرش ناگفته های انریکه ایگلسیاس خواننده معروف درباره ظاهرش پردرآمدترین افراد مشهور کشتی کج در جهان پردرآمدترین افراد مشهور کشتی کج در جهان باورتان می شود این مادر 41 ساله است؟ باورتان می شود این مادر 41 ساله است؟ بفرمایید طلا میل کنید نوش جان بفرمایید طلا میل کنید نوش جان روش باورنکردنی در بزرگ نمودن لبان دختران دم بخت روش باورنکردنی در بزرگ نمودن لبان دختران دم بخت درختی اسرار آمیز که دانشمندان را به فکر فرو برد! +عکس درختی اسرار آمیز که دانشمندان را به فکر فرو برد! +عکس باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21) باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21) خبر دیدنی و جالب رقصیدن بازنشستگان با کره زمین خبر دیدنی و جالب رقصیدن بازنشستگان با کره زمین این زن رکورد بارداری را با 17 ماه شکست این زن رکورد بارداری را با 17 ماه شکست تا حالا آدم به این خوش شانسی روی کره زمین دیده بودید تا حالا آدم به این خوش شانسی روی کره زمین دیده بودید

چگونگی حفظ انرژی در طول روز

چگونگی حفظ انرژی در طول روز


طی یک بررسی بر روی متابولیسم بدن ،خواب و استرس ،زمان‌هایی که بدن در برابر خستگی آسیب پذیر می‌شود را تعیین کردند و یک برنامه‌ کلی برای مقابله خستگی ارائه دادند.

 

با رعایت کردن نکات زیر میتوانید در طول روز پرانرژی تر ظاهر شده و از بروز خستگی های شدید جلوگیری کنید.

 

این نکات عبارتند از :

1) کی از خواب برخیزیم؟

 

به جای آن که صبح بیش از حد در رختخواب بمانید، بیدار شوید و یک دوش بگیرید. این کار به چرخه ی شبانه روزی بدن کمک می کند که با دوره ی 24 ساعته ی روز منطبق شود. در غیاب نور، چرخه ی بیداری تمایل به تاخیر انداختن بیداری به مدت 12 دقیقه و کار کردن در یک دوره ی 24.2 ساعتی را دارا می باشد. هر چند دانشمندان دلیل این تمایل را نیافته‌اند، اما می توان به هم ریختن این چرخه را طی روزهای متوالی دلیلی برای خستگی عنوان کرد.

 

به منظور حفظ چرخه ی استاندارد 24 ساعته ی روزانه و بیدار شدن به موقع، اولین 30 دقیقه برنامه ی روزانه ی خود را به کارهای سبک اختصاص دهید. حتی در روزهای تعطیل نیز این شیوه ی برنامه ریزی را اعمال کنید.

 

2) چه نوع غذاهایی باید مصرف کرد؟

 

به جای مصرف کربوهیدرات ها به میزان زیاد سهمی هم برای پروتئین در نظر بگیرید. افرادی که به جای مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی‌شان پروتئین ها را مصرف کردند، انرژی بیشتر در طول روز را گزارش کردند. چرا که مصرف زیاد کربوهیدرات ها طبق مطالعات انجام شده، به تخلیه ی انرژی بدن منجر می شود. بنابراین مصرف هیدروکربن ها در روز باید به کمتر از 150 گرم در روز برسد. دو وعده میوه، پنج وعده سبزی و سه یا چهار وعده کربوهیدرات نشاسته دار مانند نان، برنج یا سایر غلات می تواند یک ترکیب مناسب تخصیص یافته به این نیاز بدن باشد.

 

3) کی قهوه بنوشیم؟

 

کافئین با غیرفعال کردن اثرات آدنوزین، بدن را در پر انرژی نگاه می دارد. آدنوزین ماده ای است که القاکننده ی خواب بوده و در طول روز در بدن تجمع می یابد. هنگامی که آدنوزین در بدن به میزانی می رسد که احساس خواب الودگی به انسان دست می دهد، تاثیر کافئین استفاده شده در صبح از بین می رود. بنابراین نوشیدن 1 فنجان قهوه یا مقدار کافئین معادل آن در بعدالظهر خستگی شما را کاهش می دهد.

 

4) وعده های غذایی منظم

 

به جای خوردن غذا به طور نامنظم در طول روز، وعده های غذا را هر روز در زمان مشخص میل کنید. آن چه شما را خسته می کند، آن است که بدن انتظار داشته باشد در ساعت 7 صبح صبحانه میل شود و این زمان تغییر کند. بی نظمی در صرف وعده های غذایی منجر به گرسنگی بیشتر نیز می گردد. و از آنجا که سیستم انرژی بدن به چرخه ی منظم روزانه بستگی دارد، به هم ریختگی فعالیت های روزانه منجر به صرف انرژی بیشتر توسط بدن می شود.

 

5) استرس خود را فروبنشانید

 

به جای مدیتیشن 20 دقیقه ای، در زمان های کوتاه تر و دفعات بیشتر این کار را انجام دهید. حتی تمرکز در یک بازه ی زمان سه دقیقه ای می تواند به کاهش هورمون های استرس زا، که عامل گرفتگی عضلات و تنگ شدن رگ ها هستند، کمک کند. همچنین تمرکز کردن، میزان اندورفین را می افزاید.

 

برای انجام این کار، ابتدا یک مکان ساکت مشخص بیابید. در آن جا بنشینید و چشمانتان را ببندید. نفس عمیق بکشید و به افکار مزاحم توجه نکنید. در این وضعیت، فردی یا محلی که شما را خوشحال می کند (مثل جایی که قبلا به مسافرات رفته‌اید، کسی که به او علاقه دارید یا کاری که از انجام آن لذت می برید.) را تصور کنید.

 

6) غلبه بر کسالت بعدازظهر

 

به جای چرت زدن بعدازظهر، به قدم زدن در بیرون بپردازید. به علت شیوه ی برهم کنش سیستم شبانه روزی و تعادل حیاتی بدن، اکثر افراد 17 تا 18 ساعت بعد از شروع خواب شب قبل، به یک آرامش نسبی می رسند که موجب خواب آلودگی می شود. برای غلبه بر این حالت می توان فعالیت هایی مانند انجام خرید های جزئی، دیدار یک آشنا یا تماس تلفنی با او و حتی تماشای فضای بیرون از پنجره را انجام داد.

 

7) موسیقی گوش کنید.

 

فعالیت ورزشی با خستگی بعد از آن همراه است. موسیقی به شما کمک می کند تا خستگی را فراموش کنید. افرادی که به انجام تمرین های ورزشی به همراه گوش دادن موسیقی طی 30 دقیقه پرداختند، خستگی کمتر ناشی از انجام ورزش را احساس کردند.

 

8) به فکر چرخه ی طبیعی بدن باشید .

 

به جای چک کردن وضعیت های فیس بوک، کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید. مطالعات نشان داده اند که نور خیلی کم تقریبا معادل روشنایی صبح زود، فعالیت مغز را افزایش می دهد. برخی دانشمندان بر این عقیده‌اند که نور منتشر شده توسط مونیتور کامپیوتر در آخر شب می تواند چرخه ی طبیعی خواب و بیداری را به هم بریزد. بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب باید کامپیوتر را خاموش کرد.





تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ