پارس ناز پورتال

چگونگی شناسایی لپ تاپ مناسب

چگونگی شناسایی لپ تاپ مناسب

در صورتی که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب از میان انبوهی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف و با ویژگی‌های متفاوت کار دشواری است. در صورتی که از دوستان خود پرس‌وجو کنید و یا نظرات افراد متخصص امر در این زمینه را جویا شوید با پیشنهادت متفاوتی روبرو می‌شوید که باز هم تصمیم‌‌گیری را سخت‌تر می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ابزار آنلاین بپردازیم که با دریافت نیازها و شرایط شما نظیر میزان بودجه، نوع کار شما، نیاز یا عدم نیاز به حمل طولانی مدت لپ‌تاپ و… بهترین لپ‌تاپ را به شما پیشنهاد می‌کند. این کار کمتر از 1 دقیقه به طول خواهد انجامید!
بدین منظور:

ابتدا وارد سایت www.swogo.com شوید.

برای شروع کار بر روی Lets’ Get Started کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد حدأکثر بودجه‌ی خود برای خرید لپ‌تاپ را وارد نمایید. مبنای انتخاب بر حسب دلار است اما می‌توانید با اندکی حساب و کتاب معادل ریالی آن را برآورد کنید.
پس از انتخاب بودجه بر روی Next Step کلیک کنید.

در مرحله‌ی بعد، کار اصلی که قرار است با لپ‌تاپ انجام دهید را انتخاب کنید. اگر برای استفاده‌ی معمولی و روزانه قصد دارید از لپ‌تاپ استفاده کنید Everyday Use را انتخاب کنید. اگر اهل بازی هستید Gaming را انتخاب نمایید. همچنین اگر برای تولید محتوای چندرسانه‌ای نظیر ساخت موزیک، ویدیو و انیمیشن قصد دارید از لپ‌تاپ استفاده کنید Multimedia را برگزینید. همچنین اگر قصد استفاده‌ی کاری از لپ‌تاپ را دارید Work را انتخاب کنید.
پس از انتخاب نوع کار، با کلیک بر روی Next Step به مرحله‌ی بعد خواهید رفت.

اکنون بایستی به این سوال که آیا به حمل لپ‌تاپ نیاز پیدا می‌کنید پاسخ دهید. این موضوع برای این است که سیستم لپ‌تاپی با وزن سبک یا سنگین را به شما پیشنهاد دهد. شما می‌توانید گزینه‌های Never (هرگز)، Sometimes (گاهی اوقات) و یا Always (همیشه) را انتخاب کنید.
سپس بر روی Next Step کلیک نمایید.

در مرحله‌ی بعد در صورتی که اندازه‌ی صفحه نمایش خاصی مد نظرتان است، اندازه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اندازه‌های صفحات نمایش از بسیار کوچک تا بزرگ مرتب شده‌اند.
با انتخاب Next Step به مرحله‌ی انتخاب برند لپ‌تاپ خواهیم رسید.

در صورتی که برند خاصی مد نظرتان نیست بر روی No کلیک کنید، در غیر این صورت بر روی Yes کلیک کرده و برند (یا برندهای) مد نظر خود را انتخاب نمایید و روی I’m ready, let’s go کلیک کنید.
در مرحله‌ی آخر در صورت که نیاز سخت‌افزاری خاصی مد نظرتان است بر روی Yes کلیک کرده و این نیاز سخت‌افزاری (نظیر صفحه نمایش لمسی، وب‌کم و…) را به حالت انتخاب درآورده و بر روی I’m ready, let’s go کلیک کنید. در صورتی که نیاز خاصی مد نظرتان نیست هم بر روی No کلیک کنید.
اکنون لپ‌تاپی که سیستم بسته به نیاز شما انتخاب کرده است همراه با قیمت و تصویر به شما پیشنهاد داده می‌شود.

در تب Summary خلاصه‌ای از اطلاعات لپ‌تاپ را مشاهده خواهید کرد. همچنین مشخصات فنی و سخت‌افزاری لپ‌تاپ را در تب Specs می‌توانید مشاهده کنید.
پیشنهادات بعدی نیز در پایین صفحه نمایش داده شده است.