پارس ناز پورتال

لاک پشت به این عجیب غریبی دیده بودید؟ (عکس)

لاک پشت به این عجیب غریبی دیده بودید؟ (عکس)
سرعتشان بسیار پایین است ولی در مسابقه با خرگوش پیروز می شوند. به نظر ساده و بی آزارند اما کافی است که دست به دهانشان بزنید تا دیگر هوس بازی با هیچ لاک پشتی به فکرتان خطور نکند. لاک پشت ها شاید زیبا و ساده باشند اما وسیله های دفاعی خاصی نیز دارند. اگر دوست دارید بیشتر با این موجود جالب آشنا شوید بهتر است تا انتهای این گزارش همراه باشید و انواع مختلف و گاهی عجیب این موجود را بیشتر بشناسید.
 
**لاک پشت کلاه ایمنی دار آفریقایی
 


 این لاک پشت همانطور که مشخص است در آفریقا زندگی می کند  گستردگی آن از غنا شروع شده و تا انتهای آفریقای جنوبی می رود. این لاک پشت گاهی در عربستان و ماداگاسکار هم دیده شده است. این لاک پشت بویی بسیار بد می دهد به طوری که نزدیک شدن به آن بسیار سخت است. این بو زمانی که قصد دفاع از خود را داشته باشد بیشتر هم خواهد شد. این لاک پشت به خاطر حالت سرش به کلاه ایمنی معروف شده است و تنها لاکپشتی است که به شکار می پردازد.
 
** لاک قرمزی
 

 
یکی از جالب ترین لاک پشت هایی که در دنیا می توان پیدا کرد با نام "لاک قرمزی" شناخته شده است. همانطور که از نام این لاک پشت معلوم است لاک آن به رنگ نارنجی و قرمز است. رنگ این لاک پشت ها به مرور که پر رنگ تر می شود در انتهای زندگی به قرمز پررنگ تبدیل می شود. این لاک پشت های گردن کوتاه بیشتر عمر خود را در آب می گذرانند و تنها به دلایلی خاص مانند پیدا کردن غذا در شرایط سخت به خشکی می آیند.
 
** لاک پشت دماغ بزرگ
 

 
یکی از لاک پشت های استرالیایی به نام "دماغ بزرگ" یا "دماغ خوکی" شناخته می شود و نامش تنها به خاطر بینی بزرگ و عجیبش به آن داده شده است. این بینی البته یکی از مهمترین نشانه ها و وسیله هایی است که لاک پشت از آن استفاده می کند. این بینی به حرکت حساسیت فراوانی دارد و می تواند شکار را از فاصله دور حس کند. این لاک پشت ها امروزه در خطر انقراض هستند و در طول 50 سال گذشته بیش از نیمی از آن ها از بین رفته اند. البته به تازگی مقامات کشورهای استرالیا و اندونزی تصمیم گرفته اند با دقت بیشتری مراقب این لاک پشت باشند.
 
** لاک پشت کله گنده
 


 این لاک پشت در جنوب اسیا بیشتر دیده شده است و البته مهمترین ویژگی آن کله بسیار بزرگش است. این لاک برخلاف دیگر همنوعانش نمی تواند سر خود را درون لاک پنهان کند از این رو داخل سرش یک لایه استخوانی بسیار محکم دارد. این لاک پشت بیشتر در بالای درخت ها زندگی می کند زیرا با استفاده از پنجه های قوی اش می تواند به راحتی از درخت بالا برود. این لاک پشت رنگی قهوه ای به همراه لاکی تقریبا نرم دارد.
 
** لاک پشت تیغ دار
 


 در آب های تازه منطقه آلاباما و می سی سی پی میتوان یک لاک پشت بسیار عجیب را پیدا کرد که خیلی ها می ترسند به آن دست بزنند. مهمترین دلیل عجیب بودن این لاک پشت تیغ های خاصی است که بر روی لاک آن وجود دارد. این تیغ ها که بیشتر شبیه به شاخک هایی میمانند که کار محافظت از لاک پشت را انجام می دهند.