پارس ناز پورتال

چگونگی صعود بر پله های ترقی

چگونگی صعود بر پله های ترقی
 
کسانی هستند که می‌دانند از زندگی‌شان چه می‌خواهند اما در جهت رسیدن به آن هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آن‌ها  منتظرند روزی به آنچه می‌خواهند برسند. آن روز همین حالاست، فقط کافی است تصمیم بگیرید. هم اکنون تصمیم بگیرید، جایگاه واقعی خود را پیدا کنید. مهم تربن مانع در راه رسیدن به موفقیت ترس است. تنها راه از بین بردن ترس، روبرو شدن با آن است. اگر ترس زندگی شما را فراگرفته است، تنها راه از بین بردن ترس، روبرو شدن با آن است. اگر ترس زندگی شما را فرا گرفته، مقابل آن بایستید و با آن مبارزه کنید.
 
برای رسیدن به موفقیت اصول زیر را رعایت کنید.
 
1- واقعاً بدانید، چه می‌خواهید.
 
2- شروع به کار کنید.
 
3- نتیجه کارتان را در نظر داشته باشید.
 
بیشتر مردم به خاطر ترس از شکست خوردن، هیچ کاری انجام نمی‌دهند و این به معنی واقعی یعنی شکست در تمام طول زندگی. اما افراد موفق درباره کارهایی که انجام می‌دهند، انعطاف پذیرند. اگر یک را در رسیدن به هدف نتیجه بخش نباشد، فوراً راه حل دیگری را انتخاب می‌کنند.
 
باید اول تصمیم بگیرید، سپس وارد عمل شوید و در مرحله بعد باید بیاموزید، راهی که انتخاب کرده‌اید به هدف می‌رسد یا نه. نتایج کارهایتان را در نظر داشته باشید، در غیر این صورت هر اقدامی که انجام می‌دهید شما را از هدفتان دورتر می‌کند. وقتی متوجه شدید، نتیجه کار آن چیزی نیست که فکر می‌کردید، سریعاً برنامه بعدی را ایجاد کنید. انعطاف پذیری از ویژگی‌های افراد موفق است. از اینکه مجبورید دوباره شروع کنید، نترسید. چرا که هر شکست یک تجربه است برای بالا رفتن از پله کان ترقی در رسیدن به هدف آن قدر تغییر روش دهید، تا بالاخره به هدفتان برسید. نیروی درونی‌تان را پرورش دهید و انعطاف پذیر باشید.
 
انسان‌های موفق تفاوت‌های خیلی زیادی از نظر هوشی با دیگران ندارند. فقط بلدند چگونه و در چه راه‌هایی از هوش و استعداد یا فرصت‌های زندگی استفاده کنند. از این رو شما هم می‌توانید موفق باشید.
 
اگر اهداف و برنامه ریزی آن‌ها را داشته باشید. ضمن اینکه موفقیت مراتبی دارد. از افراد موفق الگو بگیرید. افراد موفق روش‌های ویژه ای دارند که آن روش‌ها را به طور مکرر مورد آزمایش قرار داده‌اند. اگر ما بتوانیم به آن روش‌ها عمل کنیم، مثل این است که مسیر خود را از روی نقشه‌ای که قبلاً با دقت تهیه شده، انتخاب کنیم.

ویژگی افراد موفق
 
1- همواره به دنبال فرصت‌ها و موقعیت‌های جدید هستند و آن‌ها را می یابند، در حالی که دیگران این فرصت‌ها را نمی‌بینند.
 
2- کاملاً آگاهند و با قاعده برای خود موفقیت خلق می‌کنند. اما دیگران امیدوارندکه موفقیت آن ها را پیدا کند!
 
3- بندرت از چیزی شکایت می‌کنند، زیرا این کار باعث هدر رفتن انرژی‌شان می‌شود و حالت منفی به آنها می‌دهد.
 
4- کاری را که شروع کرده‌اند حتماً به پایان می‌رسانند. بسیاری از مردم زندگی خود را صرف شروع کارهای زیادی می‌کنند که هیچ وقت هم تمامشان نمی‌کنند، اما انسان‌های موفق حتی زمانی که هیجان، تازگی و لذت کار از بین می‌رود، آن را تمام می‌کنند.
 
5- شکست را توجیه و تفسیر نمی‌کنند، در حالی که اکثر مردم در مورد سن، نارحتی های گذشته، کمبود وقت، بیماری‌های ژنتیکی، بذشانسی ها، رییس بد اخلاق و نبود فرصت‌های خوب صحبت می‌کنند. آنها به دنبال یافتن راهی به سوی موفقیت هستند.
 
6- انعطاف پذیرند: در زمانی که اکثر مردم از انجام کاری تسلیم می‌شوند، آن‌ها تازه شروع به انجام آن کار می‌کنند.