پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

فداکاری بازیگر معروف در آتش سوزی خودرو +عکس فداکاری بازیگر معروف در آتش سوزی خودرو +عکس این زنان 30 سال فداکاری و معرفت خود را پنهان کردند +عکس این زنان 30 سال فداکاری و معرفت خود را پنهان کردند +عکس باورنکردنی درباره زنی که باردار است !!! باورنکردنی درباره زنی که باردار است !!! داماد هندی به تنهایی به ماه عسل رفت و خوش گذراند داماد هندی به تنهایی به ماه عسل رفت و خوش گذراند تشکر از خدا به خاطر نداشتن اعضای بدن تشکر از خدا به خاطر نداشتن اعضای بدن تصویر زیبای افطار پزشک جراح در اتاق عمل تصویر زیبای افطار پزشک جراح در اتاق عمل 20 عکس تکاندهنده از تشییع همسر سلن دیون خواننده تایتانیک 20 عکس تکاندهنده از تشییع همسر سلن دیون خواننده تایتانیک مرد شکارچی به دنبال دایناسورها (عکس) مرد شکارچی به دنبال دایناسورها (عکس) در این هواپیما برای همه پیتزا خریدم!! +(عکس) در این هواپیما برای همه پیتزا خریدم!! +(عکس) خرچنگ عجیب 2 رنگ (عکس) خرچنگ عجیب 2 رنگ (عکس) parsnaz جملاتی بسیار زیبا و آموزنده از..( چارلی چاپلین) سوژه شدن شیرخوردن یک گربه گرسنه از پستان یک گاو  + عکس سوژه شدن شیرخوردن یک گربه گرسنه از پستان یک گاو + عکس دیدار با این خانواده عجیب مو بلندها (عکس) دیدار با این خانواده عجیب مو بلندها (عکس) کشف لاک پشتی از عصر دایناسورها + عکس کشف لاک پشتی از عصر دایناسورها + عکس غذاهای مضری که برای این دو کودک مفید است غذاهای مضری که برای این دو کودک مفید است این دخترک زیبا واقعا خون گریه میکند این دخترک زیبا واقعا خون گریه میکند مطالب جالب در مورد نارسیسیسم یا خودشیفتگی مطالب جالب در مورد نارسیسیسم یا خودشیفتگی دختر تماشاچی فوتبال برزیل زیباترین انتخاب شد + عکس دختر تماشاچی فوتبال برزیل زیباترین انتخاب شد + عکس عکسی از ماهی خون آشام عکسی از ماهی خون آشام ترمیم جمجمه یک مرد چینی با استفاده از فناوری سه بعدی ترمیم جمجمه یک مرد چینی با استفاده از فناوری سه بعدی

فرمول های ارام کردن ذهن

فرمول های ارام کردن ذهن

 
با رعایت توصیه‌هایی بسیار ساده می‌توانید همواره زندگی سالم و شادابی داشته باشید….این توصیه‌ها می‌تواند برای هر سن و سالی مفید باشد. به یاد داشته باشید كه هیچ وقت برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست.
 
زمانی كه دچار استرش یا اضطراب و دلشوره می‌شوید اقدامات زیر را انجام دهید:
 
– درخواست كمك از دیگران در صورت نیاز
 
– مشغول شدن به انجام كاری ترجیحا كار مورد علاقه مانند كتاب خواندن، باغبانی و …
 
– صحبت كردن با دوستان و اقوام و دیدار با دوستان و آشنایان
 
– خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه و یا قدم زدن در پارك
 
– ورزش كردن
 
– انجام تمرینات آرام سازی: در این تمرین، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعكس سفت می‌شود 10 تا 15 ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می‌شود. این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن می‌گذارد.
 
روش تمرینات آرام‌سازی
 
– ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید.
 
– ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.
 
– چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید.
 
– زبان خود را به سقف دهان فشار دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.
 
– دندان‌های خود را به سقف دهان فشار دهید. آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. در صورتی كه دندان مصنوعی دارید این حركت را انجام ندهید.
 
– لب‌ها را به هم فشار دهید و چروك كنید. چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.
 
– شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.
 
– دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید. در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را از هوا پر كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید. سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید و ریه را كاملا خالی كنید.
 
– كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید.
 
– پای راست را صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید. بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.
 
– زانوی راست را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.
بنا براعلام اداره سالمندان وزارت بهداشت، این تمرینات را روزی یك تا دو بار انجام دهید.




 
تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ